Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A8 D2] Zmiana fabrycznego audio na BOSE  
Autor Wiadomość
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2009-10-22, 19:37   [A8 D2] Zmiana fabrycznego audio na BOSE

Co nam będzie potrzebne (oprócz wzmacniacza oczywiście):
Wersja optymistyczna (droższa):
- oryginalny kabel radio -> wzmacniacz + głośniki (w skrócie wiązka dla BOSE)
- głośniki BOSE
- radio Delta/Concert/Symphony (czyli to co było dedykowane na tamte czasy dla obsługi BOSE)
- zmieniarka (chociaż bardziej polecam podpiąć pod wyj radia mp3)
- kabel zmieniarka -> radio
Wersja pesymistyczna (tańsza):
- redukcja mini-iso -> 4xRCA
- 10 metrów przewodu RCA
- 10 metrów przewodu głośnikowego
- dwie pełne kości iso (jak do radia) żeńskie
- dwie pełne kości iso (jak do radia) męskie
- trzydzieści małych konektorów żeńskich (pasujące do wyjść wzmacniacza)
- cztery wtyki RCA żeńskie na kabel
- osiem wtyków RCA męskich na kabel
- koszulki termokurczliwe różne średnice
- mini-iso dla mp3 (kostka niebieska)

Najpierw wyciągamy z jednej kości iso męskiej i żeńskiej po dwie pary przewodów dla głośników i umieszczamy je w drugim zestawie kostek obok linii zasilającej (jest tam pięć wolnych miejsc). Do kości meskiej lutujemy lub zaciskamy piętnaście małych konektorów żeńskich. Tym samym mamy część "normalnego" kabla podłączeniowego.





Wzmacniacz i nasz kabel łączymy wg schematu:

Schemat PINów dla wzmaka 4D0 035 225

Następnie robimy wejścia RCA. Bierzemy dwa odcinki przewodu RCA (np. po 20cm), cztery wtyki RCA żeńskie na kabel i pięc małych konektorów żeńskich. Oploty łączymy razem i lutujemy do konektora. Żyły sygnałowe, każda oddzielnie, również lutujemy. Z drugiej strony lutujemy gniazda RCA żeńskie.





Kolejną sprawą są kable RCA. Ja sobie zrobiłem, bo miałem z czego. Można kupić gotowca i też będzie ok. Długość z jaką trzeba się liczyć zależy od poprowadzenia wiązki - powinno wystarczyć 5m (u mnie leci przez środek). Pamiętając o ekranie (zakłócenia).


Pozostałą resztę części głośnikowej kostki iso męskiej łączymy z kostką iso auta idącą do przednich głośników i ciągniemy na tył auta dwa przewody głośnikowe, które łączymy z naszą kostką przy wzmacniaczu zgodnie ze schematem.
Przy okazji podłączamy do radia przejściówkę mini-iso -> RCA i razem z kablami głośnikowymi ciągniemy przewody RCA.
Dodatkowo musimy pociągnąć przewód REMOTE dla wzbudzenia wzmacniacza (jest w mini-iso jako osobny lub chinch dla subwoofera - zależnie od wersji). Jeśli ktoś chce, może wziąć sygnał REMOTE z kostki przy głośnikach w półce.


Z półki demontujemy głośniki i odłączamy od nich zintergowane wzmacniacze (głośniki sygnowane jako NOKIA). Nie można zapomnieć również o odłączeniu przewodów od głośników w tylnych drzwiach. Teraz pozostaje tylko podłączyć się ze wzmacniacza BOSE do głośników na tyle.



Zasilanie wzmacniacza proponuję pociągnąć bezpośrednio z akumulatora przez bezpiecznik 25A.

Pomijam kwestie z rozbebeszaniem środka (tapicerki, drzwi, wykładzin itp, wszystko już zostało opisane na AKP i tutaj i znajduje się oczywiście w odpowiednich programach).

