Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6C6 04 4.2V8 PB ] Falujace obroty, rozrząd  
Autor Wiadomość
superheroo 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: a6 c6
Wiek: 38
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-13, 16:55   [A6C6 04 4.2V8 PB ] Falujace obroty, rozrząd

Witam, od kilku miesięcy faluja mi obroty zarówno przy przyspieszania jak i przy stałej prędkości lecz tylko w zakresie między 1000-2000 obr/min. Dodatkowo slychac przy rozruchu stukot przez 2 sec nawet jeśli auto zgasze i odpale po minucie. Po podpieciu błędów brak. Juz wychodziłem z siebie aż do dzisiaj. Mechanik zdiagnozowal po całym dniu sprawdzania spadek ciśnienia oleju przy rozruchu i pod obciążeniem w czasie jazdy. Sprawdzał sprawdzał i winowajca okazało się koło zmiany faz rozrządu. Mam nadzieje ze ma rację.
I teraz moje pytanie. Koszt koła w aso 1700, wymiana (potrzebne jest wyjęcie silnika) 1000zl i przy okazji radzi wymienić olej.
Koła są dwa ale źle jest tylko jedno, czy warto wymieniać profilaktycznie drugie czy zaryzykować i co myślicie o diagnozie?

P.S. Moje auto to a6 4.2 mi, ale z tego co się orientuje silnik jest prawie identyczny jak w a8
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-05-13, 23:54   

O jakim ty kole piszesz?
Chyba nastawniki ci grechocza. Poczytaj troche jest tu wątek o nastawnikach. falujace obroty mogą być też od konwentera. Błędy w skrzyni sprawdz.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-05-14, 00:01   

Marku, sprawdź to u jeszcze jednego mechanika, bo jakoś to dziwnie brzmi. Nastawnik musiałby być kompletnie rozwalony aby robić takie spadki - a to już na pewno odczułbyś na rozrządzie i pracy silnika. Stukot po uruchomieniu jest, bo popychacze szklankowe jeszcze nie maja odpowiedniej ilości i ciśnienia oleju. Jaki masz przebieg auta? A falowanie obrotów silnika, tak jak Adam pisze, bardziej może być spowodowane sterowaniem ze skrzyni biegów. Podpinałeś VAGa? Sprawdzaliście bloki pomiarowe silnika i zapłonu?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-05-14, 00:33   

Nie wiem jaki jest u superheroo w A6 ale w S4 4.2 montowali taki fajny a tam ma co grzechotać .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
superheroo 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: a6 c6
Wiek: 38
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-14, 08:42   

macisz12 napisał/a:
O jakim ty kole piszesz?
Chyba nastawniki ci grechocza. Poczytaj troche jest tu wątek o nastawnikach. falujace obroty mogą być też od konwentera. Błędy w skrzyni sprawdz.


To nie to samo, koło czyli inaczej wariator....są dwa, po jednym na każdą strone. Żadnych błędów nie ma. Dopiero po rozegraniu samochodu( nie wiem dokładnie jak- jestem laikiem) stwierdził spadki ciśnienia,szukał szukał, sprawdzał po kolei wszystkie zawory i pompę oleju, ostatecznie padło na wariator, niszczenie tylko jeden
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-05-14, 08:47   

Kolega ma pewnie silnik o oznaczeniu BAT a tam sa wariatory własnie - inaczej nazywane nastawniki wałka rozrządu
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
superheroo 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: a6 c6
Wiek: 38
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-14, 08:48   

pioter napisał/a:
Nie wiem jaki jest u superheroo w A6 ale w S4 4.2 montowali taki fajny [url=http://images65.foto...7fm.jpg]Obrazek[/URL] a tam ma co grzechotać .


Możliwe ze w a6 ten motor jest bardziej podobny do s4 niż a8
Nie rozumiem czemu montowali trzy różne silniki
Przebieg auta to 207000 przy 200000 wymieniany był rozrząd przez poprzedniego właściciela bo "coś" się działo. Zajmował się tym ten sam mechanik, wiec zna samochód.odnoszę wrażenie ze zna się na rzeczy.

Pytanie wymieniać jedno czy dwa.....
 
 
superheroo 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: a6 c6
Wiek: 38
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-14, 08:56   

michalwruszak napisał/a:
Kolega ma pewnie silnik o oznaczeniu BAT a tam sa wariatory własnie - inaczej nazywane nastawniki wałka rozrządu


Dokładnie.
Czy w a8 nie ma wariatorow?' czy nastawniki w a8 to to samo co wariator w a6?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-05-14, 08:57   

4.2 MPI nie posiada wariatorów , tylko nastawnik wałka który nie jest kołem
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
superheroo 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: a6 c6
Wiek: 38
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-14, 09:06   

michalwruszak napisał/a:
4.2 MPI nie posiada wariatorów , tylko nastawnik wałka który nie jest kołem

4.2 MPI jest w a8, a u mnie jest 4.2 BAT i tu juz są koła tak?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-05-14, 09:07   

Prawdopodbnie , daj kolego VIN to napisz Ci dokladnie jaki masz silnik i kod silnika
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
superheroo 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: a6 c6
Wiek: 38
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-14, 09:11   

michalwruszak napisał/a:
Prawdopodbnie , daj kolego VIN to napisz Ci dokladnie jaki masz silnik i kod silnika

WAUZZZ4F25N050986

Szukam przyczyny falowniki obrotow juz od 5 miesięcy czyli kupna auta, sporo czytałel na forum i kilka osób miało ten sam problem, ale nikomu nie udało się rozwiązać problemu myślę że zaufać mechaników, wymienię to koło i będę się modlił żeby pomogło
Ostatnio zmieniony przez superheroo 2014-05-14, 09:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-05-14, 09:13   

Nr nadwozia WAUZZZ4F25N050986
model audi a6 qu. 4.2
A6
Data produkcji 28.09.2004
Rok modelowy 2005
typ handlowy 4F205L
numer silnika BAT
numer skrzyni biegów HLL
numer napedu osiowego 6A
Wyposazenie NR
kolor dachu 4Z
kolor zewnetrzny / numer koloru 4Z / Z9W

Tak jak pisałem kod silnika BAT
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-05-14, 09:13   

4.2 w A8 D3 to oznaczenie silnika BFM czyli wolnossący z wtryskiem wielopunktowym nazywany w skrócie MPI :P potem po FL pakowali FSI na wtrysku bezpośrednim.
_________________
 
 
superheroo 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: a6 c6
Wiek: 38
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-14, 09:19   

michalwruszak napisał/a:
Nr nadwozia WAUZZZ4F25N050986
model audi a6 qu. 4.2
A6
Data produkcji 28.09.2004
Rok modelowy 2005
typ handlowy 4F205L
numer silnika BAT
numer skrzyni biegów HLL
numer napedu osiowego 6A
Wyposazenie NR
kolor dachu 4Z
kolor zewnetrzny / numer koloru 4Z / Z9W

Tak jak pisałem kod silnika BAT

Dzięki, fajnie ze to końcówka 2004
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.