|
Autor |
Wiadomość |
owner2
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8
Dołączył: 28 Mar 2019 Posty: 4 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2019-03-28, 15:34 [-
] Kilka nietypowych pytań o skrzynię 5HP-19
|
|
|
Witam,
Kto z Szanownych kolegów odpowie na moje pytania?
Mam skrzynię jak w temacie lecz jest ona od bmw e46 2.2 .
Buduję pewien pojazd i chcę wykorzystać tę właśnie skrzynię.
Będę budował sterownik do niej sam i potrzebuję kilku informacji od znawców tematu.
Czy w pozycji NEUTRAL lub PARKING w konwerterze jest olej? czy skrzynia go opróżnia żeby rozsprzęglić skrzynię od wału silnika?
Co ewentualnie jest odpowiedzialne za rozsprzęglenie tych dwóch elementów?
Czy jest ewentualnie jakiś elektrozawór odpowiedzialny za poziom oleju w konwerterze?
Czy jego ilość mógł bym w jakiś sposób kontrolować?
Może dziwne te pytania, ale chcę połączyć skrzynie z silnikiem który ma stałe obroty np.4tys.
A ruszać chcę płynnie.
Dlatego pomyślałem że jak bym kontrolował ilość oleju w konwerterze to mógł bym mimo stałych obrotów wejściowych płynnie ruszać.
Jak myślicie ? jest to do zrealizowania?
Dziękuję z góry za odpowiedzi. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2019-03-28, 18:21
|
|
|
W konwerterze zawsze masz olej, nie ma czegoś takiego jak opróżnianie konwertera z oleju.
Po to masz sprzęgła w skrzyni by rozpinały napęd i zmieniały biegi.
W konwerterze masz sprzęgło cierne (zwane lockup'em). Sterowane jest
ciśnieniem oleju i elektrozaworem. Jego zadaniem jest złączyć na stałe konwerter
by nie było strat na nim (między innymi by nie rozgrzewać za bardzo oleju).
Ludzie robią elektronikę do ręcznej zmiany biegów w automatach (ala tylko tiptronic).
W necie są opisy takich rozwiązań.
Doczytałem... silnik na stałych obrotach w granicach 4 tys...
Cienko to widzę, będziesz musiał sterować zaworem sprzęgła do jazdy do przodu
ze zmienną częstotliwości, uślizgi na sprzęgle będą mocno rozgrzewać olej, palić tarczki. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
owner2
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8
Dołączył: 28 Mar 2019 Posty: 4 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2019-03-28, 20:19
|
|
|
marekp750 napisał/a: | W konwerterze zawsze masz olej, nie ma czegoś takiego jak opróżnianie konwertera z oleju.
Po to masz sprzęgła w skrzyni by rozpinały napęd i zmieniały biegi.
W konwerterze masz sprzęgło cierne (zwane lockup'em). Sterowane jest
ciśnieniem oleju i elektrozaworem. Jego zadaniem jest złączyć na stałe konwerter
by nie było strat na nim (między innymi by nie rozgrzewać za bardzo oleju).
Ludzie robią elektronikę do ręcznej zmiany biegów w automatach (ala tylko tiptronic).
W necie są opisy takich rozwiązań.
Doczytałem... silnik na stałych obrotach w granicach 4 tys...
Cienko to widzę, będziesz musiał sterować zaworem sprzęgła do jazdy do przodu
ze zmienną częstotliwości, uślizgi na sprzęgle będą mocno rozgrzewać olej, palić tarczki. |
Aha.
To mnie zasmuciłeś.
Myslałem że dobiorę się do zaworu który napełnia konwerter i tym bede regulował płynne ruszanie z miejsca.
Czyli tym wałkiem z turbiny konwertera idzie olej do lock up-u?
Ale olej w konwerterze to przypadkiem jak wykona prace to nie wraca do skrzyni?
Tam nie ma obiegu ? ze skrzyni do konwertera i z konwertera do skrzyni?
I jeszcze jedno, po co są te wszystkie hamulce ?
jeden jest nawet chyba żeby wyhamować turbine w konwerterze czy ta?
To dodam tylko że silnik który chcę z tym spiąć to jest to silnik turbinowy.
Mogę w nim nieznacznie zmieniać obroty od 4 do 6tys i to z bardzo dużą zwłoką .
Dzięki za odp. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
owner2
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8
Dołączył: 28 Mar 2019 Posty: 4 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2019-03-28, 21:00
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Konwerter musi mieć stale olej ponieważ przenosi moment obrotowy z silnika na pompę oleju w skrzyni.
Gdybyś opróżnił konwerter to pompa oleju przestała by pracować i nie byłoby ciśnienia oleju w skrzyni by ponownie napełnić konwerter. |
Tu się chyba mylisz.
Nawet pusty konwerter i tak będzie napędzał pompę oleju w skrzyni gdyż, ona ma napęd prosto z obudowy konwertera czyli z wału silnika a nie z turbiny konwertera.
Czyż nie tak? |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |