Ogłoszenie 

Maglownica Audi Opony i alufelgi Opony samochodowe części samochodowe Tarcze, hamulce
Przekładnie kierownicze
Opony & Alufelgi
Opony
samochodowe
Części Audi A8
Układ hamulcowy


Poprzedni temat «» Następny temat
[A8 D3] Największe "miny" w tych autach  
Autor Wiadomość
DajcieMiInfo 

Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: Może A8 D3 ;)
Dołączył: 03 Maj 2021
Posty: 1
Skąd: WWA
Wysłany: 2021-05-03, 19:46   [A8 D3] Największe "miny" w tych autach

Witam! Obecnie zgłębiam temat A8 D3, auto wygląda jak super okazja patrząc na to co oferuje. Pytanie tylko jakie "pułapki" może mieć ten samochód? Domyślam się, że w takim aucie, z takiego segmentu są rzeczy które mogą wyczyścić portfel. :> Dodatkowo mam kilka pytań co do tego modelu.

1. Jak wygląda sytuacja z zawieszeniem pneumatycznym? Tu na forum przeczytałem, że jest kuloodporne i długo żyje jak na pneumatykę. Jak to wygląda w rzeczywistości? (Mówiąc o samochodach za ok. 30000 zł, nie kolekcjonerskich).

2. Które silniki są najbardziej sensowne finansowo w D3? Jest jakiś silnik który należy omijać?
Jak jest np. z serwisem silników diesla V8? Da się je serwisować u normalnych mechaników czy tylko u specjalistów? Bo przyznam, że opcja dosyć oszczędnego mocarnego V8 brzmi aż za dobrze. Ewentualnie chciałbym się jeszcze dowiedzieć który silnik dobrze współpracuje z LPG.
Jak z rozrządem?

3. Wracając tematem do zawieszenia jak w tym aucie wygląda sprawa z wahaczami? Są 2 na jedne koło? Drogi temat?

Z góry dzięki za info!
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Pomógł: 221 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 4703
Skąd: Těšin
Wysłany: 2021-05-03, 20:26   

1. Maja już swoje lata i nalatane km, tak więc są te, które już miały wymieniony kompresor pneumatyki i te, które będą mieć w najbliższym czasie. Do tego nieszczelności, padające czujniki (nic niezwykłego, aczkolwiek także nic częstego). Na tył chyba wciąż nie regenerują miechów / brak zamienników (ale może od czasu gdy miałem D3 coś się zmieniło).

2. 4.2 PB (MPI), 4.2 TDI, W12

3 . Wielowahacz.
_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 512
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2021-05-04, 00:05   

Jak zdefiniujesz "wyczyścić portfel"?
2,5,10,15 tys?
Są usterki w każdym zakresie cenowym i któż to może wiedzieć czy akurat nie kupisz miny z ledwo zipiącą skrzynią, opadającym zawieszeniem oraz rozrządem i rozbijesz bank <boisie>
Jak chcesz jeździć D3 to kupuj i nie myśl za dużo bo nie kupisz a to fajne samochody. Tylko nie do robienia oszczędności.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: BMW
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1754
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2021-05-04, 06:11   

DajcieMiInfo

Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań
_________________
ex : D2 A8 95r 4.2
D2 S8 98r
A8 D3 03 4.2
 
 
marekp750 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 72 razy
Wiek: 48
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 965
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-05-04, 07:13   

Niestety, ząb czasu (przebiegi) powoduje, że większość silników ma już swoje problemy.

1. MPI 4.2:

wycieki oleju, nastawniki, zużyte głowice, podciśnienia i systemy z nimi związane, kolektory ssące (śrubki)

2. 4.2 TDI:

wycieki oleju, wycieki płynu chłodniczego, zużyte wtryskiwacze CR, panewki

3. W12 MPI:

układ chłodzenia: termostat, wszystkie połączenia gumowe, plastikowe: już wygrzane
pękają, kruszą się w rękach.

4. 4.2 FSI:

wycieki oleju, separatory oleju/odma, pomału odzywają się wtryskiwacze Pb, wariatory faz rozrządu: sterowanie nimi, globalnie jest mniej problemów z tymi silnikami niż MPI (bo trochę młodsze)

5. 5.2 FSI:

tu już jest wszystko, zbierz problemy wszystkich silników powyżej i wsadź w to miejsce




We wszystkich silnikach padają rozruszniki, alternatory.

