Autor |
Wiadomość |
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-09-24, 08:49
|
|
|
Kolego jak tam sie sprawuje auto? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D2 W12
Wiek: 46 Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-10-02, 17:48
|
|
|
Póki co odpukać bez zastrzeżeń. Prawda jest jednak taka, że prawie go nie używam poza regularnym myciem i pielęgnacją.
Raz na jakieś 2-3 tygodnie wyciągam ją by się nie zastała |
_________________ ...i to by było na tyle...
Vincent |
|
|
|
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-10-03, 09:10
|
|
|
Czym jeźzisz na codzień? |
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-10-03, 10:19
|
|
|
A nie chcesz jej sprzedać?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
Vincent
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D2 W12
Wiek: 46 Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-10-15, 23:07
|
|
|
Na codzień jeżdżę służbowymi, pracuje bowiem w Audi w Poznaniu. Jak pogoda pozwala to otwieram też dach w audi kabriolet z 1995 r.
Co do sprzedaży to czasem po głowie mi to chodzi ale mam zbyt duży sentyment do auta.
Zdrowy rozsądek mówi sprzedaj a serce mówi zostaw :-)
[ Dodano: 2013-12-25, 16:58 ]
Witam
Ostatnio Locha zaniemogła. Nagle straciła moc po czym zgasła. Diagnoza na drodze wskazywała na węże podciśnienia z tzw egzektorem który odpowiada za odpowietrzenie skrzyni korbowej. niestety na drodze nie udało mi się tego usprawnić. Holowanie spod Rawicza do Poznania kosztowało mnie 500 a przy okazji dowiedziałem się że moje assistance w generali nie obejmuje aut starszych niż 10 lat.
W warsztacie zamówiłem i wymieniłem wszystkie węże które wydawały mi się winne oraz rzeczony egzektor, który się rozpadł. Niestety nic to nie dało. Kolejna diagnoza mówiła że możliwe że zalałem silnik i pojawiła się wizja konieczności wykręcania wszystkich świec co w kontekście demontażu kolektorów nie było ciekawą perspektywą. NA szczęście mistrz serwisu zauważył że nie słychać włączania się pompy paliwa.
Zdemontowana pompa faktycznie nie wykazywała objawów życia. Zamiast zakupu nowej za 3800 lub używki za 500 zdecydowałem się na regenerację. Jest jak się okazuje w Poznaniu warsztat który robi to od wielu, wielu lat i dają roczną gwarancję.
Wczoraj Locha odpaliła i znowu mogę poświęcać jej swój wolny czas by ją dopieszczać |
_________________ ...i to by było na tyle...
Vincent |
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-01-30, 19:45
|
|
|
taka cisza u kolegi była w temacie a tu taka przygoda z loszką ważne, ze system już ogarniuety ten środek jest swietny, ciekawe jak na zywo wygląda |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-01-30, 19:51
|
|
|
prosze o adres tego zakładu od regeneracji pomp - tak w razie co |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
matrose1983
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic Sport F1
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 201 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-03-25, 12:45
|
|
|
3800zł? <niewiem>
fajnie,że masz takie zaplecze aby trzymac takie auto i je dopieszczać...
szacun
8:) |
_________________
|
|
|
|
|
BJ
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartłomiej
Jeżdzę: S8 D2, A8D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-07-31, 19:53
|
|
|
Dzisiaj widziałem ją na żywo na parkingu VGP. Robi wrażenie. O ile się nie mylę kilka lat temu stała przed salonem do sprzedaży. |
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D2 W12
Wiek: 46 Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-01-03, 06:06
|
|
|
Witam po długiej nieobecności
Odpowiadając na pytania które padły powyżej:
- regeneracja pompy - Auto serwis ul. Gostyńska 3 61-103 Poznań 61 830 57 56 lub 601 918 753
- Auto bardzo często stało i stoi pod VGP w Poznaniu bo to nasz parking pracowniczy a ja pracuję w ASO - Porsche Krańcowa
- W roku 2012 między styczniem a wrześniem auto za moim i kolegi pośrednictwem było oferowane do sprzedaży. Stanowiło wówczas własność klienta. Mi podobało się ono od początku ale potrzebowałem 9 miesięcy by podjąć jak na moje potrzeby i możliwości mało racjonalną decyzję o jego zakupie.
