Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-10-24, 21:49
|
|
|
CINEK napisał/a: | mi to wygląda na wytarcie z powodu braku odpowiedniego zamocowania nadkola. Po prostu latało luzem i pod naporem powietrza ocierało o opone |
Identycznie to oceniam.
Pewnie kolega nie posiada osłony pod silnikiem a same nadkola w części dolnej nie są do niczego zamocowane.
I w takiej sytuacji, w trakcie jazdy, pod naporem powietrza nadkole się ugina i dotyka do opony. I powstaje takie oto przetarcie.
Michal_ST napisał/a: | Geometrii mi nie ustawili bo twierdzi że zwrotnice krzywe. |
Jeżeli potrafili to zdiagnozować to być może tak jest.
Michal_ST napisał/a: | Nie wiem czy dobrze ich zrozumiałem że coś przy sankach odkręcali. |
Na saniach można korygować chociażby pochylenie przednich kół.
Michal_ST napisał/a: | Kolejną sprawą jest to że kierownica jest nie wycentrowana tylko w pozycji jazdy na wprost jest skręcona w prawo. |
U mnie to jeden z kluczowych elementów ustawiania geometrii i na szczęście kolega do którego na ustawianie jeżdżę jest tego świadomy i zawsze zwraca na to uwagę.
Mnie to krew zalewa jak kierownica jest przekrzywiona... no nie da się normalnie takim autem jechać |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Michal_ST
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33 Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 417 Skąd: Sosnowica/Lublin
|
Wysłany: 2017-10-24, 22:25
|
|
|
Cytat: |
Pewnie kolega nie posiada osłony pod silnikiem |
Nie posiadam osłony pod silnikiem.
Co do pozycji kierownicy jest to bardzo mylne podczas lekiego skrętu w lewo bo nie da się wykonać manewru z precyzją. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-10-25, 08:19
|
|
|
Michal_ST napisał/a: | Nie posiadam osłony pod silnikiem. |
Jak jej nie masz to dolne części nadkola powinieneś jakoś mocować. Jak są luźne to skutek jest taki jak u ciebie.
Michal_ST napisał/a: | Co do pozycji kierownicy jest to bardzo mylne podczas lekiego skrętu w lewo bo nie da się wykonać manewru z precyzją. |
Mi akurat przeszkadza to permanentnie, w jeździe na wprost również i to bardzo.
Ja dzięki używaniu Tipa już ładnych parę lat temu nauczyłem się jeździć w pozycji poprawnej, z dwoma rękami na kierownicy. Przy jeździe na wprost kierownica musi być prosto - jak jest nawet lekko skręcona to jest masakra bo jest wrażenie jakby auto skręcało
Akurat geometrii nie robię u siebie ale na szczęście mam gościa który ogarnia to perfect i wie, że na punkcie skręconej kierownicy mam fioła i zwraca na to uwagę.
Jak mam do zrobienia geometrię w jakimkolwiek aucie to jeżdżę tylko do niego. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Michal_ST
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33 Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 417 Skąd: Sosnowica/Lublin
|
Wysłany: 2017-10-25, 16:03
|
|
|
Zamocuje już drugie bo tu to nie ma czego mocować.
Znalazłem na allegroszu zderzak w kolorze połamany za 350zł więc chyba lepiej własny oddać jakiemuś specjaliście od spawania tworzyw - z tego co się dowiedziałem telefonicznie koszt waha się od 50 do 200pln maksymalnie. Napaliłem się na zderzak z allroada ale się nie dopasuje w samym ślizgu jest różnica
Co do tej kierownicy byłem u drugiego niby bardzo dobrego fachowca w tej dziedzinie to stwierdził że nie ustawi mi geometrii ponieważ mam złe felgi. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-25, 16:37
|
|
|
Boże co Ty masz za fachowców rozumiem ze jak byś miał 20" fele ale 17
Choc i z 20" nie powinni miec problemu w dzisiejszych czas. Chyba ze maja jakis arhaiczny sprzet...
