Autor |
Wiadomość |
Max
Moje A8
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Była Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Było A8
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 64 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-03, 14:54 Accord Type-R
|
|
|
witam po dość długim czasie. Po sprzedaży Audi A8 stwierdziłem, że Honda Prelude to mało rodzinne auto... Niestety nie było mnie stać na utrzymanie dwóch samochodów dla tego też sprzedałem Prelude i kupiłem sobie rodzinną alternatywę dla fanatyka Hondy, Accorda Type-R. Pomimo 212 KM spala po mieście niecałe 12 litrów PB98 i ma przyspieszenie do 100km/h jak A8 4.2Q :->
P.S. do tej pory oglądam się za poliftowymi Audi A8 D2 na ulicy :shock:
|
_________________ Było śliczne Audi A8 4.2 Quattro 2001r.
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Max
Moje A8
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Była Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Było A8
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 64 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-03, 18:39
|
|
|
mdamian napisał/a: | Max napisał/a: | przyspieszenie do 100km/h jak A8 4.2Q |
ale tylko i wyłącznie na suchej nawierzchni , bo na mokrej lub śliskiej raczej trochę gorsze ;-) |
a w zakrętach :mrgreen: |
_________________ Było śliczne Audi A8 4.2 Quattro 2001r.
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
djbinek
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: A4 B5, BMW E38
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Toruń/Cork
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-04-04, 09:03
|
|
|
Max napisał/a: | Pomimo 212 KM spala po mieście niecałe 12 litrów PB98 i ma przyspieszenie do 100km/h jak A8 4.2Q :-> |
Krótkie porównanie:
Audi A8 4.2V8
moc max 310KM przy 6200obr/min
moment max 410Nm
masa własna około 1850kg
masa/moc 5,97kg/1KM
Honda Accord TypeR 2.2R
moc max 212KM przy 7200obr/min
moment max 215Nm
masa własna około 1345kg
masa/moc 6,34kg/1KM
Z suchych danych liczbowych na moje oko A8 jest szybsze...
za A8 przemawia sporo elementów:
- wyższa moc (osiągana przy niższych obrotach)
- lepszy stosunek masy do mocy - A8 wprawdzie cięższe ale nadrabia silnikiem
- kolosalnie większy (prawie x 2) moment obrotowy
- napęd quattro czyli trakcja (zdolność przeniesienia napędu na nawierzchnię)
Może subiektywne wrażenia kierowcy w Hondzie dają odczucia jakby jeździł tak samo jak A8 4.2V8 ale patrząc na suche dane liczbowe moim zdaniem A8 zwycięża...
różnice pomiędzy autami na korzyść A8 zobaczymy wyjeżdżając w trasę (a tym bardziej na autostradę) bo dla A8 prędkości w okolicy 150-160km/h to dla A8 wciąż swobodny lansik nie wpominając o tym że jak się kierowca zapomni to te licznikowe 200km/h przekracza z duuuuużą łatwością (maksymalna Accorda wg. danych producenta to 228km/h a A8 to 250km/h i wiemy dobrze że w przypadku A8 prędkość ta jest ograniczona elektronicznie ale po zdjęciu kagańca auto jeździ szybciej)...
poza tym A8 tym bardziej zwycięża (moim zdaniem oczywiście) bo to jest limuzyna klasy wyższej...
pomijam już fakt że takie TypeR od Hondy jest jak wersja S od Audi ale stawiając S8 obok Accorda TypeR wynik jest juz chyba przesądzony ;-)
To tyle teoretycznego gadania ale...
nie myśl Max że chciałem Cię tutaj jakoś pogrążyć bo wcale nie...
to Twoje auto i Twój wybór dokonany wg. Twoich kryteriów więc... gratuluję nowego auta i oby przede wszystkim jeździło bezawaryjnie bo psujące się auto potrafi odebrać ostatki radości z posiadania takowego.
Max napisał/a: | P.S. do tej pory oglądam się za poliftowymi Audi A8 D2 na ulicy :shock: |
Ja się nie dziwię... może Accord TypeR jeździ fajnie ale Audi A8 to inna klasa...
rzekłbym, że to nie Accorda należałoby wywyższać że jeździ/przyspiesza podobnie do A8 tylko na odwrót bo A8 to przede wszystkim komfortowa limuzyna a dodatkową jego zaletą jest to, że jeździ tak samo (albo i lepiej) jak spora część aut usportowionych.
P.S.
Max, poprawiłem lekko Twój pierwszy post w zakresie zdjęć aby otwierały się troche inaczej (tzn. lepiej).