Po kilku latach serwisowania tych aut to powiem, że najmniej dokuczliwym silnikiem jeżeli
chodzi o awarie jest jednostka W12.
_________________
Marek
tel. 571 240 898
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2772
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-04, 11:16   

stałe fragmenty gry w D3:

kompresor, klamki (jeżeli kessy), kable do akku, odpływy szybra (trzeba regularnie sprawdzać) , piasty (nie ma zamiennika), hamulce (dopiero 400mm jako tako daje rade),
silniczek otwierania bagażnika, tylne zaciski z silniczkami

[ Dodano: 2021-05-04, 20:11 ]
no i jeszcze bylbym zapomniał, mikroswitche od dociągów w zamkach
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 659
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2021-05-15, 13:33   

marekp750 napisał/a:
Niestety, ząb czasu (przebiegi) powoduje, że większość silników ma już swoje problemy.

1. MPI 4.2:

wycieki oleju, nastawniki, zużyte głowice, podciśnienia i systemy z nimi związane, kolektory ssące (śrubki)

2. 4.2 TDI:

wycieki oleju, wycieki płynu chłodniczego, zużyte wtryskiwacze CR, panewki

3. W12 MPI:

układ chłodzenia: termostat, wszystkie połączenia gumowe, plastikowe: już wygrzane
pękają, kruszą się w rękach.

4. 4.2 FSI:

wycieki oleju, separatory oleju/odma, pomału odzywają się wtryskiwacze Pb, wariatory faz rozrządu: sterowanie nimi, globalnie jest mniej problemów z tymi silnikami niż MPI (bo trochę młodsze)

5. 5.2 FSI:

tu już jest wszystko, zbierz problemy wszystkich silników powyżej i wsadź w to miejsce




We wszystkich silnikach padają rozruszniki, alternatory.

Po kilku latach serwisowania tych aut to powiem, że najmniej dokuczliwym silnikiem jeżeli
chodzi o awarie jest jednostka W12.



Czyli nie ma sensu się w D3 pchać ? rozlatują się, dobrze rozumiem Twoją wypowiedź ?

D2 to D2 ;)
 
 
Slavokus 

Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 08 Maj 2021
Posty: 3
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2021-05-15, 18:41   

Szczerze proponuję szukać D2 z silnikiem 4.2 ABZ,bez pneumatyki.Zakupiłem taką i nie muszę przynajmniej nasłuchiwać co rano czy nastawniki rozrządu już są do wymiany.Mam w planach uszczelnić wycieki z silnika ale to dam radę zrobić sam (uszczelki 150zł) ceny części też wystarczy porównać D2 a D3 .No chyba że ktoś nie dba o to.A po za tym jest duuużo ładniejsza <blee> Jeżeli finanse nie mają znaczenia to myślę że V8 w Dieslu nie przebije nic.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2772
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-15, 21:54   

zapomniałem jeszcze o konsoli MMI... bardzo podatna na zalanie (nie jest fabrycznie
nijak zebzpieczona) a jest droga
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 178 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6531
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2021-05-19, 15:45   

1. Poprzedni właściciel....
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 31 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 989
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-05-24, 15:18   

maciu napisał/a:
zapomniałem jeszcze o konsoli MMI... bardzo podatna na zalanie (nie jest fabrycznie
nijak zebzpieczona) a jest droga


:D

kolejną wadą jest brak fabrycznego zabezpieczenia przed rozbiciem auta szczególnie jak się jedzie po pijaku
może w D4 to poprawili ale w D3 jest z tym tragedia <hihiwiesz>
D5 można już wjechać do basenu i nic się nie stanie <brawo>

ps: maciu you make my day <okok>
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2772
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-24, 16:48   

z jednej strony cie rozumiem z drugiej nie - konsola na napoje jest tuż obok
a do zniszczenia MMI wiele wilgoci nie trzeba

czy żądanie zabezpieczenie takiego komponentu to fanaberia... nie wydaje mi się

:)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Akumulatory samochodowe Audi A6 opony samochodowe 24opony.pl