Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 BAS na ARS] Swap silnika i problemy z BAS na ARS  
Autor Wiadomość
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2017-08-15, 00:10   [A6 C5 BAS na ARS] Swap silnika i problemy z BAS na ARS

Witam Panowie....

Moze znajdzie sie tutaj jakas madra glowa, bo mam maly problem i zaczynam rwac wlosy z glowy... Otoz pacjentem jest moj Allroad C5 z 2005r w automacie... A mianowicie jak juz kilka osob wie... kupilem auto z padnietym motorem... Jak sie okazalo wkopalem sie troche, bo motor jest maloosiagalny, wrecz niedostepny i jak jest to w chorych pieniadzach ;) Zatem wpadlem na pomysl zeby przeswapowac inne 4.2 z c5... Dzis po wielu dniach kombinacji odpalilem w koncu auto... ale mam problem z sygnalami walkow rozrzadu... Moze ktos mi cos doradzi... Ogolnie jest tak... elektryka i wiazki zostala z BASa, kolektor ssacy, przepustnica, wtrysk tak samo... Inny jest tylko sam silniki jego oczujnikowanie... Wiazki przerobilem pod wlasnie te czujniki... Silnik odpala, obroty sa w granicach 2000 po czym spadaja powoli w dol az do 300 i albo zgasnie albo pomoze mu sie pedalem i znow ma 2000 i sytuacja sie ponawia... Bardzo zywo reaguje na gaz... Ponizej zamieszczam liste bledow ktorymi pluje... Nie sugerujcie sie pierwszymi, auto palone bez pasa przedniego... interesuja mnie tylko te walki i blad przed nimi wystepujacy... Moze ktos cos doradzi bo poki co jestem w ciemnej dupie ;) Podstawowa zalezonsc jest taka ze przeprowadzilem swap silnika na rozrzadzie lancuchowym, na starszy typ paskowy... Dajcie mi cos do przemyslen ;)

_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-15, 09:19   

Tylko w tych silnikach trochę inaczej są sterowane fazy rozrządu, łatwiej była całego ars-a wsadzić z wazka i kompem z a6, wtedy zgadzało by się oprogramowanie i sterowanie do silnika.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-08-15, 09:39   

Eh... mówiłem że będzie problem.

W BAS masz inaczej realizowane przestawianie faz wałków rozrządu i szczerze mówiąc nie wiem jak to ominąć.

Jak już to gdzieś kiedyś pisałem robilem kiedyś swap w A6C6 z silnika BAT na BBK z S4B6 i tak jak kiedyś ci mówiłem zamiast tego BAS mógłbyś wsadzić BAT lub BBK ale nie spodziewałem się, że wrzucisz jakieś ANK lub coś podobnego.

Nie wiem jak ogarnąć to co masz teraz - takiej wersji wydarzeń nie rozpatrywałem.
Tzn. właściwie wiem ale to chyba nie o to chodzi - można zrobić nowego softa sterownika silnika i wyciąć w nim sterowanie przestawianiem wałków a z tabeli błędów wszystko co z tym przestawianiem faz jest związane. Zresztą i tak trzeba prześledzić sygnały obrotów wałków bo może się okazać że jak wytniesz wszystko co się krzaczy to w efekcie końcowym ten silnik to będzie warzywo.

A jak ten gość co ci dałem na niego namiary?... nie ma żadnego silnika?... BAS, BAT, BBK?
Wydawało mi się, że od co chwila ma jakiś taki motor <hmm>

Arthur napisał/a:
... łatwiej była całego ars-a wsadzić z wazka i kompem z a6, wtedy zgadzało by się oprogramowanie i sterowanie do silnika.

Łatwiej to chyba wsadzić BAT/BBK bo to bliźniacze jednostki z jakimiś drobnymi różnicami :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2017-08-15, 12:10   

To ze latwiej bylo wsadzic BBK i BATa to ja wiem, tyle ze gosc do ktorego dales mi numer zaspiewal mi za silnik 21 tysiecy ;) co dwukrotnie przekroczyloby cene auta ktore kupilem ;) BAT byl jeden na allegro za 13 i tez mi sie nie usmiecha taka suma, wkladajac silnik ktory nie rokuje bezawaryjnoscia niestety ;) ... w ostatecznisci zostaly mi jakies strzepy wiazki z ARSa i komp, ale to juz ostatecznosc zebym musial przekladac wszystko :/ w kazdym razie jeszcze sie nie poddaje... mam takie obawy czy te czujniki walkow dzialaja na tej samej zasadzie, bo jak przemierzylem to jest minimalna roznica miedzy tymi z ars i tymi z basa... kurde no jest zagwozdka ale liczylem ze bedzie latwiej ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-08-15, 15:29   

robertas napisał/a:
To ze latwiej bylo wsadzic BBK i BATa to ja wiem, tyle ze gosc do ktorego dales mi numer zaspiewal mi za silnik 21 tysiecy ;)

<boisie>
no to grubo pojechał :/
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2017-08-15, 21:10   

Cema skutecznie mnie zniechecila :)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-08-15, 21:20   

nic dziwnego, w tej cenie kupisz kolejnego allroad'a ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2017-08-19, 19:59   

