Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A8 D2] Zaparowana szyba  
Autor Wiadomość
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2010-08-05, 11:27   [A8 D2] Zaparowana szyba

Problem stwarza zaparowana szyba przednia. Szyba nie paruje tylko w ciągu dnia. Wieczorem, w nocy, nad ranem, w deszczowy dzień bez klimatyzacji nie ma jazdy. Rozumiem, że paruje jadąc w deszcz, ale w nocy czy nad ranem kiedy na podwórku jest 17 stopni konieczne jest używanie klimatyzacji co nie jest do końca przyjemne...

Szyba jest czysta, myta na zmianę rożnymi preparatami bez skutku. Czytałem na tym forum o zbierającej się wodzie w układzie, czytałem na AKP o jakichś klapkach w nawiewie które się zacinają (co prawda w C4 ale objawy podobne) jednak nie wiem sam za co się zabrać.

Filtry kabinowe wymienione na nowe węglowe, nie zbiera się woda pod nogami (dywaniki suche), przy zmianie na panelu climatronica ustawień słychać, że nawiewy się przestawiają oraz czuć w poszczególnych partiach, że powietrze albo dmucha albo przestaje na rządnie. W trakcie korzystania z klimatyzacji jak auto postoi woda pod samochodem się zbiera, jednak bywa, że jak auto postoi dwa trzy dni to cały czas kapie kilka kropel jak by wszystko nie wyciekło. Byłem na podnośniku, ściskałem dwie gumy z których wycieka woda, wkładałem mały śrubokręt i nie stwierdziłem aby coś blokowało przepływ na odcinku max 10 cm.

Wybieram się do serwisu klimatyzacji (dobić i odgrzybić) jednak zanim tam pojadę chciałbym to wyjaśnić, czy w układzie jest woda i gdzie jej szukać czy może jest to wina nie czyszczonej klimatyzacji?

Proszę o porady.
pozdrawiam
 
 
whisky 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-08-05, 11:45   

Mam ten sam problem,równiez powoli zaczyna mnie to wpieniac.. :-/ Nic dodac nic ujac opisales tą usterke wyczerpujaco...czekamy na sugestie ;-)
 
 
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-08-05, 12:04   

Podobny objaw miałem kiedyś przy niewielkim wycieku z nagrzewnicy powietrza, ale wówczas było delikatnie czuć płyn chłodniczy.
Powodem może być też brak dopływu świeżego powietrza, jakbyś miał włączoną na stałe recyrkulację.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2010-08-05, 13:10   

O płynie chłodniczym również myślałem, jednak specjalnie jeżdżę już jakiś miesiąc czasu bez żadnych zapachów samochodowych i na 99,999 % nie ma w kabinie zapachu płynu chłodniczego.
Aby sprawdzić drugi objaw to już zapewne trzeba coś rozkręcać, pytanie co i gdzie ? ;-)
_________________

 
 
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-08-05, 14:07   

sebos17 napisał/a:
Aby sprawdzić drugi objaw to już zapewne trzeba coś rozkręcać, pytanie co i gdzie ?

Myślę, że aby sprawdzić, wystarczy przejechać się za starym śmierdzącym dieslem. Jak go nie poczujesz, to znaczy, że masz zamknięty dopływ świeżego powietrza ;-)
Możesz też sprawdzić jego działanie dając nawiew na maxa, a następnie włączając i wyłączając przycisk recyrkulacji. Przy przełączaniu słychać wyraźnie jak po chwili zmienia się szum powietrza.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2010-08-05, 17:38   

apg napisał/a:

wystarczy przejechać się za starym śmierdzącym dieslem.


w takim razie działa :mrgreen: zapachy nieprzepalonej ropy łapie na krzyżówce jak się stoi za starym autobusem czy innym przeżytkiem. Czekam na kolejne propozycje ;-)
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-08-05, 18:36   

A może mieć wpływ różnica temperatury ? Jak jest na zewnątrz zimniej to szyba chyba zawsze jest zaparowana .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5075
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-08-05, 19:34   

Pewnie, że ma. Od tego w końcu jest osuszacz, dlatego sprężarke warto włączać nie tylko jak nam ciepło (od tego w końcu jest zakres temp na klimatroniku)
_________________
Black Cars Matters
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2010-08-06, 09:15   

znalazłem temat na forum o zapchanych odpływach, dla własnego spokoju przejrzę wszystko i po przetykam, zobaczymy czy objawy ustąpią. może to takie pierwsze oznaki przytykania.

odnośnie osuszania i różnic temperatur, jeździłem nie jednym samochodem bez klimatyzacji o różnych porach dnia i w różnych warunkach i nigdy nie miałem takiego problemu jak teraz z A8. Oczywistym jest, że szyba może parować, jednak zawsze wystarczał zwykły nawiew na szybę. W moim przypadku bez AC szyba robi się zamglona.
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-07, 09:58   