Mam nadzieję, że nie masz mi tego za złe ;-)
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-04-04, 15:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-04-04, 15:08
|
|
|
FOSS napisał/a: | Audi A8 4.2V8
masa/moc 5,97kg/1KM
Honda Accord TypeR 2.2R
masa/moc 6,34kg/1KM |
wszystko i na temat , Dziękuję Damiano :mrgreen:
FOSS napisał/a: | pomijam już fakt że takie TypeR od Hondy jest jak wersja S od Audi ale nie będę stawiając S8 obok Accorda TypeR wynik jest juz chyba przesądzony ;-) |
hehe ja też nawet nie chciałem porównać S8 przed FL nawet do tego TypeR :mrgreen: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
Max
Moje A8
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Była Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Było A8
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 64 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-04, 17:13
|
|
|
FOSS co do przyśpieszenia:
A8 wg. katalogu 7,3 http://www.audiklub.org/d....2_quattro.html
Accord wg. katalogu 7,2 http://www.autocentrum.pl...pe-r-212km.html
Co do wielkości auta to szczerze mówiąc tylko bagaznik i gabaryty, w środku w Accordzie mam bardzo podobną ilość miejsca na tylnej kanapie... Co do wyposażenia Type-R jest spartański i taki ma być, taka jest jego specyfika ;-)
jeśli jeszcze chodzi o trakcję to zapewne nie wiecie ale Type-R ma skrzynię biegów fabrycznie wyposażoną w szperę więc uślizgu kół przy starcie nie ma prawie w ogóle :-P
Mdamian A8 przed liftem bez urazy ale nie wygląda w ogóle ;-) po lift to już zupełnie inna sprawa.
A jesli porównywać te samochody względem "oczopląsu" to na Accorda zwraca więcej osób uwagę niż zwracało na A8 choć wyglądała jak S8 :mrgreen:
Generalnie miałem 4 Audi i to jest moja 4 Honda. Wybieram to drugie, oczywiście to mój subiektywny wybór :-> |
_________________ Było śliczne Audi A8 4.2 Quattro 2001r.
|
|
|
|
|
|
|
|
djbinek
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: A4 B5, BMW E38
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Toruń/Cork
|
Wysłany: 2011-04-04, 18:21
|
|
|
Cytat: | A jesli porównywać te samochody względem "oczopląsu" to na Accorda zwraca więcej osób uwagę niż zwracało na A8 choć wyglądała jak S8 :mrgreen: |
Bo audi nie było oczojebne - czerwone i nie miało spoilera Też kiedyś zastanawiałem się nad Accordem, jednak mi w oko wpadła wersja coupe 8-) |
_________________ = Audi A4 B5, BMW E38 =
http://www.myspace.com/djbinek/
http://www.chomikuj.pl/djbinek/
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-04-04, 18:25
|
|
|
Max napisał/a: | FOSS co do przyśpieszenia:
A8 wg. katalogu 7,3 http://www.audiklub.org/d....2_quattro.html
Accord wg. katalogu 7,2 http://www.autocentrum.pl...pe-r-212km.html
(...)jeśli jeszcze chodzi o trakcję to zapewne nie wiecie ale Type-R ma skrzynię biegów fabrycznie wyposażoną w szperę więc uślizgu kół przy starcie nie ma prawie w ogóle :-P
Mdamian A8 przed liftem bez urazy ale nie wygląda w ogóle ;-) po lift to już zupełnie inna sprawa. |
Oj Max tak przy okazji (być może nieświadomie) trochę te wyniki zmanipulowałeś...
bo porównałeś Accorda VI produkowanego w latach 1998-2002 z A8 przed liftem produkowego w latach 1994-1998 o którym notabene kawałek niżej napisałeś że Ci zdecydowanie nie odpowiada...
a wystarczy do porównania podstawić A8 po lifcie (roczniki 1999-2002) i okazuje się że w swoich wyliczeniach miałem rację - liczony powyżej stosunek masy do mocy nie kłamie:
Honda Accord VI TypeR do setki 7,2 sek (manual)
http://www.autocentrum.pl...pe-r-212km.html
Audi A8 D2 FL do setki 6,9 sek (automat)
http://www.audiklub.org/d...ttro_310km.html
poza tym, jak już wspomniałem powyżej, skoro tak szczegółowo porównywac to topową wersję Hondy Accord należało by porównać do również topowej wersji Audi A8 D2 czyli S8 a nie zwykłe A8 4.2V8 (S8 oczywiście w skrzyni manualnej bo Accord też jest w manualu):
Audi S8 D2 FL do setki 5,4 sek (manual)
http://www.audiklub.org/dane/s8/d2/s8_360.html
Bez urazy ale Audi górą :lol:
Max napisał/a: | Generalnie miałem 4 Audi i to jest moja 4 Honda. Wybieram to drugie, oczywiście to mój subiektywny wybór :-> |
Co do tego nie mam żadnych wątpliwości... Twój wybór, Twoje auto a ten kawałek dyskusji to tylko wymiana suchych faktów liczbowych bez żadnych emocji związanych z konkretną marką ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-04-04, 19:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-04-07, 10:44
|
|
|
Fajne auto, nie ma takich dużo na naszych drogach nie mówiąc już o zadbanych egzemplarzach. Sam kiedyś rozglądałem się za tym autem, jednak w tedy ceny były jeszcze zaporowe. Przyjemność kręcenia silnika do 8,5 tys obrotów ---> :mrgreen:
Z japońskich sedanów zawsze podobał mi się jeszcze Galant VR4 4x4
Układ 4x4 ponoć ma dużo wspólnego z Lancerem, silnik 2,5 V6 Twin-Turbo 280 KM 367 Nm, masa około 1500 kg skrzynia manualna ===> 0-100 6.0 sek
Programowo łatwo można zwiększyć moc 8-)
no i ten wygląd japończyka z lat 90-tych
http://www.mitsubishipic....09/img00026.jpg
sorki za OT... :-P
p.s. daj jeszcze fotki ze środka, recaro ładnie wygląda w tym aucie ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
|