Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A8 D2 4.2] Mój benzynowy smok  
Autor Wiadomość
MorgothV8
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-15, 08:34   [A8 D2 4.2] Mój benzynowy smok

Witam, zapewne niektórzy mnie znają z AKP: MorgothV8
Pozwolę sobie przedstawić moją ósemkę (dawno juz nana ale może nikt nie wywali...)

Rocznik 1994 r.
Kategoria Seryjne
Lokalizacja Mińsk Mazowiecki
Pojemność 4172 cm3
Moc 299 KM
Max. moment obrotowy 400 Nm
Przysp. 0-100 km/h 7.40 s
Zużycie paliwa 13.50 l/100km
Rodzaj paliwa PB98
Pseudo benzynowy smok ostanio ŚMOK
Opis Prawie seryjna audiczka 4,2 quattro
Zalety
-napęd quattro IV generacji (wole ten IIIciej z Audi V8)
-jak na ten silnik małe zuzycie paliwa
-automat (wygodny)
-komfort: klima dwustrefowa, skóry, duzo miejsca, pełna elektryka, szyberdach, FIS itp standardy w A8
Zuzycie paliwa:
trasa: 9,9-16,75
miasto: 14,5-26,0
średnie dotychczas: 11,2-16,0
minimum mozliwe: 10-11
upalanie po mieście: 28-33
upalanie po śniegu na polu: 40
Zużycie oleju (Mobil 1 5w50): 250-500 ml / 1000 km
Przebieg: 332000 km
Tuning Bixenon całkiem profesjonalny (zrobiony przez Heveliusza z AKP):
soczewki z przesłoną od mercedesa
nówki szkła reflektorów
żarniki oryginalne OSRAM 4300K
krótkie: xenon
długie: xenon (podnosi sie przysłona) + H1 (bardzo jasne światła)
kolor: biały, żadne tam wieś xenony oślepiające, ustawione wszystko na stacji diagnostycznej
Silnik V8 32V kod ABZ, pojemność 4172 ccm, ciągnie od 1200 RPM sensownie, koniec zabawy przy 6200 RPM (automat zmienia bieg), na "N" odcinka przy 6900 RPM
biegi w automacie
I: do 80 km (6200 RPM)
II: do 130 km/h
III: do 200 km/h
IV: do 245-250 km/h (elektroniczne odcięcie)
0-80 km/h: około 5s
0-100 km/h: około 7,2-7,5s
0-200 km/h: około 24-25s
Nadwozie Sedan, 4 drzwi, bagażnik 500L, nadwozie aluminiowe w pełni (ASF - AUdi Space Frame), waga: 1810 kg (pól zbiornika czyli 45L benzyny), ważony na wadze dla tirów (+/- 10kg dokładność), kolor czarny, lakier niedawno polerowany, alufelgi ori-audi 17", opony dunlop letnie 225/55 R17 (zimowe pirelli 225/55 R17)
Wnętrze skóry, klima 2strefowa, FIS, elektryka szyb, foteli, szyberdachu, pamięć foteli, BOSE 12 głośników (ori audi w tym 2 niskotonowe), zmieniarka ori audi 6CD, tiptronic 4biegowy (kod CML) - skrzynia na zimnym potrafi lekko przeciągać zmiany i poszarpywać (olej wymieniany ori z ori filtrem i uszczelką 5000km temu)
Zawieszenie Wielowahaczowe standardowe audi (nie sportowe), auto dosłownie płynie, nic nie stuka ani nie puka, testowane szarpakami na stacji diagnostycznej, amorki wszystkie powyżej 78% sprawności
Car Audio Oryginalne BOSE Audi, radio delta, 12 głośników (o nieznanej mocy ale brzmią ładnie a głośno ich nie ustawiam :P ), zmieniarka ORI-Audi 6CD - niestety bez MP3
Pamiętna podróż/przygoda Powrót ze świąt 2007/2008 i lądowanie w rowie (70 km/h na zakręcie i nagle za lasem gołoledź), kilka nieudanych kontr (dlaczego nie dałem gazu w quattro??? człowiek na błędach się uczy), naprawa 10000PLN (tylko ori audi częsci) - reflektory, zderzak, belka zderzaka, wzmocnienie przednie, wzmocnienia boczne, króćce podłużnic (same podłuznice nie ruszone), poducha silnika, napinacz rozrządu, osłony wewn. i zewn. rozrządu, chłodnica, obudowa filtra powietrza, nadkole wewnętrzne, rura wodna chłodnicy i kilka innych pierdółek
Perspektywy Planowane (ale raczej nie za szybko)
-opony letnie 18" (jakieś dunlopy 235 lub 245 ale nie więcej) + felgi 18" (oryginalne audi)
-mozliwe że lekko rusze wydech )ale raczej wątpliwe)
-pewne!! utrzymywanie auta w idealnym stanie na oryginalnych częściach audi
Plusy i minusy pojazdu Plusy:
-silnik = moc, dźwiek :D
-automat = wygoda
-ilośc miejsca = wygoda
-wyposażenie = komfort
-audio = bardzo fajne i głębokie brzmienie
-bixenon = super oświetlenie
-brak gazu = brak problemów :P
-ASF = brak rdzy :D
Minusy:
-automat pewnie nie uniknie remontu w przyszłości (ale na razie spece od automatów automat.pl powiedzieli że spoko 100000km jeszcze zrobi i nie ma co na razie go ruszać)
-potrafi sporo spalić
-naprawa alu-karoserii droga (właściwie wymiana elementów bo nie dopuszczam szpachli i prostowania aluminium :P )

