Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A8/S8 ALL ] Jaki bieg na automacie wrzucić?  
Autor Wiadomość
MusicMan 

Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 25
Dołączył: 21 Kwi 2021
Posty: 6
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2021-07-04, 06:17   [A8/S8 ALL ] Jaki bieg na automacie wrzucić?

Jaki wrzucać bieg na ASB, gdy chcemy na chwilę wyjść z pojazdu przy odpalony silniku, co będzie w tym przypadku najzdrowsze?
Tak. Wiem, że najlepszy (chyba <bezradny> ) byłby wrzut na P oraz zgaszenie silnika. Jednak mi chodzi o sytuację np
do otwarcia bramy na posesję itp.
P, czy N?

Bardzo sory, jeśli to pytanie już było. Wtedy moderator usuń ten leniwy temat <faktycznie>
_________________
I want something good to die for to make it beautiful to live
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2021-07-04, 11:42   

P
_________________
Black Cars Matters
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-04, 19:41   

problem mocno filozoficzny, wrzucasz na P nie gasząc idziesz robisz co masz zrobić
wracasz...
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
robrob 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D3,
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 71
Skąd: Łomża
Wysłany: 2021-07-05, 06:25   

zostawisz na N to się potoczy w coś przywali i wtedy sam dojdziesz do wniosku, że P jest właśnie do tego aby na nim Parkować
 
 
eed 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 223
Skąd: Gryfino - Aukra
Wysłany: 2021-07-05, 11:51   

Ja uzywam najczesciej P ale tez i N czasami, zalezy jak mi sie wybierze, oczywiscie z hamulcem postojowym ;) no chyba ze jestem 100 procent pewny ze sie nie stoczy to bez postojowego

[ Dodano: 2021-07-05, 12:52 ]
robrob napisał/a:
zostawisz na N to się potoczy w coś przywali i wtedy sam dojdziesz do wniosku, że P jest właśnie do tego aby na nim Parkować


Jak uzywasz hamulca postojowego to sie nie potoczy ;)
_________________

 
 
Dżordż 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-07-05, 22:14   

MusicMan- odpowiadając zapytam: a jak zostawiłbyś auto na chwilę z odpalonym silnikiem przed otwarciem bramy na posesję gdyby auto miało manualną skrzynię biegów? pewnie dotychczas takim samochodem jeździłeś więc co robiłeś przed opuszczeniem auta? Zgaduję: zaciągałeś ręczny bo na biegu nie da się zostawić manuala przy pracującym silniku. Czyli auto z ręczną skrzynią przy pracującym silniku można zabezpieczyć przed stoczeniem tylko hamulcem ręcznym. Inna możliwość tego co robiłeś to pozostawienie auta na luzie bez hamulca ręcznego ale mając pewność, że jest równo i auto nie ma tendencji do staczania się- to oczywiście najbardziej nieodpowiedzialny sposób. Bo załóżmy, że w drodze od auta do bramy dostajesz zawału lub z jakiegoś innego powodu tracisz przytomność i auto kompletnie niezabezpieczone może jednak z różnych powodów się jednak zacząć staczać.
Ale wracając do ASB- co to znaczy wg. Ciebie najzdrowsze? Najzdrowsze dla skrzyni biegów czy żywych istot, które są lub mogą znaleźć się wokół auta? Zakładam, że jednak nie pozostawiasz nieodpowiedzialnie 2 tonowego auta zupełnie bez hamulca i bez wrzuconego P. Więc najzdrowiej dla skrzyni biegów zwłaszcza na pochyłości jest: dojeżdżasz do bramy na D i zatrzymujesz się wciskając hamulec. Zaciągasz ręczny i wrzucasz na N a następnie puszczasz hamulec. Auto wtedy jest hamowane tylko przez hamulec ręczny i zwłaszcza na pochyłości auto lekko się np. cofnie lub pojedzie do przodu aż złapie hamulec ręczny. Wtedy dopiero wrzucasz na P po to aby auto było hamowane przez hamulce a nie "wisiało" na zębatkach trybu P. Jeśli wrzucisz tylko P lub najpierw P a potem ręczny to przy dużych pochyłościach auto głównie będzie hamowane zakotwiczeniem w skrzyni, mogą wówczas być trudności z wyłączeniem trybu P/ruszeniem lewarkiem przy próbie rozpoczęcia jazdy.
 
 
MusicMan 

Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 25
Dołączył: 21 Kwi 2021
Posty: 6
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2021-07-08, 09:34   

Dzięki za nieco cyniczne, ale konkretne odp - szczególnie Dzordż (bardziej szczegółowo wyjaśniłeś -a ja lubię wiedzieć dlaczego "coś").

Hamulec ręczny to oczywistość, choć większość to samo powie o moim pytaniu, ale jak dobrze zgadłeś, do tej pory jeździłem na manualu i najzwyczajniej chciałem mieć pewność. <bezradny>
_________________
I want something good to die for to make it beautiful to live
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.