Autor |
Wiadomość |
Shadin
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Eneasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 04 Sie 2021 Posty: 123 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2021-08-04, 19:14 A8 D3 z Japonii
|
|
|
Ostatnio pisałem z dwoma ludźmi, którzy sprowadzają samochody z Japonii. Były to też egzemplarze A8 D3 z absurdalnie niskim przebiegiem do 100 tys. Co sądzicie o zakupie takiego samochodu? Czy ktoś taki posiada? Obaj sprzedawcy tłumaczyli, że Japończycy zamiast krasnali i fontanny w swoich pałacach posiadają wypucowane A8 w ogródku. Nie jestem do końca przekonany. Ceny są dużo większe, ale do 90k taki samochód idzie znaleźć. Tylko czy ma sens takie kupowanie kota w worku? |
_________________ Ciągle naprawiam swoje D3 |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2904 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-08-04, 19:32
|
|
|
nawet dużo bardziej absurdalne przebiegi można znaleźć, są to auta przeważnie
w pierwszorzędnym stanie
w dodatku kupuja modele rzadkie u nich czyli LHD i manual itp. |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-08-04, 19:35
|
|
|
Więcej MB u nich. Jak planujesz zakup na bardzo długi czas, albo na zawsze to jak najbardziej, w innym wypadku mały sens pchać się w starego sztrucla za 90k PLN. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Shadin
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Eneasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 04 Sie 2021 Posty: 123 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2021-08-04, 19:52
|
|
|
Dzięki. Właśnie chciałem kupić taki egzemplarz, który będę musiał dopiero wtedy wymienić, gdy rząd zabroni jeździć wszelkimi spalinowymi. Trochę mi się z tym śpieszy, bo do końca sierpnia jeszcze zdalna praca, a chyba to już ostatnie chwile na zakup takich V8. Ewentualnie kupić za 30k i jeszcze wsadzić z 10k. |
_________________ Ciągle naprawiam swoje D3 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-08-04, 20:00
|
|
|
Shadin napisał/a: | chyba to już ostatnie chwile na zakup takich V8 |
Nowych, być może (jeśli chodzi o ten eurokołchoz), ale używki zawsze będą.
Jak kolejne 20 lat zamierzasz jeździć D3 to taki samochód z JPN może być dobrym pomysłem.
Z drugiej strony w tych $ szukałbym czegoś takiego: https://home.mobile.de/MOBILITAETSZENTRUMBRANDISGMBH#des_313515006 (ale ja obiektywny nie jestem, bo chyba jako jedyny przesiadłem si.e z powrotem z D3 do D2) |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Shadin
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Eneasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 04 Sie 2021 Posty: 123 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2021-08-04, 20:13
|
|
|
Jeździłem D2, D3 i D4. Zdecydowanie wybieram D3 za wygląd tunelu środkowego i takiego też szukam. Ale dzięki @dice111 |
_________________ Ciągle naprawiam swoje D3 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2021-08-04, 22:39
|
|
|
Mój klient od czasu do czasu sprowadza auta z Japonii.
Ósemek kupił już kilka, każda z nich prosto z transportu trafiła najpierw do mnie na przegląd więc mogę śmiało powiedzieć, że niektóre widziałem nawet wcześniej niż sam nabywca.
Muszę powiedzieć, że jestem w szoku co do stanu tych aut. No może oprócz jednego który był tam raczej normalnie użytkowany i serwisowany i w nim krok po kroku wyszło sporo do zrobienia. Ale stan też super i po tak dużym serwisie warty zakupu bez dwóch zdań.
Ale S8D2 z rocznika 2000 z przebiegiem ca. 14.000km to naprawdę szok.
Auto pachnące nowością, z fabryczną folią na niektórych elementach.
Normalnie auto dla kolekcjonera.
Albo S8D3...
Szczerze mówię, że mnóstwo D3 widziałem ale takiej chyba nigdy wcześniej, w takim stanie. Oprócz tych w salonie oczywiście bo akurat pracowałem tam w latach kiedy nowe D3 było w sprzedaży
Tu przebieg w okolicach 100.000km a auto wygląda jak nowe - szok.
Oj chciałbym mieć takiego cukiereczka w garażu |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Shadin
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Eneasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 04 Sie 2021 Posty: 123 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2021-08-04, 22:58
|
|
|
Co to znaczy dużo do zrobienia?
Kiedyś pytałem jakiegoś mechanika o naprawę takich aut to powiedział, że tam to jest inaczej niż w UE. O co chodziło? Akurat nie widziałem wśród firm, które sprowadzają takie auta informacji o tym, że coś trzeba przerobić na rynek UE. Myślałem, że przecież to samochody z UE i jak już co to tam je mają dostosować do siebie, a nie na odwrót |
_________________ Ciągle naprawiam swoje D3 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2021-08-04, 23:31
|
|
|
Shadin napisał/a: | Co to znaczy dużo do zrobienia? |
Tu mówię o jednym konkretnym egzemplarzu...
Auto, tak jak wspominałem, było tam w Japonii chyba w miarę normalnie użytkowane. Jest do niego pełna książka serwisowa ale tu chyba ktoś robił wszystkiego na bieżąco.
Zaczęło się od prostej wymiany świec zapłonowych i okazało się, że jest wyciek oleju w gniazda świec. Wyciek był z uszczelki na tzw. drabince wałków rozrządu. Naprawa tego oznacza konieczność dobrania się do wałków rozrządu, czyli rozpięcie rozrządu, czyli wyjęcie silnika bo mowa o silniku 4.2FSI.