Osiągnięcia I: do 80 km (6200 RPM)
II: do 130 km/h
III: do 200 km/h
IV: do 245-250 km/h (elektroniczne odcięcie)
0-80 km/h: około 5s
0-100 km/h: około 7,2-7,5s
0-200 km/h: około 24-25s

Spokojnie mozna jechać ze stałą 200 km/h - w środku cicho i przyjemnie, spalanie wtedy na poziomie 14-16, obroty 4400-4500
Marzę o... Właściwie to audi spełnia moje wymagania, zonie chciałbym kupić jakieś Audi 80 B4 z quattro i automatem i bez gazu w nienagannym stanie

Jakieś tam koszty obliczane kiedyś tam :P
Zakup: 22900 22900

OC: 1404 1404
AC od kradzieży: 800 800
Tablice/Opłaty itd. 200 200
Podatek 2% 380 380

Wymiana opon: 66 66
Filtr powietrza: 50 50
Filtr paliwa: 70 70
Filtr kabinowy: 60 x 2 120
Wycieraczki: 100 100
Łożysko koła LP 220 220
Robocizna 60 60
Diagnoza komputerowa 70 70
Olej przekładniowy 80 x 12 960
Filtr ASB 278 278
Uszczelka ASB 112 112
Robocizna ASB 120 120
Filtr oleju 40 40
Olej 5w50 300 300
Wymiana oleju 10 10
Tarcze hamulcowe 215 x 2 430
Klocki hamulcowe kpl. 236 236
Dostawa hamulców 49 49
Wymiana hamulców 100 100
Szarpaki 20 20
Zarówki ksenonowe 12KK 140 x 2 280
Dostawa ksenonów 30 30
Żarówka stopu 1 1

Benzyna 6000 km 4.60 x 15 x 60 4140
Olej 6000 km 0.3 x 6 x 40 72

Podsumowanie:
Zakup: 22900 zł
Opłaty: 2784 zł
Naprawy/serwis: 3722 zł
Benzyna/olej: 4212 zł

Podsumowanie2:
Zakup: 22900 zł
Wydano na samochód: 10718 zł

Suma kosztów: 33618 zł

A teraz kilka nowszych kosztów od 03.2008 do 05.2009
Filtry kabinowe 2 x 50
Filtr powietrza 50
Filtr paliwa 70
Świece 40 x 8 = 320
Odgrzybianie klimy 100 (+ wyżej wymienione filtry)
Naprawa tłumika (przerdzewiał): 250
I..... to tyle przez ponad rok!!

