Ogłoszenie 

Opony samochodowe opony width= Porównywarka OC mfind forum a8 zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą Tarcze, hamulce
Opony
samochodowe
Opony samochodowe
Porównywarka OC
Sprawdzanie VIN
Niedźwiedź-LOCK
Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 C5 avant Quattro- niestabilne w zakrętach  
Autor Wiadomość
witia82 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 45
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-01-27, 00:32   A6 C5 avant Quattro- niestabilne w zakrętach

Witam
Panowie mam problemz moją A6. Pacjent A6 C5 Avant 2.8 quattro tiptronic. Auto w cisnych zakrętach jest bardzo nie przewidywalne- wpada w poslizg. Generalnie nie można wyczuć granicy w której auto wyrzuca z zakrętu. Jest to dość niebezpieczne. Wszystko co mogłem wymieniłem a problem nadal nie rozwiązany. Napiszę co było robione:
- zawieszenie przod całe lemforder
-sanki przednie piaskowanie, malowanie proszkowe, 4 nowe tuleje lemforder.
-sanki tylne aluminiowe z S6 + 4 nowe tuleje Swag
-stabilizator tył S6
-wszytskie wachacze tylne piaskowanie+ malowanie proszkowe+ wszystkie tuleje pouliretanowe Strongflex
-tuleje tylnego mostu nowe lemforder
-4 amortyzatory sportowe Bilstein B6 żółte
-4 sprężyny ori Sline
-Ori rozpórka kielichów przód
-zbieżność przód tył 3D

Auto jest bardzo sztywne ale pomimo tego przy szybkiej jeździe w ciasnych zakrętach pływa. Mam też A6 ośkę na takim samym zawieszeniu i jedzie jak po sznurku, a tu w quattro taki cyrk. Może ma ktoś jakieś pomysły
 
 
marekp750 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 71 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 941
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2020-01-27, 06:42   

Pojechać na geometrię zawieszenia w inne miejsce. Musisz mieć źle ustawione nastawy zawieszenia. Po tym co napisałeś, że wszystko wymienione, to nic innego nie zostaje.

Wziąć wydruk po ustawieniu. Może się przydać w dalszych dyskusjach.
_________________
Marek
tel. 571 240 898
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 97 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1157
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-27, 09:21   

marekp750 napisał/a:
Po tym co napisałeś, że wszystko wymienione, to nic innego nie zostaje.


A napęd? Jakby dyfer się przyblokowywał i robiła się szpera 100%, to nie mógłby dawać takiego efektu? Wiem, że to mało prawdopodobna sytuacja, ale nie znaczy, że niemożliwa.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
witia82 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 45
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-01-27, 11:46   

no właśnie czy dyfer mógłby powodować problem. Jest na nim dość duży luz. W A8 na dyfrze nie mam luzu praktycznie wcale, a tu na postoju mogę ruszyć wałem na około 0,5 cm może troszkę więcej. Jeszcze zastanawiam się czy torsen mógłby mieć na to wpływ?

Co do zbieżności wydaję się że wszystko jest OK. Wszystkie parametry z wydruku są w tolerancji. Geometria ustawiana w ASO Skoda na najnowszym urządzeniu HAWK 3D. Przed ustawieniem autem nie można było jechać po śniegu nawet na prostej ponieważ minimalny ruch kierownicy powodował niestabilność tyłu auta. Teraz na prostej nawet na lodzie wszytko jest OK.
 
 
caro86wlkp 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 42
Skąd: Konin
Wysłany: 2020-01-28, 11:54   

geometria nie do końca zdiagnozuje co może być nie tak, nawet najlepsza, czasami trzeba przyjrzeć się samemu z poziomicą. nie wiem co będzie u Ciebie ale powiem Ci jak walczyłem z ściąganiem przy przyśpieszaniu w golfie mk3 gti. Auto jeździło idealnie, wymiana opon i nagle przy przyśpieszaniu ściąga na lewo. Zmiana opon na stare nie pomogła, na inny komplet kół też nie. Jak zaczęło ściągać tak ściągało ale tylko przy przyśpieszaniu. 4 geometrie podwoziowe objechałem, 3 blacharzy. Później była zamiana przegubów stronami. Regulacja zawieszenia gwintowanego od samej góry do dołu. W końcu wymiana na standardowe i nic. Pół roku szukania gdzie jest problem. Wszyscy mechanicy w okolicy rozkładali ręce. W końcu sam wszedłem do kanału, zacząłem analizować każdy element z miarką a później poziomicą. Przy wymianie opon lewarek był podstawiony pod wahacz z jednej strony. Delikatnie przegięło tył wahacza w górę na tyle żeby powodować ściąganie przy przyśpieszaniu ale nie na tyle żeby wyszły jakieś odchyły na geometrii.
Także ja na twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia elementów stalowych.
Jakbyś mieszkał bliżej to nawet poratował bym cie częściami bo mam a6 c5 q z hamulacami od S6 na części.
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 271
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2020-01-28, 12:03   