U mnie ten objaw wystepuje podczas deszcu praktycznie co 2 minuty musze wlanczac klime i szcerze powem nie jest to przyjemne chyba rzeczywiscie cos z tym nie tak jest, no czekam na wasze spostrzezenia
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-07, 12:01   

sprawdziłbym odpływ nie z przewodów klimy a z samego parownika
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Pers 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 42
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 177
Skąd: Poznań/Suchy Las
Wysłany: 2010-08-08, 09:31   

A ja latam cały rok na klimie i mi to jakoś nie przeszkadza. W zasadzie to jak odpalam autko to klima odrazu chodzi... i aby ją wyłączyć to musze przytrzymać kilka sekund przycisk... I dopiero zapala sie lampka że klima jest wyłączna.
Nie wiem co wam przeszkadza klima przeciesz jak deszcz pada i wchodzi sie do samochodu to przynajmniej szyby nie sa zaparowane.. itp. Ja mam cały rok ustawione w zasadzie na 22.5 i jest GIT :mrgreen:
_________________
Miłość od pierwszego kontaktu :-)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-08-08, 09:50   

Pers napisał/a:
A ja latam cały rok na klimie i mi to jakoś nie przeszkadza. (...) Ja mam cały rok ustawione w zasadzie na 22.5 i jest GIT :mrgreen:

hehehe, i ja mam podobnie... klima praktycznie zawsze włączona a temeratura w zależności od nastroju oscyluje w granicach 21,5-23 ;-)

W zimę są czasami przypadki że szyba zaczyna lekko parować ale to jest normalne bo zależy od wielu czynników a przy temeraturach ujemnych kompresor klimy i tak nie pracuje.
Co do parowania szyb przy jeździe bez klimatyzacji to ogólnie rzecz i porównując auta wyposażone w klimę i te bez to te z klimą częściej będą parowały dlatego że układ wentylacji wnętrza jest zupełnie inaczej skonstrułowany.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-12, 15:08   

FOSS napisał/a:
Pers napisał/a:
A ja latam cały rok na klimie i mi to jakoś nie przeszkadza. (...) Ja mam cały rok ustawione w zasadzie na 22.5 i jest GIT :mrgreen:

hehehe, i ja mam podobnie... klima praktycznie zawsze włączona a temeratura w zależności od nastroju oscyluje w granicach 21,5-23 ;-)

a to tak samo jak ja....cały rok ........i temperaturka 21.5 do 23 :-D
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2010-09-17, 09:18   Re: [A8 D2] Zaparowana szyba

sebos17 napisał/a:
Problem stwarza zaparowana szyba przednia. Szyba nie paruje tylko w ciągu dnia. Wieczorem, w nocy, nad ranem, w deszczowy dzień bez klimatyzacji nie ma jazdy. Rozumiem, że paruje jadąc w deszcz, ale w nocy czy nad ranem kiedy na podwórku jest 17 stopni konieczne jest używanie klimatyzacji co nie jest do końca przyjemne...

Szyba jest czysta, myta na zmianę rożnymi preparatami bez skutku. Czytałem na tym forum o zbierającej się wodzie w układzie, czytałem na AKP o jakichś klapkach w nawiewie które się zacinają (co prawda w C4 ale objawy podobne) jednak nie wiem sam za co się zabrać.

Filtry kabinowe wymienione na nowe węglowe, nie zbiera się woda pod nogami (dywaniki suche), przy zmianie na panelu climatronica ustawień słychać, że nawiewy się przestawiają oraz czuć w poszczególnych partiach, że powietrze albo dmucha albo przestaje na rządnie. W trakcie korzystania z klimatyzacji jak auto postoi woda pod samochodem się zbiera, jednak bywa, że jak auto postoi dwa trzy dni to cały czas kapie kilka kropel jak by wszystko nie wyciekło. Byłem na podnośniku, ściskałem dwie gumy z których wycieka woda, wkładałem mały śrubokręt i nie stwierdziłem aby coś blokowało przepływ na odcinku max 10 cm.

Wybieram się do serwisu klimatyzacji (dobić i odgrzybić) jednak zanim tam pojadę chciałbym to wyjaśnić, czy w układzie jest woda i gdzie jej szukać czy może jest to wina nie czyszczonej klimatyzacji?

Proszę o porady.
pozdrawiam


Kolego napisałeś że ściskałeś te gumy od odpływów,a może wyżej jest zapchane jakimś liściem .Zdejmij osłonę grodzi i zobacz czy nie stoi tam woda,w moim przypadku tak właśnie było a parowanie nasilało się po opadach deszczu lub po myciu samochodu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.