Koszt całości:
- wzmacniacz 50zł
- okablowanie + wtyki 100zł

Szczerze powiedziawszy - różnicy między głośnikami Tonsila (x10), a tymi BOSE (x8) jeśli chodzi o jakośc dźwięku - wg mnie mnie nie ma, bądź jest bardzo znikoma. Sam wzmak z filtrami budzi standardowe audio. Dodatkowe tweeterki w drzwiach dodają lepszego efektu, siedząc z tyłu - z przodu nie ma różnicy, bo po prostu się tego nie słyszy.
Co do radia - i standardowa Gamma wystarczy, jedynym minusem jest brak wyj na zmieniarkę i...nie zobaczymy napisu BOSE przy włączaniu sprzętu (pomijając inne funkcje radia) :mrgreen:
Gra to lepiej (choć BOSE jakimś cudem nie jest), jest to opłacalne i w sumie nic lepszego za tą cenę nie złożymy :-)
_________________
Black Cars Matters
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-23, 08:35   

niezłe DIY :peace: - za tę cene niezły efekt chociaż rozbierania jest sporo
pewnie nieprędko będzie mi dane tego posłuchać a ciekawy jestem jak wyszło

z tego co kojarzę to wzmacniacze bose byly zawsze przystosowane
do głosników o bardzo małej impedancji - to może mieć jakieś implikacje
łącznie z paleniem końcówek mocy, głośników, zniekształceniami itp

a dodatkowo np w C4 wszystko pracowało w jeszcze bardziej skomplikowanym
układzie pętli prądowej (co ma zalety jeżeli chodzi o zakłocenia itp) ale może skutkować
nieprzyjemnymi trzaskami przy podłączaniu niektórych odbiorników, DELTA fabryczna
ma wysoki poziom sygnału i tego nie ma
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Klimass1 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 387
Skąd: Syców
Wysłany: 2011-05-31, 19:37   

prosiłbym o opis kabli do tego zdjęcia gdyż chcę podłączyć zamiast głośników bose głośniki nokia do audi bo tamte charczą a te dostałem za pół darmo

http://imageshack.us/phot...5/img3719s.jpg/
Jeśli można proszę o opis w ten sposób:
Czerwony-(przeznaczenie)
Zielony-(przeznaczenie)

Z góry dziękuję i czekam na odpowiedź.
_________________
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2011-05-31, 21:34   

Ogólnie technicznie audio w a8 to jakieś średniowiecze, większość gratów car audio z średniej półki zagada lepiej. A8 jest drugim po e39 530d autem, w którym nie pruję fabrycznego car audio, choć mnie korci niesamowicie. Dlaczego fabryczne systemy zawsze tak kaleczą uszy, naprawdę niewiele trzeba, żeby dało się słuchać.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Klimass1 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 387
Skąd: Syców
Wysłany: 2011-06-01, 21:46   

Nie o to pytałem ;) mam już 2 głośniki może ma ktoś schemat tych kabli? Bede wdzieczny
_________________
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-02, 08:37   

BOSE w A8 nie ma wzmaków przy głosnikach więc jak chcesz zamienić
sam głosnik na inny to po prostu zamień ale sprawdż impedancję
BOSE zdaje się są niskoomowe więc zamiana na standard może się źle skończyć
dla wzmaka
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Klimass1 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 387
Skąd: Syców
Wysłany: 2012-11-30, 18:32   

dice111, możesz wysłać mi na adres mail schemat do tego wzmacniacza ? bo link już wygasł , a wkładam bose do golfa mk3 ;) bo robię projekt taki przez zimę i schemat jest mi niezbędny. pozdrawiam
_________________
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?
 
 
Grzegorz GG 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 1
Skąd: Zalesie Górne
Wysłany: 2013-08-04, 23:46   

Witam mam pytanko kupiłem niedawno Audi a8 d2 z 1995r posiada fabryczne radio boose i nie ma wo gule zmieniarki
chodzi mi oto czy da się zamontować radio concert od audi tylko na cd czy nie będzie żadnych problemów z podłączeniem wyświetlaczem i czy będzie współpracować z boose
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2013-08-05, 18:29   

Conecrt I (kaseciak) byl pod BOSE, Concert II (CD) juz pod CANa takze z przejsciowka. Wpisz w wyszukiwarke phatbox i poczytaj, moze zainteresuje Cie inna opcja.
_________________
Black Cars Matters
 
 
drenei 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 34
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 2
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-05-07, 20:45   

dice111, Wstawiłbyś nowy link do pobrania schematu pinów?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.