a nic nie piszesz o takiej głupocie jak opony - może są chińczyki, albo stare i wtedy też się robi co sie chce z samochodem...
 
 
witia82 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 45
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-01-28, 16:07   

opony odpadają obecnie są zimowe Dunlopy Sp Sport, na letnich kołach to samo. Na kołach 16 i 17 cali nie ma różnicy tak że to nie jest związane z kołami. W chwili obecnej zostaje tylko dyfer lub torsen, ale nie wiem czy te elementy mogą powodować takie zjawisko. Co do wahaczy to wszystkie są zmienione a na starych było to samo A może inni posiadacze a6 c5 quattro się wypowiedzą czy mają jakieś problemy tego typu. W A8 nawet na ustawieniu zawieszenie na comfort jest dużo pewniejsze zachowanie, a w A6 jest tak twardo że powinna jechać jak po szynach. W aucie jest jeszcze problem wibracji w okolicy 60-70 km na godzine. Tu też wszytko wyminiłem i też problem pozostał- no chyba że wibrację i tańczenie tyłu jest spowodowane przez dyfer lub torsen.
 
 
marekp750 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 71 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 941
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2020-01-28, 18:22   

Dlaczego o tym nie napisałeś na samym początku? Są drgania koło 70km/h.
Z opisu wynikało, że auto ładnie jeździ a tylko jest niestabilne w szybkich zakrętach.


Mocne? Słabe są to drgania? Takie jak w innych quattro jak skręcasz o 90 st na suchej nawierzchni?

Sprawdź po kodach skrzyni i dyfra czy masz odpowiednie przełożenia (dyfer tylny vs. skrzynia).
_________________
Marek
tel. 571 240 898
 
 
witia82 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 45
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-01-28, 22:50   

Skrzynia i dyfer oryginał z pierwszego montażu. Półosie przód originał z 2016 roku. Skrzynia po przeglądzie i wymianie konwertera. Wał originał ale nie z pierwszego montażu a z 2010 roku z podporą i przegubami w idealnym stanie. Poduszki silnika oryginał 2019 rok. Poduszki skrzyni nowe lemforder. 4 nowe łożyska FAG. Półosie tył z pierwszego montażu ale przeguby nie wykazują luzu. Tak jak pisałem wcześniej jedynie dyfer według mnie ma za duży luz, ale czy to wpływa na drgania i niestabilność w zakrętach trudno powiedzieć. Te drgania nie są duże, ale z raci tego że muszę mieć wszystko na" cacy" to szukam przyczyny.
 
 
marekp750 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 71 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 941
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2020-01-29, 07:24   

Wielkość luzu na dyferencjale (mówimy o luzie: na ataku /obwodowy/) nie będzie wpływać na stabilność.

Gdyby miał dyfer dawać jakieś dziwne efekty to hałasowałby jak diabeł w ciemnej piwnicy.

Jeździłeś autami ze szperą na tylnym napędzie?
Większość BMW ma coś koło 30% spięcia.
Ludzie robią 50-60%. Są auta co mają 80% szperę.
Nie wpływa to na brak stabilności w zakrętach.
A są tacy co do driftu spawają dyfer na 100%.

Uważam, że trzeba iść w geometrię zawieszenia, ktoś poruszył temat opon.
_________________
Marek
tel. 571 240 898
 
 
witia82 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 45
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-01-31, 22:43   

A torsen może mieć ztym coś wspólnego?
 
 
caro86wlkp 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 42
Skąd: Konin
Wysłany: 2020-02-02, 21:22   

nie. Obstawiam że gdzieś jest luz jeśli opony są 100% ok
 
 
witia82 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 45
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-02-12, 16:09   

jedyny luz jest na wale na wyjściu z dyfra
_________________
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

Akumulatory samochodowe Audi A6 Porównywarka OC
opony samochodowe 24opony.pl
| Forum Audi A6 i A7 |