A teraz czas na kilka zdjęć......
http://img528.imageshack....p1010156gp5.jpg
http://img168.imageshack....p1010157rm4.jpg
http://img242.imageshack....p1010158be2.jpg
http://img242.imageshack....p1010159kv0.jpg
http://img242.imageshack....p1010160tr0.jpg
http://img242.imageshack....p1010161yi7.jpg
http://img178.imageshack....p1010162hd2.jpg
http://img237.imageshack....p1010163om4.jpg
http://img245.imageshack....p1010164hf4.jpg
http://img237.imageshack....p1010165jf1.jpg
http://img525.imageshack....p1010166nh9.jpg
http://img245.imageshack....p1010167lt8.jpg
http://img525.imageshack....p1010168gn2.jpg
http://img245.imageshack....p1010170be1.jpg
http://img245.imageshack....p1010175lw9.jpg
http://img521.imageshack....p1010177xa3.jpg
http://img237.imageshack....p1010180bp1.jpg
http://img521.imageshack....p1010182je5.jpg
http://img242.imageshack....p1010183du7.jpg
http://img521.imageshack....p1010184mf1.jpg
http://img242.imageshack....p1010185ay9.jpg
http://img245.imageshack....p1010186nu6.jpg
http://img244.imageshack....p1010187nf6.jpg
http://img242.imageshack....p1010188cx7.jpg
http://img242.imageshack....p1010191ia7.jpg
http://img244.imageshack....p1010192yr4.jpg
http://img242.imageshack....p1010193pm3.jpg
http://img245.imageshack....p1010194ei7.jpg
http://img245.imageshack....p1010195jm7.jpg
http://img242.imageshack....p1010196yb8.jpg
http://img245.imageshack....p1010197qs5.jpg
http://img245.imageshack....p1010198ng3.jpg
http://img245.imageshack....p1010201is2.jpg
http://img242.imageshack....p1010202xd5.jpg
http://img242.imageshack....p1010203yr0.jpg
http://img245.imageshack....p1010204wh7.jpg
http://img245.imageshack....p1010206kh1.jpg
http://img242.imageshack....p1010207xy8.jpg
http://img242.imageshack....p1010209uu0.jpg
http://img87.imageshack.u...p1010210jf7.jpg

W ciągu ostatniego roku właściwie zero poważnych usterek i nawet zero drobnych usterek.
Tylko wymiany filtrów, olei i odgrzybianie klimy....
Pozdrawiam wszystkich :D
Ostatnio zmieniony przez MorgothV8 2009-05-15, 11:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2009-05-15, 10:33   

Cze

Mega fajnie to opisałeś i bardzo przydatne wypisanie wydatków na części/ubezpieczenie dla zainteresowanych kupnem takiej A8-ki.

Zauważyłem pewną różnicę między D2 a D2 po lifcie która mnie zainteresowała a mianowicie w bagażniku po prawej stronie masz taką półkę/skrytkę a u nas w D2 z 2000r jest tam taka sama klapka jak po lewej stronie (gdzie znajduje się zmieniarka etc) i mamy tam akumulator. Czy w D2 sprzed liftu aku też tam jest czy gdzieś indziej?

EDIT:
Jeszcze chciałem spytać czy to normalne w D2 sprzed liftu że nie ma obudow na tych zbiorniczkach po prawej stronie silnika?
_________________

 
 
MorgothV8
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-15, 11:01   

AQ jest w tym "schowku" po prawj stronie ale pod jego "podłogą" czyli tam gdzie w D3...
Co do tej obudowy - nie do końca wiem o co chodzi, ale chyba u mnie jest tak jak ma być.... (z tym że jedna jest pęknięta, ta nad zbiorniczkiem do spryskiwaczy)... widziałem kilka D2-jek i było tak samo..
Ostatnio zmieniony przez MorgothV8 2009-10-20, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2009-05-15, 11:56   

Widocznie różnica w braku obudowy wynika z rodzaju silnika. W sumie 4.2 pracuje zapewne ciszej niż 3.3 TDI i pewnie dlatego w tym drugi zabudowali wszystko co się dało :-|

Poniżej link do zdjęć w których przedstawiam o co mi chodziło ;-)

http://img194.imageshack.us/gal.php?g=1000959.jpg
_________________

 
 
MorgothV8
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-15, 12:05   

No o tym myślałem. U mnie tego nie było i nie ma, w innych D2 też nie widziałem
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2009-05-15, 12:51   

Jesli chodzi o tą przegródkę w bagażniku to w 2000 roku chyba to poprawili z racji, iż ta "mała" barykadka nagminnie się wyłamywała...

