Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] W ilu miejscach wymieniamy olej w układzie napędowym?  
Autor Wiadomość
karwafak 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: darek
Jeżdzę: Audi A8 4,2
Wiek: 47
Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-13, 22:14   [ALL] W ilu miejscach wymieniamy olej w układzie napędowym?

Witam Wszystkich.
Mam swoją pszczółkę pięć miesięcy i na samym początku po zakupie wymieniłem oleje w skrzyni i silniku. Ale dręczy mnie temat tylnego mostu i podobno jeszcze gdzieś w mechanizmie na skrzyni też się wymienia.
Proszę Was Panowie o radę w tej sprawie, gdzie jeszcze powinienem wymienić, ewentualnie sprawdzić żeby później nie żałować.
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.



Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Ogranicz proszę pisanie całych tekstów DUŻYMI literami.
Pozdrawiam, FOSS.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-10-13, 22:56   

http://www.a8team.pl/topics14/2587.htm
Co do "innych" płynów eksploatacyjnych - wspomaganie, jeśli nie wiesz kiedy i czym zalane (a kolor wskazuje na to), płyn hamulcowy.
_________________
Black Cars Matters
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-14, 01:09   

olej w klimie
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
karwafak 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: darek
Jeżdzę: Audi A8 4,2
Wiek: 47
Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-14, 22:22   

Panowie, chodzi mi tylko i wyłącznie o układ napędowy, czyli tylni most i podobno są jakieś oddzielne przekładnie w skrzyni biegów zalane innym olejem niż skrzynia.

 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-14, 22:35   

Olej w przednim mechanizmie różnicowym, który znajduje się w korpusie skrzyni. Z tego co mi wiadomo trzeba zdemontować część układu wydechowego żeby się dostać do korka wlewu. Olej chyba taki sam jak w tylnym dyfrze czyli 75W90. Ile go wchodzi dokładnie nie wiem, ale podobno niewiele...Musisz to gdzieś sprawdzić.
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2010-10-15, 09:15   

Mucholejkolator napisał/a:
Olej w przednim mechanizmie różnicowym, który znajduje się w korpusie skrzyni. Z tego co mi wiadomo trzeba zdemontować część układu wydechowego żeby się dostać do korka wlewu.

Sprawdzałem osobiście 3 tyg. temu olej w tym miejscu. Wystarczy (dla lepszego "dojścia") odkręcić plastikową osłonę od strony koła. Klucz imbusowy 8 (porządny), kawałek przedłużki, ok. 2 m-cy treningów na siłowni albo b. dobry penetrator i po sprawie. Możesz też wymienić (a nawet trzeba) w torsenie. Mniej więcej w części środkowej auta lekko z przodu. Dosętp średni ale nic nie trzeba demontować.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-15, 22:20   

mechanizm różnicowy przy skrzyni (po prawej stronie) z tego co pamiętam nie ma korka spustowego (mogę bredzić lekko) więc trzeba odessać stary i dopiero zwykły przekładniowy z normą GL5 czyli jak koledzy wyżej piszą coś typu 75W90 czyli syntetyk do manualnych skrzyń, mostów - mechanizmów różnicowych - coś koło litra max
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-10-17, 23:47   

colln napisał/a:
(mogę bredzić lekko)

Nie bredzisz :mrgreen: tam faktycznie nie ma korka spustowego
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2010-10-18, 07:26   

http://valvoline.pl/valvoline56.html n tej stronce masz dokładnie jaki olej i jaka ilość potrzebujesz do każdego układu :P sugerowałem sie ta stronka przy wymianie wszystkich olei i nie kupiłem ani za dużo ani za mało, było w sam raz :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.