Jako że znów mogę tu pisać to przenoszę post z działu "co dziś zrobiłem w swojej A8"
Koniec roku oznaczał dla mnie i mojej Lochy koniec dużej rewitalizacji.
Zdecydowałem się na gruntowne oględziny w naszym firmowym ASO i dokonałem następujących czynności mniejszych i większych:
- wymiana oleju z filtrem w silniku (ori)
- sprawdzenie i uzupełnienie oleju w skrzyni
- wycieki z układu chłodzenia zakończyły się regeneracją chłodnicy, wymianą pompy dodatkowego wspomagania obiegu płynu chłodniczego (ori) oraz wymianą płynu
- wymiana uszczelniaczy skrzyni (ori)
- wymiana przewodu czujnika ABS (ori)
- regeneracja tylnych zacisków hamulcowych - czyszczenie tłoczków i wymiana wszystkich uszczelek (ori)
- obsługa i serwis układu klimatyzacji
- odczytanie i kasowanie błędów
- wymiana paska napędu osprzętu i wszystkich rolek napędzających (ori)
Trochę się tego zebrało ale znowu auto jest w idealnym stanie. Część napraw (rolki) wynikała z zastania samochodu którym się poruszam okazjonalnie.
Zdecydowałem się na zastosowanie samych oryginalnych części aby mieć święty spokój ale inna rzecz że trudno znaleźć coś w zamienniku. Używek zaś nie bardzo lubię a poza tym tych kilku któzy mają rozebrane W12 na części życzy sobie takich kwot że po dołożeniu często 1/3 ceny mam rzecz nową.
Ponadto chciałem by wszystko było widoczne w historii pojazdu dla mnie i uwiarygodnienia aktualnego przebiegu 213 000 km.
Przez ostatnie 2 lata i 3 miesiące zrobiłem zaledwie 10 000 km a zainwestowałem tonę złociszy by dopieścić Lochę ale tak jak powyżej pisał inny kolega w razie draki i tak ubezpieczyciel odwróci się plecami .
Postanowienie noworoczne - znalezienie ogrzewanego garażu dla Lochy tak by nie była zdana na trudne warunki atmosferyczne.
Z grubych rzeczy zostałą mi jeszcze przekładnia kierownicza która zaczyna hałasować
Z noworocznym pozdrowieniem
Vincent |
_________________ ...i to by było na tyle...
Vincent |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-01-03, 10:29
|
|
|
jak sie wziąłeś za klime to trzeba było jeszcze ten przeklęty osuszacz wymienić
a jeszcze zapytam serwis klimy jaki koszt i gdzie robiłeś bo pewnie w poznaniu ew czy jestes zadowolony i czy polecasz |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2015-01-03, 13:22
|
|
|
ile Cie wyniosła regeneracja pompy ? |
|
|
|
|
Vincent
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D2 W12
Wiek: 46 Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-01-03, 15:02
|
|
|
Regeneracja pompy 300 zł z roczną gwarancją.
Co do klimy to nie było z nią problemów tylko standardowa obsługa serwisowa sprawdzenie i uzupełnienie czynnika. Na wiosnę tak jak ostatnio dodatkowo ją oczyszczę za pomocą zewnętrznych środków poprzez nawiewy. Robiłem w ASO razem z resztą czynności. Co do kosztu to nie powiem bo wszystko zawarło się w jednym rachunku, niemałym przyznam ale roboty było też niemało. |
_________________ ...i to by było na tyle...
Vincent |
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D2 W12
Wiek: 46 Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-06-19, 04:59
|
|
|
Witam
Nie wiem co z tego będzie ale właśnie wysłałem zgłoszenie Lochy do programu "Samochód marzeń, kup i zrób"
Może będziecie mieli okazję ją tam zobaczyć...
Do zgłoszenia podszedłem bardzo sumiennie
Dzień dobry
Pragnę dokonać zgłoszenia do Państwa konkursu „Samochód marzeń, kup i zrób” swojej osoby i mojego samochodu – Audi A8 D2 6.0 W12 Lang Quattro Tiptronic z 2001 r.
