Autor |
Wiadomość |
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-20, 14:13 [A8 D3] Wymiana prawej poduszki silnika
|
|
|
Witam , jak w temacie kilka słówek o objawach.
a. wyczuwalne drżenie samochodu na wolnych obrotach , czuć ,że silnik chodzi ( a nie powinno)
b.VAG pokazuje zwarcie elektromagnesu poduszki prawej.
c. mozliwe przenoszenie drgań na najwyższych biegach przy niskiej prędkosci itd
[b]NAPRAWA:[/b
1. garaż z kanałem,
2.odkręcamy osłonę silnika,
3.podpieramy silnik,delikatnie aby nie zniszczyć i aby nie opadł najlepiej na składaniu ze skrzynia a nie za misę olejową
4.odkręcamy drążek stabilizatora od łączników z dwóch stron,(jak komuś trzeszczy zawieszenie zimą to polecam od razu troszkę przesmarować wazelinką gumy belki stabilizatora i trzeszczenie zniknie :peace: )
5.odkręcamy śruby 3szt po lewej i prawej stronie belki aluminiowej do której są przykręcone poduszki /
6.odkręcamy poduszki 2 szt śrub imbusowych czy jak kto woli sześciokątnych na stronę
7 odkładamy belkę ze stabilizatorem i ukazuje nam się poduszka
8.Odkręcamy podstawę mocowania poduszki od bloku silnika 3szt śrub imbusowych i poduchę wraz z podporą mamy na warsztacie
9.odkręcamy poduchę od podpory 1szt śruby imbusowej i montujemy nową
http://www.faw-audi.com.cn/gallery.php?id=609
10.montaż w odwrotnej kolejności, i można iść na DUŻY browarek z GOLONKĄ bo serwis za wymianę chciał 1400zł a przydrożny mechanik samochodowy ogólnego dostępu 500zł
11.Z lewą poduszką jest łatwiej/ jak ktoś potrzebuje/ i jest lepszy dostęp. :peace:/ |
|
|
|
|
|
|
|
PiotrekS
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 124 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2010-02-23, 22:20
|
|
|
czesc, czy jest mozliwosc wymiany samych gum stabilizatora czy trzeba wymieniac z cala belke z gumami? |
_________________ Pozdrawiam
PiotrekS |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-23, 22:49
|
|
|
Trzeba by sprawdzić czy są dostępne same gumy.......po odkręceniu metalowej obejmy ze stabilizatora, ze zdjęciem elementów gumowych nie ma problemu , ...robótka bardzo prosta. |
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-23, 23:01 Re: A8 D3 wymiana prawej poduszki silnika
|
|
|
zanjac napisał/a: | 10.montaż w odwrotnej kolejności, i można iść na DUŻY browarek z GOLONKĄ bo serwis za wymianę chciał 1400zł a przydrożny mechanik samochodowy ogólnego dostępu 500zł
|
zanjac a mi sie wydaje ze jak nowe poduchy to tylko serwis ok 450zl za sztuke razem 4 poduchy czyli ok 1800zl Poduszki do a8 wystepuja tylko w orginale - brak zaminnnikow |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-25, 14:53
|
|
|
1) orginał elektryczny ............do A8 D3 servis..........1000zł za sztukę / ze zniżkami na warsztat 850zł/
2) poduszek silnikowych jest 3 / trzy/ , prawa , lewa i przednia ustalająco-podtrzymująca.
3) ewentualnie do tego poduszki skrzyni biegów ale o tym nie mówimy.
4) tu masz nową........ale ile ona kosztuje???