Po rozebraniu ujawniliśmy luzy na łańcuszkach rozrządu oraz jakiś połamany ślizg.
Właściciel auta nie chciał bawić się w półśrodki więc został zrobiony kompletny rozrządu an oryginalnych częściach, nowe świece, nowe cewki zapłonowe, kompletne przednie zawieszenie bo wahacze były już w średnim stanie, nowy kompresor zawieszenia bo dogorywał i kilka innych rzeczy.
Auto jest po dużym serwisie, lakierniczo o ile pamiętam cały w oryginale więc tylko czekać aż ktoś się na to pokusi
Shadin napisał/a: | Kiedyś pytałem jakiegoś mechanika o naprawę takich aut to powiedział, że tam to jest inaczej niż w UE. O co chodziło? Akurat nie widziałem wśród firm, które sprowadzają takie auta informacji o tym, że coś trzeba przerobić na rynek UE. Myślałem, że przecież to samochody z UE i jak już co to tam je mają dostosować do siebie, a nie na odwrót |
Nie, to nie są z UE przerabiane tam na miejscu na Japonię.
Te auta są produkowane na Japonię i fabrycznie dostosowane są do tamtego rynku.
Jest trochę innych rzeczy jak np. tuner radiowy który w PL nie ma racji bytu.
Poza tym przednie lampy... w najbogatszej wersji po-lifta są z LEDami do jazdy dziennej ale te trochę uboższe w miejscu LEDów w EU posiadają żarówkę dla świateł do jazdy dziennej. W Japonii nie ma świateł do jazdy dziennej więc auta z tamtego rynku ich po prostu nie mają. W A8D3 w miejscu żarówki jest... zaślepka
Noi oczywiście reflektory w Japonii są przystosowane to ruchu lewostronnego czyli niezgodnie z tym co mamy UE.
I jeszcze kilka innych rzeczy |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Shadin
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Eneasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 04 Sie 2021 Posty: 123 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2021-08-04, 23:48
|
|
|
A to jest przerabiane na przykład przez Ciebie po przyjeździe do UE z powrotem na nasz rynek i wtedy sprzedawane? Czy te auta są sprzedawane raczej jako przystosowane na Japonię i samemu trzeba to sobie zamienić?
Da się taki tuner radiowy przerobić na nasz z cyfrowym DVB-T i dla TV tak samo? |
_________________ Ciągle naprawiam swoje D3 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2021-08-05, 00:05
|
|
|
Shadin napisał/a: | A to jest przerabiane na przykład przez Ciebie po przyjeździe do UE z powrotem na nasz rynek i wtedy sprzedawane? |
Tak bardziej dla potomnych zwrócę uwagę na niepoprawną formę pytania - te auta nie są z powrotem przerabiane na nasz rynek ponieważ one fabrycznie są produkowane na rynek Japoński i nikt ich tam nie przerabia. My przerabiamy na UE właśnie dlatego że fabrycznie wyjechało to na rynek Japoński
Odpowiadając na pytanie - tak, jeżeli klient chce to przerabiam pod wymogi rynku UE.
Shadin napisał/a: | Czy te auta są sprzedawane raczej jako przystosowane na Japonię i samemu trzeba to sobie zamienić? |
A to zależy od tego jak sprzedający i kupujący się umówią.
Ale trend zauważyłem raczej taki, że jak ktoś kupuje takie auta z Japonii to raczej najpierw przerabia na rynek UE a dopiero potem wystawia na sprzedaż.
Miałem kiedyś też Bentleya z Japonii, po sprowadzeniu na przegląd i ewentualną naprawę, to tam np. nie było trzeciego światła STOP, tylko jakaś zaślepka. Śmieszne to ale tak widocznie produkowali to na Japonię
Shadin napisał/a: | Da się taki tuner radiowy przerobić na nasz z cyfrowym DVB-T i dla TV tak samo? |
Nie wiem czy się da ale ja takich nie przerabiam. Po prostu wymieniam na wersję EU i wtedy radio działa już na naszym zakresie.
Tuner DVBT to oczywiście to telewizji ale fabryczny nawet z wersji EU i tak w PL nie działa.
Kwestia TV to zupełnie dodatkowy temat. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2021-08-05, 04:59
|
|
|
FOSS napisał/a: | Ale S8D2 z rocznika 2000 z przebiegiem ca. 14.000km to naprawdę szok.
Auto pachnące nowością, z fabryczną folią na niektórych elementach.
Normalnie auto dla kolekcjonera. |
Jeśli to jest ta S'ka, tak wychwalana na FB, to ją sprawdzaliśmy i posiada historię ASO z Japonii z setkami tysięcy km przebiegu... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-08-05, 08:33
|
|
|
Chodzi o tą za cca 135k ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Shadin
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Eneasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 04 Sie 2021 Posty: 123 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2021-08-05, 10:08
|
|
|
drago_o napisał/a: | dice111 napisał/a: | Chodzi o tą za cca 135k ? |
Jakoś taką podoba miała cenę. Nie pamiętam teraz Chyba ta. |
https://www.otomoto.pl/of...n-ID6DW0S0.html |
_________________ Ciągle naprawiam swoje D3 |
|
|
|
|
|