Co do osłony plastikowej zbiornika wyrownawczego plynu chłodzącego i zbiornika płynu od wspomagania to pierwszy raz się z tym spotykam... :mrgreen: ale moze tylko dlatego, ze zawsze przed oczami - dzien i w nocy mam wyłącznie komore silnika z benzynowej V8-semki...
;) )

Morgoth bryczka jak laleczka :-)

Pozdrawiam
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2009-05-15, 15:18   

Czyli jednak w 4.2 tych osłon nie montowano fabrycznie. Pytam dlatego bo w przyszłości jedyne auto jakie kupię to będzie właśnie A8 D2 w benzynie 3.7 lub 4.2 i przeglądałem już kilkanaście aukcji i na tych gdzie była fotka silnika też nie było tych osłon bo na początku myślałem że skoro tam nie ma (a u nas w 3.3 TDI jest) to może była bita...ale jak się okazuje moje wątpliwości zostały rozwiane :)


Co do tej zabudowy akumulatora - po lifcie w naszej 3.3TDI z 2000roku wcale nie jest lepiej bo przy szybkiej jeździe klapka ta czasem wyskakuje z zawiasu i leży w bagażniku luzem, gdy go otwieram. To za sprawą wytartej powierzchni trzymającej ową klapkę. Więc wcale za bardzo się nie postarali z tym ;-)


PS. MorgothV8 nie wiem czy to wina mojego netu, ale parę zdjęć Twojej A8 nie otwarło się i wyskoczył błąd.
_________________

 
 
MorgothV8
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-15, 15:30   

Zdjęcia stare - mozliwe że niektórych juz nie ma na serwerze....
 
 
Greg 
Użytkownik



Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Lublin/Irl
Wysłany: 2009-05-15, 16:50   

Fajne audi, kolorek podobny do mojego, tak czytam opis i powiem ci ze trochę cię Audik kosztował no ale jak lans to lans :mrgreen:
_________________
Audi A8 http://www.a8team.pl/topics4/40.htm#142
 
 
slavi16 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: INNY
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: Audi A6
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-15, 21:28   

Fajniutkie autko :lol:
 
 
piterrr A6
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-16, 19:19   

piękna. :mrgreen:

[ Dodano: 2009-05-16, 19:23 ]
MorgothV8, pamiętasz? http://www.a6klub.pl/a8-d...zdjcia-vt37.htm zapadłeś się pod ziemię. hehe
 
 
MorgothV8
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-18, 10:03   

Bywam czasami :P
hyhyhy
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2009-05-19, 20:07   

Nooo widze ze znów sie spotykamy , piąkna lalunia podziwiałem ją na forumsamochodowym.com.pozdrawiam.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2009-05-19, 23:36   

Pozdro! Kto by tam nie znał kolegi MorgothV8! Piękne maleństwo. A z tym zakrętem to szczerze współczuję, teraz przerabiam to samo (prawie 1 cm lodu na zakręcie, a za zakrętem ponad 15 minut stoi palant na poboczu i przygląda się zamiast wystawić trójkąt - 50 km/h i przodu nie ma). Teraz gehenna po sądach i autko do naprawy. Ale do rzeczy. Auto bardzo zadbane. Za to wielki szacun. Podziwiam ludzi, którzy tak szanują pracę ludzkich rąk, wszak to one stworzyły to cudo. Pozdrawiam.
 
 
MorgothV8
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-20, 08:33   

A teraz coś o spalaniu na trasie: wyjazd nad morze: Mińsk Maz. --> Swarzewo/Władkowo/Hel 18.10.2009 1:00 -> 18.10.2009 7:00, powrót 18.10.2009 20:30 --> 19.10.2009 2:00

Wypad nad morze na weekend:
971 km, 105 l benzyny.
Srednia prędkość 72 km/h, czas 12h+, w tym kręcenie się po Swarzewie, Władysławowie, Helu
Co daje średnio: 10.81 l / 100 (FIS pokazawał 10.4)

Średnia z trasy Mińsk Maz. --> Swarzewo (czyli bez późniejszego kręcenia się po wsiach) to 9.4 l / 100 km (na FIS-ie), jako że ostatecznie FIS pokazał 10.4 (czyli okłamał o 0.4 l/100) to szacuję średnią z trasy na 9.9 --> nowy rekord.

Jazda wolna bo na zmianę: deszcz, mgła, mróz, całośc o 1:00 --> 7:00 w nocy

http://img5.imageshack.us/img5/8061/p1040309v.jpg
http://img5.imageshack.us/img5/6233/p1040291f.jpg
http://img12.imageshack.u...3/p1040345y.jpg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.