http://www.faw-audi.com.cn/goods.php?id=609
5) a tak z grubsza licząc to prawa i lewa 2000zł plus 1400za wymianę(tyle za prawą chcieli)...............czyli jakieś 3400zł plus wymiana lewej może się zamkniemy w 1000EUR
[ Dodano: 2010-02-25, 14:57 ]
klon_84 napisał/a: | zanjac napisał/a: | 10.montaż w odwrotnej kolejności, i można iść na DUŻY browarek z GOLONKĄ bo serwis za wymianę chciał 1400zł a przydrożny mechanik samochodowy ogólnego dostępu 500zł
|
zanjac a mi sie wydaje ze jak nowe poduchy to tylko serwis ok 450zl za sztuke razem 4 poduchy czyli ok 1800zl Poduszki do a8 wystepuja tylko w orginale - brak zaminnnikow |
PS Daj mi namiar na te poduchy po 450zł do D3 to zakupimy na handel i 100% zarobku...............na 10szt 4500zł do przodu....................NIE DOTYCZY A8 D2. :peace:a te tylko orginały no to ktoś robi tylko dla audi :idea: |
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-25, 19:42
|
|
|
sorki nie zauwazylem ze potrzebujesz do d3 :oops: |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2010-02-25, 22:02
|
|
|
Jacek, a regulowałeś może przednią poduszkę silnika (ustalająco-podtrzymującą zwaną też wspornikiem momentu obrotowego)? W elsie jakoś to enigmatycznie napisali:
"Obrócić pierścień regulacyjny przy zaworze wspornika momentu obrotowego do oporu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Dokręcić śruby wspornika momentu obrotowego. Obrócić ręką pierścień regulacyjny w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż będzie on przylegał do zaworu wspornika momentu obrotowego. Przekręcić następnie pierścień regulacyjny o jeden obrót zgodnie z ruchem wskazówek zegara." |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-26, 11:23
|
|
|
pebo napisał/a: | Jacek, a regulowałeś może przednią poduszkę silnika (ustalająco-podtrzymującą zwaną też wspornikiem momentu obrotowego)? W elsie jakoś to enigmatycznie napisali:
"Obrócić pierścień regulacyjny przy zaworze wspornika momentu obrotowego do oporu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Dokręcić śruby wspornika momentu obrotowego. Obrócić ręką pierścień regulacyjny w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż będzie on przylegał do zaworu wspornika momentu obrotowego. Przekręcić następnie pierścień regulacyjny o jeden obrót zgodnie z ruchem wskazówek zegara." |
no toś mnie zaskoczył..............aż idę do samochodu obejrzeć jak to wygląda..........bo kiedyś wymieniałem w moim D2 ale tam była zwykła poduszka metalowo-gumowa i nic się nie ustalało |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2010-02-27, 22:29
|
|
|
Reguluje się od góry takim metalowym pierścieniem. Już w B4 AAH miałem regulację, a w A8 D3 BFM jest na pewno. Ale to już inna bajka. We środę mechanik spier... mi skrzynię. Już się nacieszyłem wiosną. Kurcze, zaczynam tracić nadzieję, czy kiedykolwiek wyjadę tym autem w trasę. Nic, tylko wysadzić się w powietrze... |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2010-02-27, 22:53
|
|
|
pebo napisał/a: | Reguluje się od góry takim metalowym pierścieniem. Już w B4 AAH miałem regulację, a w A8 D3 BFM jest na pewno. Ale to już inna bajka. We środę mechanik spier... mi skrzynię. Już się nacieszyłem wiosną. Kurcze, zaczynam tracić nadzieję, czy kiedykolwiek wyjadę tym autem w trasę. Nic, tylko wysadzić się w powietrze... |
Spokojnie przed Tobą jedzie czołg Polskiego Klubu Audi A8. Jesteśmy z Tobą jak by co.Więc głowa do góry damy radę 8-) :peace: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2010-03-13, 21:38
|
|
|
Dzięki PEPOL. Dzwoniłem do gościa w Jurowcach koło Białegostoku. Po opisaniu zachowania auta powiedział, że może to być satelita. Ale i tak planuję zarzucić maleństwo na lawetę i zawieźć na miejsce, a facet niech obada. Może kiedyś skończy się ta gehenna, bo już dłużej stoi niż jeździ, a końca jakoś nie widać. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-03-15, 11:15
|
|
|
PiotrekS napisał/a: | czesc, czy jest mozliwosc wymiany samych gum stabilizatora czy trzeba wymieniac z cala belke z gumami? |
kurczę miałeś rację..........trzeba cały stabilizator ,bo gumy nie występują samodzielnie- 799zł :shock: ale k..wa kupa.....do D2 gumy 10zł za sztukę fI 29,8mm a u nas w D3 stabilizator ma fi 30,8 i kształt jest inny :-/ |
|
|
|
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2010-03-16, 14:43
|
|
|
pebo napisał/a: | Dzięki PEPOL. Dzwoniłem do gościa w Jurowcach koło Białegostoku. Po opisaniu zachowania auta powiedział, że może to być satelita. Ale i tak planuję zarzucić maleństwo na lawetę i zawieźć na miejsce, a facet niech obada. Może kiedyś skończy się ta gehenna, bo już dłużej stoi niż jeździ, a końca jakoś nie widać. |
I jak są jakieś postępy? :-) |
_________________
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-03-16, 22:05
|
|
|
pebo napisał/a: | Dzięki PEPOL. Dzwoniłem do gościa w Jurowcach koło Białegostoku. Po opisaniu zachowania auta powiedział, że może to być satelita. Ale i tak planuję zarzucić maleństwo na lawetę i zawieźć na miejsce, a facet niech obada. Może kiedyś skończy się ta gehenna, bo już dłużej stoi niż jeździ, a końca jakoś nie widać. |
nie chcę siać niepewności, jednak dla mnie facet w jurowcach w poprzednim aucie naprawiał skrzynię 3x i ostatecznie dałem sobie spokój... przez około 3 lata poszło 10 tys zł do auta wartości 15 tys zł ! to było jakieś 5 lat temu, nie wiem na ile dzisiaj jego wiedza się zmieniła ( a raczej pracowników - moją skrzynię naprawiał taki starszy siwy pan), jednak ja tam już nigdy nie zajadę.
powodzenia |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-11-06, 20:25
|
|
|
Glupie pytanie, lewa/prawa poduszka silnika to patrzac przed autem (z przodu), czy siedzac w aucie? |
|
|
|
|
|