Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A8 D3 > S6 C5] Przekładka hamulców z A8 D3 do S6 C5  
Autor Wiadomość
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-12-15, 15:21   [A8 D3 > S6 C5] Przekładka hamulców z A8 D3 do S6 C5

Zawędrowałem tutaj z forum A6 w poszukiwaniu wiedzy. Przywitać się już byłem :)
Jestem w trakcie swapu hebelków z A8 D3 / Phaetona do S6 C5. Rozpoznałem temat przodu, ale tył jeszcze jest w trakcie....

Na przód idzie :
- zakupiłem zaciski z jarzmami z A8 D3 4.2 - czyli popularne 360mm za śmieszne pieniądze.
(swoją drogą - drugi komplet bo pierwszy przyszedł z S8 / W12 na 385mm :O - będzie na lato)
- zamawiam tarcze 356 / 34mm z A7 3.0TFSI (mają odpowiednie ET dla piast S6 C5)
- zamawiam klocki z A7 3.0TFSI - dobrze pokrywają całą tarczę - sprawdzone

Na tył planuję :
- tarcze z A8 D3 W12 / Phaeton 335mm
- zaciski i jarzmama z Phaetona - ze względu na ręczny na lince (tutaj linka będzie dłuższa, a zaciski "do góry nogami" by zaczep linki był od dołu tak jak w seryjnym S6 C5)
- klocki do tarcz 335mm z A8 W12 czy RS6 C5

Tył - obracam zaciski, daję dłuższe linki ręcznego (RS6 C5 ?) oraz dorabiam adaptery dla jarzm.

W przodu tarcza z A7 ma takie samo ET jak tarcza seryjna z S6 C5 - czyli 52,4mm, zacisk będzie o około 7mm odsunięty na zewnątrz dystansem by wszystko pasowało. Tutaj wsio dopasowane, wchodzi w felgę AVUS 17" seryjną z S6 C5.

Problem jest z tyłem. O ile ogarnięcie zacisków / linek / adapterów to nie problem to męczy mnie średnica felgi 17" - czy taki komplet wejdzie w 17 cali.
Macie przecież w swoich A8 takie hebelki na tyle i pewnie kilku z Was ma 17" zimówki - może ktoś śmiga na takim setupie tyłu tarcz i hamulców ?
Nie chcę na zimę 18" z oczywistych względów a poza tym na 17" kupiłem nowe oponki Conti za worek pieniędzy...

Sprawdzi ktoś lub wie czy 17" wejdzie z tyłu na tarczę 335mm ?
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-12-15, 20:07   

A czemu ma nie wejsc?

Orginalne felgi 17 popularne 5 ramienne lopaty mieszcza sie na zaciskach D3 i 360mm. To tyl przy 335 musi pasowac
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-12-15, 20:16   

Ktoś w D3 ostatnio po zmianie hebli na S8/W12 pisał ze 17 nie pasują / nie wchodzą - oczywiście miałem na myśli tył
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-16, 22:41   

335mm powinno wejsc na kolo 17", zwlaszcza ze tylny zacisk nie jest jakis duzy, 360mm przod - napewno ktorys model z audi a8 17" wchodzi, pewnie nie wszystkie 17". 385mm to juz 18"
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-12-16, 22:51   

360 i 335 wejdzie w 17". 385 tylko 18" i to na żyletki (np. Avus z d2)
_________________
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-12-25, 22:57   

Dzięki panowie za info. Przód mam już skompletowany jak pisałem wcześniej. Tył zamawiam więc 335mm. Ufam, że 17" AVUS z ET35 (ori S6) pomieści setup 360 i 335. Patrząc po modelach to takie zestawienie nigdzie nie występowało. Tył 335 zawsze był z minimum 385mm na przodzie.
Porównałem dość dokładnie zacisk przedni z A8 W12 6.0 i A8 V8 4.2.
Z tego co widzę różnią się chyba tylko odsunięciem na jarzmie a sam zacisk ten sam - mam rację ?
Mając taką możliwość można by na letnich felgach 18-19" przekładać tarcze + klocki na 385mm i zakładać jarzmo pod to bez rozpinania wężyków przy zacisku. Wiadomo... latem jeździ się szybciej niż zimą i więcej hebla zawsze może się przydać :)
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-12-25, 23:37   

drookash napisał/a:
Porównałem dość dokładnie zacisk przedni z A8 W12 6.0 i A8 V8 4.2. Z tego co widzę różnią się chyba tylko odsunięciem na jarzmie a sam zacisk ten sam - mam rację ?

Nie, zacisk jest inny. D3 ma z boku dużą blaszkę przytrzymującą klocek i jarzmo do zacisku.
Zdecydowanie lepiej dać kpl z D3.

Trochę nie rozumiem przekładek typu zmiana na letnie wraz z heblami (na większe) a potem na zimówki i heble (na mniejsze). Nie lepiej wybrać coś optymalnego? Mniejszy hebel i mniejsze koła na zimę albo większy hebel wraz z 18 na zimę?

Obecnie mam na zestawie 385/335mm założone 18" avus z s8 d2 et jakoś 45 i się mieści więc 360 spookojnie jeszcze przy takim et jak masz u siebie w kołach.
_________________
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-12-25, 23:56   

Jak najbardziej cały czas mówimy o zaciskach z A8 D3. Zgadza się... blaszka trzymająca jest na zacisku od widocznej strony. Wybierałem właśnie takie zaciski gdyż chcę docelowo zakupić i zamontować blaszki z napisami "S6". Są dostępne w ASO w cenie około 170PLN/szt. Wymiarami i kształem są tożsame z takimi samymi z napisem "S8".
Jestem zwolennikiem oryginału AUDI stąd też nie szedłem w żadne brembo + tarcze z Mercedesa, zależało mi na tych blaszkach z napisami.
Przekładka hebli z kołami zima/lato może nie jest może szczęśliwym rozwiązaniem, ale jeżeli jest to na tyle łatwe iż wymaga odkręcenia 4 śrub to czemu nie ?
Po części zmuszony jestem do zimowych 17" z racji zakupionych nowych Contiwintercontact T830P 255/45.
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
lukasz_wlkp_
[Usunięty]

Wysłany: 2022-06-29, 17:46   

Temat sprzed lat, ale ciągle aktualny. Czy do S6 C5 z zaciskiem i jarzmem A8 D3 podpasuje ten komplet p&p?

https://allegro.pl/oferta/textar-tarcze-klocki-przod-audi-a6-c7-a7-4g-356mm-12162902326
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.