No i coz... Mojej walki ciag dalszy... Najprawdopodobniej szwankuje mi jeszcze sam komputer, bo byly problemy z laczeniem do sterownika... Przerobilem czujniki walkow rozrzadu, na te ktore byly w BASie, ustawilem zaplony wzorujac sie na ori silniku... i co za tym idzie... silnik zaczal pracowac rowniej... po czym zgasl... odpalal, rozkrecal sie do 2000 i zaraz odciecie zaplonu... Teraz nie odpala... Nie potrafie polaczyc sie ze sterownikiem silnika i skrzyni biegow... Co ciekawe od poczatku nie wyswietlalo stanu wybieraka na fisie... Po tym jak przestal palic, przez glupote zauwazylismy ze nie pracuje wogole pompa paliwa, myslalem ze zwyczajnie padla, ale na przekazniku z pompy mam 8,5v, kiedy doloze mase, pompka hula... To wlasnie kieruje moje mysli w strone komputera silnika... Chyba ta jednostka jest uszkodzona... I teraz ciekawi mnie, czy kolizja silnika, mogla zblokowac, uszkodzic sterownik silnika??? Wydaje sie to malo prawdopodobne, ale jak zliczam fakty to chyba jednak tak jest... I pytanie dla Ciebie Fossik... Czy komp powinien sie grzac??? Wydaje mi sie ze nie, ale ten z Olka wydaje sie byc cieply, bynajmniej grzal sie do 45-50st C kiedy silnik pracowal ... Cipca dostane chyba z tym autem ;) Musze dac tego kompa gdzies do sprawdzenia... ale przypuszczam ze bedzie uwalony jednak ...

[ Dodano: 2017-09-01, 16:51 ]
No i historii ciag dalszy... Uporalem sie z bledami elektroniki, procz owych walkow... Siec can naprawiona, jak sie okazalo winny byl sterownik skrzyni ktory zwyczajnie plywal... Zostaly bledy tych walkow... Mogac laczyc sie z komputerem, wchodzac w bloki pomiarowe 91,92,94, 95 jesli dobrze mysle sa tam wartosci odczytywane wlasnie z czujnikow walka, problem w tym ze wszedzie jest 0.0. stale wartosci nie zmienne... Jest jakas procedura adaptacji tych czujnikow??? W bledach ewidentnie wywala nieprawidlowy sygnal, choc obrotomierz szczytuje ilosc obrotow, mam juz drugiego kompa, jak zdejme mu immo, sprawdze czy sterownik sie nie uszkodzil podmieniajac go ...

[ Dodano: 2017-10-18, 21:48 ]
No wiec tak Panowie... mojej walki final wciaz nieznany... ogolnie poddalem sie z ARSem, bo wszystkie moje kombinacje niczego nie przyniosly... Doszedlem do wniosku ze pewno zbyt duza roznica miedzy fazatorami a nastawnikami i pewno to mi bruzdzi...Zatem szybka decyzja i kupilem BBK, silnik generacyjnie taki sam jak BAS... Wlasnie wrocilem z garazu po wrzucie silnika... i co... Objawy takie same jak na ARSie, obroty faluja jak sie zagrzeje i wciaz pluje bledami walkow rozrzadu... Rozrzad ustawiony dobrze... Silnik pracuje ale po zagrzaniu zaczynaja obroty falowac... W blokah pomiarowych 91,92,94,95 wartosci KW nie zmieniaja sie, caly czas jest 0.0

bledy jakie zostaly to:
16730

16725

Moze ktos mnie oswieci bo cipca z tym autem juz dostaje... Mam drugi ECU i na nim to samo sie dzieje... Stawiam dobra whisky temu kto mi pomoze ;)

[ Dodano: 2017-10-28, 23:15 ]
Auto zlozone, odpalone... Wszystko dziala jak powinno... Wyszlo ze bedzie to jeden z mocniejszych wolnossacych allroadow :)
Jestem zadowonony i temat w sumie do zamkniecia ;)

_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-10-28, 22:32   

robertas napisał/a:
Auto zlozone, odpalone... Wszystko dziala jak powinno... Wyszlo ze bedzie to jeden z mocniejszych wolnossacych allroadow :)
Jestem zadowonony i temat w sumie do zamkniecia ;)

No wreszcie.
Z tym ARS'em to miałem wątpliwości ale BBK to praktycznie bliźniak BAS'a i powinien pasować prawie że p&p :)
Gratki <okok>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2017-10-28, 23:52   

Teraz wiem Fossik ze ARS tez by dzialal... No ale wiedza niestety kosztuje... Znajde znow olka z padnietym 4,2 to wloze mu tego ARSa ;) bo teraz biedak mi lezy na warsztacie a calkiem dobry jest jegomosc ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
gregor044 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 53
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 107
Skąd: Jeleśnia
Wysłany: 2017-10-29, 21:33   

No Robert szacun że się nie podałeś :) , a z tego co mówiłeś i z tego co widziałem jak to wszystko wyglądało to lekko nie było. Ale za to masz mocnego allroada :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.