Jest to wyjątkowy model z palety Audi, który produkowany był w latach 2001-2002. Fabrykę zgodnie z danymi Audi opuściło jedynie 750 egzemplarzy tej wyjątkowej 12 cylindrowej wersji. Liczba ta rozłożona była na wersję standardową oraz przedłużaną Lang. Samochody te już w standardzie były bardzo bogato wyposażone jednak nie zamykało to szerokich możliwości indywidualizacji wyglądu i dodatkowego wyposażenia każdego egzemplarza. Wersja ta była ukoronowaniem palety Audi A8 D2 produkowanego od 1994 roku. Audi postanowiło wdrożyć do produkcji tą 6 litrową jednostkę 12 cylindrową by móc w pełni konkurować z ofertą rynkową BMW i Mercedesa.
Ja i moje Audi znaleźliśmy się w 2011 r. dzięki mojej pracy. Od sierpnia 2007 r. pracuję bowiem jako sprzedawca samochodów nowych w salonie Audi w Poznaniu. W grudniu 2011 roku jeden z moich klientów odbierając nowy samochód poprosił bym pomógł mu sprzedać obecnie posiadane Audi A8. Samochód pozostawił w naszym salonie gdzie wzbudzał on powszechny zachwyt wszystkich pracowników i klientów, którzy mieli możliwość zobaczenia tego wyjątkowego pojazdu. Bogate i ekskluzywne wyposażenie oraz bardzo dobry stan zachowania tego egzemplarza dawały znakomite świadectwo jakości i trwałości marki Audi. Od pierwszego dnia samochód urzekł także mnie samego. Wielokrotnie siadałem wewnątrz i delektowałem się wyjątkowością A8. Niejednokrotnie osobiście ręcznie pielęgnowałem samochód w naszej myjni by jak najlepiej prezentował się w oczach potencjalnego kupującego. Jednak potrzebowałem aż dziewięciu miesięcy by podjąć świadomą i konsekwentną decyzję o zakupie. Wynikało to bezpośrednio z braku potrzeby posiadania aż tak dużego i luksusowego samochodu. Wówczas użytkowałem Audi A3 Sportback, które pełni zaspokajało aktualne potrzeby naszej rodziny. Wiedziałem też, że samochód tego rodzaju potrzebuje regularnej i fachowej obsługi ze strony wyspecjalizowanego i profesjonalnego serwisu. Nie byłem pewien czy podołam takiemu wyzwaniu. Jednak ostatecznie nie potrafiąc oprzeć się urokowi „Lochy” jak zacząłem ją już wówczas pieszczotliwie określać we wrześniu 2012 roku sfinalizowałem transakcję zakupu. Klient mój bardzo się ucieszył, że samochód jego trafi w dobre ręce kierowcy, który będzie potrafił docenić jego wyjątkowość i ekskluzywność. Od tego momentu Locha i ja jesteśmy ze sobą na dobre i na złe. Mówię, że ma on u mnie dożywocie, nie zamierzam bowiem nigdy jej sprzedawać.
Jak wspominałem już wersja 6.0 W12 już w standardzie zapewniała bogate wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa. Mój egzemplarz w wersji Lang w lakierze Ebony schwarz perleffect charakteryzuje się wyposażeniem wnętrza w dwukolorową czarno/srebrną tapicerkę skórzaną na fotelach sportowych Recaro. Ekskluzywności dodaje fakt, iż cała deska rozdzielcza obszyta jest również czarną skórą a podsufitka szarą Alcantarą. Fotele posiadają pełną regulację elektryczną z pamięcią fotela kierowcy. Kanapa tylna umożliwia elektryczną regulację zagłówków i podparcia odcinka lędźwiowego. Zarówno przednie jak i tylne są podgrzewane. Inne istotne smaczki wyposażenia to nagłośnienie Bose, klimatyzacja automatyczna, ogrzewanie postojowe, solar dach, reflektory ksenonowe plus, czujniki parkowania na przód i tył pojazdu, system nawigacyjny, telefon samochodowy, rolety szyb, tempomat, kierownica wielofunkcyjna z funkcją zmiany przełożeń i wiele innych większych i mniejszych opcji. Co ciekawe w wewnętrznych danych firmy odnaleźć można informację, iż egzemplarz ten przygotowywany był przez spółkę córkę Audi – Quattro GMBH. Jest to o tyle ciekawe, że w tym czasie Audi nie oferowało jeszcze oficjalnie wersji Audi Exclusive, które pozwalają na szeroką indywidualizację samochodu.
