|
Autor |
Wiadomość |
MusicMan
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 24 Dołączył: 21 Kwi 2021 Posty: 6 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2021-07-04, 06:17 [A8/S8 ALL
] Jaki bieg na automacie wrzucić?
|
|
|
Jaki wrzucać bieg na ASB, gdy chcemy na chwilę wyjść z pojazdu przy odpalony silniku, co będzie w tym przypadku najzdrowsze?
Tak. Wiem, że najlepszy (chyba ) byłby wrzut na P oraz zgaszenie silnika. Jednak mi chodzi o sytuację np
do otwarcia bramy na posesję itp.
P, czy N?
Bardzo sory, jeśli to pytanie już było. Wtedy moderator usuń ten leniwy temat |
_________________ I want something good to die for to make it beautiful to live |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-07-04, 11:42
|
|
|
P |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-07-04, 19:41
|
|
|
problem mocno filozoficzny, wrzucasz na P nie gasząc idziesz robisz co masz zrobić
wracasz... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
robrob
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D3,
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 71 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 2021-07-05, 06:25
|
|
|
zostawisz na N to się potoczy w coś przywali i wtedy sam dojdziesz do wniosku, że P jest właśnie do tego aby na nim Parkować |
|
|
|
|
|
|
|
eed
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 223 Skąd: Gryfino - Aukra
|
Wysłany: 2021-07-05, 11:51
|
|
|
Ja uzywam najczesciej P ale tez i N czasami, zalezy jak mi sie wybierze, oczywiscie z hamulcem postojowym no chyba ze jestem 100 procent pewny ze sie nie stoczy to bez postojowego
[ Dodano: 2021-07-05, 12:52 ]
robrob napisał/a: | zostawisz na N to się potoczy w coś przywali i wtedy sam dojdziesz do wniosku, że P jest właśnie do tego aby na nim Parkować |
Jak uzywasz hamulca postojowego to sie nie potoczy |
_________________
|
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2021-07-05, 22:14
|
|
|
MusicMan- odpowiadając zapytam: a jak zostawiłbyś auto na chwilę z odpalonym silnikiem przed otwarciem bramy na posesję gdyby auto miało manualną skrzynię biegów? pewnie dotychczas takim samochodem jeździłeś więc co robiłeś przed opuszczeniem auta? Zgaduję: zaciągałeś ręczny bo na biegu nie da się zostawić manuala przy pracującym silniku. Czyli auto z ręczną skrzynią przy pracującym silniku można zabezpieczyć przed stoczeniem tylko hamulcem ręcznym. Inna możliwość tego co robiłeś to pozostawienie auta na luzie bez hamulca ręcznego ale mając pewność, że jest równo i auto nie ma tendencji do staczania się- to oczywiście najbardziej nieodpowiedzialny sposób. Bo załóżmy, że w drodze od auta do bramy dostajesz zawału lub z jakiegoś innego powodu tracisz przytomność i auto kompletnie niezabezpieczone może jednak z różnych powodów się jednak zacząć staczać.
Ale wracając do ASB- co to znaczy wg. Ciebie najzdrowsze? Najzdrowsze dla skrzyni biegów czy żywych istot, które są lub mogą znaleźć się wokół auta? Zakładam, że jednak nie pozostawiasz nieodpowiedzialnie 2 tonowego auta zupełnie bez hamulca i bez wrzuconego P. Więc najzdrowiej dla skrzyni biegów zwłaszcza na pochyłości jest: dojeżdżasz do bramy na D i zatrzymujesz się wciskając hamulec. Zaciągasz ręczny i wrzucasz na N a następnie puszczasz hamulec. Auto wtedy jest hamowane tylko przez hamulec ręczny i zwłaszcza na pochyłości auto lekko się np. cofnie lub pojedzie do przodu aż złapie hamulec ręczny. Wtedy dopiero wrzucasz na P po to aby auto było hamowane przez hamulce a nie "wisiało" na zębatkach trybu P. Jeśli wrzucisz tylko P lub najpierw P a potem ręczny to przy dużych pochyłościach auto głównie będzie hamowane zakotwiczeniem w skrzyni, mogą wówczas być trudności z wyłączeniem trybu P/ruszeniem lewarkiem przy próbie rozpoczęcia jazdy. |
|
|
|
|
|
|
|
MusicMan
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 24 Dołączył: 21 Kwi 2021 Posty: 6 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2021-07-08, 09:34
|
|
|
Dzięki za nieco cyniczne, ale konkretne odp - szczególnie Dzordż (bardziej szczegółowo wyjaśniłeś -a ja lubię wiedzieć dlaczego "coś").
Hamulec ręczny to oczywistość, choć większość to samo powie o moim pytaniu, ale jak dobrze zgadłeś, do tej pory jeździłem na manualu i najzwyczajniej chciałem mieć pewność. |
_________________ I want something good to die for to make it beautiful to live |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |