Autor |
Wiadomość |
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2012-05-12, 15:32 [ALL ] Światła dzienne - co i jak
|
|
|
Siema. Mam takie pytanko. Otóż ostatnio zauważyłem A8 i różne inne auta które mają wsadzone żarówki ledowe niebieskie W HALOGENACH i jeżdżą na nich w dzień. Chciałem zapytać się jak to może tak być, przecież gdy wsadzimy tam takie żarówki to nie mamy halogenów?? Co z policją i przy przeglądzie?? |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-05-12, 16:05
|
|
|
Barwa światła Niebieskiego na zewnątrz pojazdu może być używana tylko i wyłącznie przez pojazdy uprzywilejowane , takie jak : Policja , Karetka pogotowia , straż pożarna itp .
W przeciwnym razie policja zabierze dowód rejestracyjny , chociaż jest z tego wyjście żeby policja nie zabrała dowodu , usunąć usterkę na miejscu , aż policja skończy pisać papiery , czyli jakieś 10-15 min ;-)
Przeglądu raczej też nie przejdzie , kolega kiedyś w golfie miał na wycieraczkach (czy może spryskiwaczach szyby) takie niebieskie diody , pierwsza kontrola i pozbył się dowodu ;-) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
LUKAS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 303 Skąd: Ełk / Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-12, 20:52
|
|
|
a może ta a8 po prostu jechała na halogenach??
ja myślę nad założeniem dziennych ale np. pasek led to dla mnie wiocha w tym aucie i myślę trochę nad tym co miał zrobione bodajże FOSS jak się nie mylę zrobione dzienne w postojówkach |
|
|
|
|
audik
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 84 Skąd: CRACOVIE
|
Wysłany: 2012-05-14, 14:28
|
|
|
raczej w soczewce od długich ;-)
Było na forum, można kupić ustrojstwa które świecą na 50% np halogeny. Albo jak ktoś chce być w zgodzie z przepisami zakłada zamiast halogenów wynalazki (światła dzienne) z odpowiednim certyfikatem 8-) |
_________________ no i "ni mom" A8
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2012-05-16, 18:21
|
|
|
Producent samochodu w tym przypadku Audi zamontował w aucie wszystkie światła które są nam potrzebne i nie ma sensu tego zmieniać. Z resztom nie wiem z jakiego powodu montować takie wynalazki .to nie te czasy że nie było można dostać akumulatora i ludziska robili wszystko żeby służył im jak najdłużej np. w maluchu z prądnicą :-D . A może chcecie zaoszczędzić na żarnikach lub przetwornicach? :mrgreen: bo o estetyce to już napewno nie ma mowy.Takie jest moje skromne zdanie. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
assasin1125
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: Ciechanowiec
|
Wysłany: 2012-05-16, 20:10
|
|
|
Jestem tego samego zdania co tutenhamon |
_________________ (L)
|
|
|
|
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-05-16, 20:32
|
|
|
nie wiem czemu czepiacie sie do estetyki ja mam dzienne światła zamiast halogenów wsadzone bo halogeny i tak nic nie dawały a te ledy SMD świecą zajebscie i nie widać żadnej wizualnej różnicy oprócz świecenia a naprawde pomagają jak sie pomyka lewym pasem widać je jak cholera też nie jestem zwolennikiem robienia z auta choinki dlatego zdecydowałem sie na taki manewr |
_________________
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-05-17, 10:03
|
|
|
lukas28 napisał/a: | ja myślę nad założeniem dziennych ale np. pasek led to dla mnie wiocha w tym aucie i myślę trochę nad tym co miał zrobione bodajże FOSS jak się nie mylę zrobione dzienne w postojówkach |
Dokładniej rzecz biorąc w światłach halogenowych dalekosiężnych wspomagających światła drogowe (lampa XenonPlus).
