Autor |
Wiadomość |
karwafak
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: darek
Jeżdzę: Audi A8 4,2
Wiek: 48 Dołączył: 24 Mar 2010 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-10-13, 21:14 [ALL] W ilu miejscach wymieniamy olej w układzie napędowym?
|
|
|
Witam Wszystkich.
Mam swoją pszczółkę pięć miesięcy i na samym początku po zakupie wymieniłem oleje w skrzyni i silniku. Ale dręczy mnie temat tylnego mostu i podobno jeszcze gdzieś w mechanizmie na skrzyni też się wymienia.
Proszę Was Panowie o radę w tej sprawie, gdzie jeszcze powinienem wymienić, ewentualnie sprawdzić żeby później nie żałować.
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Ogranicz proszę pisanie całych tekstów DUŻYMI literami.
Pozdrawiam, FOSS. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-10-13, 21:56
|
|
|
http://www.a8team.pl/topics14/2587.htm
Co do "innych" płynów eksploatacyjnych - wspomaganie, jeśli nie wiesz kiedy i czym zalane (a kolor wskazuje na to), płyn hamulcowy. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-14, 00:09
|
|
|
olej w klimie |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
karwafak
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: darek
Jeżdzę: Audi A8 4,2
Wiek: 48 Dołączył: 24 Mar 2010 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-10-14, 21:22
|
|
|
Panowie, chodzi mi tylko i wyłącznie o układ napędowy, czyli tylni most i podobno są jakieś oddzielne przekładnie w skrzyni biegów zalane innym olejem niż skrzynia.
|
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-10-14, 21:35
|
|
|
Olej w przednim mechanizmie różnicowym, który znajduje się w korpusie skrzyni. Z tego co mi wiadomo trzeba zdemontować część układu wydechowego żeby się dostać do korka wlewu. Olej chyba taki sam jak w tylnym dyfrze czyli 75W90. Ile go wchodzi dokładnie nie wiem, ale podobno niewiele...Musisz to gdzieś sprawdzić. |
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2010-10-15, 08:15
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | Olej w przednim mechanizmie różnicowym, który znajduje się w korpusie skrzyni. Z tego co mi wiadomo trzeba zdemontować część układu wydechowego żeby się dostać do korka wlewu. |
Sprawdzałem osobiście 3 tyg. temu olej w tym miejscu. Wystarczy (dla lepszego "dojścia") odkręcić plastikową osłonę od strony koła. Klucz imbusowy 8 (porządny), kawałek przedłużki, ok. 2 m-cy treningów na siłowni albo b. dobry penetrator i po sprawie. Możesz też wymienić (a nawet trzeba) w torsenie. Mniej więcej w części środkowej auta lekko z przodu. Dosętp średni ale nic nie trzeba demontować. |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-15, 21:20
|
|
|
mechanizm różnicowy przy skrzyni (po prawej stronie) z tego co pamiętam nie ma korka spustowego (mogę bredzić lekko) więc trzeba odessać stary i dopiero zwykły przekładniowy z normą GL5 czyli jak koledzy wyżej piszą coś typu 75W90 czyli syntetyk do manualnych skrzyń, mostów - mechanizmów różnicowych - coś koło litra max |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2010-10-17, 22:47
|
|
|
colln napisał/a: | (mogę bredzić lekko) |
Nie bredzisz :mrgreen: tam faktycznie nie ma korka spustowego |
|
|
|
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2010-10-18, 06:26
|
|
|
http://valvoline.pl/valvoline56.html n tej stronce masz dokładnie jaki olej i jaka ilość potrzebujesz do każdego układu sugerowałem sie ta stronka przy wymianie wszystkich olei i nie kupiłem ani za dużo ani za mało, było w sam raz |
|
|
|
|
|