Ewentualnie zostanie Ci ustawianie na sznurek czasami nawet lepiej wyjdzie niz na hiper super maszynie laserowej |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Michal_ST
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33 Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 417 Skąd: Sosnowica/Lublin
|
Wysłany: 2017-10-25, 16:43
|
|
|
W moich stronach nie ma za bardzo fachowców. W mieście w którym pracuje jest serwis Bosch którego nikomu nie polece. 20" to raczej do mnie nie podejdzie choć nigdy nie było okazji zrobić przymiarki |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-25, 17:01
|
|
|
Podejdzie ale na oponach o profilu 30 |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Michal_ST
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33 Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 417 Skąd: Sosnowica/Lublin
|
Wysłany: 2017-10-25, 17:28
|
|
|
Na moim wschodzie jazda na takim profilu to raczej nie była by super choć droga do pracy w 90 % w dobrym stanie. Do swojej rodziny już o wiele gorsza.
Z pewnością była by straszna koza niczym taki allroad
Ale porównując 15" które posiadałem a 20" różnica kolosalna. Chciałbym zobaczyć taką przymiarkę. |
|
|
|
|
|
|
|
Michal_ST
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33 Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 417 Skąd: Sosnowica/Lublin
|
Wysłany: 2017-10-25, 20:52
|
|
|
Miał ktoś styczność z oponą Imperial SnowDragon 3 w rozmiarze 225/50/17 ?? Posiadam wersję letnią tego producenta i zastanawiam się nad zakupem takiego modelu. Przedewszystkim cena mnie kusi. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-25, 21:52
|
|
|
Ja z imperialami mialem cyrki bez konca. Owszem za 20" dalem 1000zl za nowe, ale jezdzic sie na tym nie dalo. Natomiast opony tej marki w mniejszych rozmiarach bardzo sobie chwala. Np. ernesto... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Michal_ST
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33 Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 417 Skąd: Sosnowica/Lublin
|
Wysłany: 2017-10-25, 23:49
|
|
|
Na temat letnich opon to jest dobrze choć dopiero 2 miesiące na nich podróżuje. |
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2017-10-26, 13:01
|
|
|
Ja mam na zimę Imperiale SnowDragon 225/60 R16 i jestem zadowolony. Przejeździłem jeden sezon, zaznaczam, że jeżdżę raczej spokojnie ale w pary sytuacjach awaryjnych nie miałem powodów narzekać na te opony. na początku myślałem, że będzie kłopot z wyważeniem ale okazało się, że nie chciało mi się jechać do sprawdzonego wulkanizatora bo trochę daleko i dziady źle mi wyważyły koła. Po wizycie u drugiego wulkanizatora wszystko ok. |
|
|
|
|
|
|
|
Michal_ST
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33 Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 417 Skąd: Sosnowica/Lublin
|
Wysłany: 2017-10-26, 17:10
|
|
|
To raczej nie mam się nad czym zastanawiać przy wyborze opon za taką cenę. |
|
|
|
|
Michal_ST
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33 Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 417 Skąd: Sosnowica/Lublin
|
Wysłany: 2017-10-26, 18:22
|
|
|
Dzisiaj patrzyłem sobie zaciski z D3 tak z czystej ciekawości. Kurcze ładny hamulec no szkoda że mam dużo mechaniki do zrobienia i uporania się z tym.
Czy stosował ktoś zestawy łańcucha zmiennych faz z alie??
Szukam też kompletnego zestawu paska wielorowkowego ale coś nie mogę znaleźć.
Przy wymianie rozrządu warto byłoby o tym pomyśleć. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-10-26, 18:45
|
|
|
Michal_ST napisał/a: | Czy stosował ktoś zestawy łańcucha zmiennych faz z alie?? | Wybij sobie takie pomysły z głowy, to kiepski kierunek oszczędności |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|