Masz w profilu również Wa-wę więc skoro jesteś stąd i masz chęć dłubania to wpadnij kiedyś do mnie i powiem co zrobić i jak... i może mam jeszcze moduł tych świateł dziennych na których to u mnie działało... chociaż bez problemu można to zrobić także bez modułu... tylko grzebania w elektryce jest sporo żeby działało to zgodnie z przepisami.
Albo po prostu podstaw auto do mnie "na warsztat" i odbierzesz już na gotowo ;-)
Masa napisał/a: | nie wiem czemu czepiacie sie do estetyki ja mam dzienne światła zamiast halogenów wsadzone bo halogeny i tak nic nie dawały a te ledy SMD świecą zajebscie i nie widać żadnej wizualnej różnicy oprócz świecenia... |
Ja w przeciwmgielnych mam xenon więc po włączeniu w nocy naprawdę widać różnicę... na krętych mazurskich drogach takie doświetlanie jest naprawdę pomocne :-D
Ale dzienne też bym chciał... chociażby dlatego, że jeżdżąc cały dzień na światłach mijania nie można korzystać z dobrodziejstw elektroniki w postaci zmieniającej się kolorystyki MMI i intensywności podświetlenia wielu elementów.
A ponieważ żadne paski LED do mnie nie przemawiają więc ponownie myślę nad przeróbką lamp głównych... bi-xenon jest fabryczny więc jest i miejsce na manewry... LED'y już mam ale sama przeróbka do najprostszych nie należy bo trzeba rozebrać lampę (klejona... mać!!!), estetycznie zamontować LED'y i przerobić elektrykę aby wszystko działało jak należy... wstępne prace trwają ale nie wiem jaki będzie finał... w D2 się udało więc liczę na ponowny sukces :roll: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-05-17, 13:15
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Ja w przeciwmgielnych mam xenon więc po włączeniu w nocy naprawdę widać różnicę... na krętych mazurskich drogach takie doświetlanie jest naprawdę pomocne :-D |
Co tam założyłeś jeśli można zapytać? ;-) Jakieś chińskie zabawki czy na ori przetwornicach? Czy taki xenon bardzo oślepia jadących z naprzeciwka czy można spokojnie się mijać bez wyłączania? |
_________________
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-05-17, 15:01
|
|
|
sebos17 napisał/a: | FOSS napisał/a: | Ja w przeciwmgielnych mam xenon... |
Co tam założyłeś jeśli można zapytać? ;-) |
Przetwornice oraz żarniki to jak dla mnie jakiś noname chociaż to, że nie kojarzę firmy, to nie znaczy, że to jakiś shit bo cały komplet był naprawdę ładnie i schludnie zapakowany w sztywne kolorowe pudełko i oferowane przez firmę która cieszy się dobrą opinią w branży ksenonów i LED'ów.
Co do oślepiania to w warunkach normalnej przejrzystości powietrza oczywiście efekt oślepiania jest... i to pomimo regulacji wysokości świecenia jaką lampy przeciwmgielne posiadają... ale efekt oślepiania występuje także przy zastosowaniu dedykowanych do tych lamp żarówek halogenowych więc zastosowanie żarników xenonowych, w mojej ocenie, nie stwarza dodatkowego zagrożenia dla innych uczestników ruchu... a światło które dają xenony jest nieporównywalnie lepsze niż ze zwykłych żarówek halogenowych :->
Ale oczywiście są to wciąż lampy przeciwmgielne a nie lampy do jazdy dziennej i ja używam ich zgodnie z przeznaczeniem... tym bardziej zresztą, że jeżdżenie na halogenach nie rozwiązuje irytującego mnie problemu z natężeniem i kolorystyką podświetlenia wnętrza auta oraz FIS'a i MMI a właśnie to jest głównym motorem moich przeróbek... nie chcę na siłę udawać że mam lampy dzienne ale chcę mieć lampy dzienne z pełnego zdarzenia z pełną ich funkcjonalnością włącznie ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|