Moje Audi A8 nie pełni u mnie roli samochodu codziennego użytku. Jest pojazdem na specjalne okazje i do okazjonalnego wykorzystania. Ja sam mówię raczej, że wyprowadzam je na spacer niż nim jeżdżę. Przez blisko trzy lata odkąd Audi gości w naszym domu przejechaliśmy nim wraz z rodziną zaledwie 14 000 kilometrów. W tym czasie stale i regularnie dążę do podwyższenia stanu zachowania Audi. Nie idąc na kompromisy zaopatruję się wyłącznie najwyższej jakości części często są to też oryginalne elementy Audi.
W przeciągu trzech ostatnich lat pokonując 14 000 kilometrów w ramach napraw i pielęgnacji samochodu wymieniłem lub usprawniłem między innymi:
1) Kompletny układ hamulcowy tj. tarcze i klocki na przedniej i tylnej osi pojazdu oraz płyn hamulcowy;
2) Elementy układu chłodzenia który miał drobne wycieki;
3) Uszczelnienia skrzyni biegów przy okazji wymieniając też olej i filtr w automatycznej skrzyni biegów;
4) Uszczelnienie układu wspomagania z wymianą płynu wspomagania
5) Dwukrotnie dokonałem wymiany oleju i filtrów w silniku;
6) Filtry powietrza i przeciwpyłowe;
7) Dwukrotnie dokonałem przeglądu i czyszczenia układu klimatyzacji
8) Wymiana wentylatora nadmuchu powietrza do kabiny pasażerskiej
9) Wymiana elementów zawieszenia przedniego
10) Regeneracja pompy paliwa
11) Zakupiłem dwa nowe komplety opon letnie – Falken i zimowe Dunlop
12) Czyszczenie układu paliwowego i olejowego środkami Liqui Moly
Samochód swój staram się przez cały czas ulepszać i upiększać zachowując jego oryginalność i wyjątkowość. Stosuję przy tym wysokiej jakości części i płyny eksploatacyjne. Unikam części używanych ale nie boję się zlecić fachowcowi regeneracji jakiegoś podzespołu jeśli to tylko możliwe. Pragnę utrzymać ten wyjątkowy samochód w jak najlepszym stanie tak by jeszcze przez wiele lat móc prezentować jego wyjątkowe i klasyczne wdzięki. Samochodów w takiej wersji silnikowej i wyposażeniowej Audi wyprodukowało jak już wspomniałem 750 sztuk i jak przypuszczam do dnia dzisiejszego nie zachowało się więcej niż 100 sztuk. Auto sporadycznie pojawia się w ogłoszeniach, szczególnie na polskim rynku. Na rynku niemieckim średnio znaleźć można 5-10 samochodów z silnikiem W12 a w Polsce 1-3.
Obecnie w pielęgnacji swego samochodu skupiam się głównie na elementach dotyczących mechaniki i eksploatacji na drugi plan z racji ograniczonego budżetu odsuwam kwestie estetyczne. I w tym właśnie zakresie moje Audi wymaga najwięcej troski. Mam tu na myśli głównie drobne korekty powłoki lakierniczej, regenerację obręczy, profesjonalną pielęgnację skórzanego wnętrza, regenerację przednich reflektorów. Myślę też o zabezpieczeniu antykorozyjnym podwozia samochodu. Ze spraw mechanicznych niezbędna wydaje się regeneracja przekładni kierowniczej, która wykazuje już pewne oznaki zużycia. Dlatego też zwracam się do Was by pokazać go w Państwa programie uzyskać z Waszej strony dodatkową porcję fachowej pielęgnacji i obsługi. Pomoże to przetrwać temu Audi w doskonałej kondycji kolejne lata. |
_________________ ...i to by było na tyle...
Vincent |
|
|
|
|
|