Autor |
Wiadomość |
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-12-02, 19:54
|
|
|
PEPOL D2 napisał/a: | daro72 napisał/a: | Ja, aż gumę z opon z opon zostawiłem na lodzie który wyślizgałem pod sobą.
Skrzynia da sobie radę tylko trzeba przestrzegać podstawowych zasad użytkowania automatu. W zaspach zawsze należy używać najniższego biegu i wstecznego. Nie przerzucać biegów z przednich na wsteczny gdy koła się jeszcze kręcą.
Też myślałem, że skrzynię za moment po tym zdarzeniu szlag trafi ale jakoś przez cały rok przejeździłem i nic się nie wydarzyło. |
Masznamysli bieg nr 1 ? a nastepnie wsteczny R ? |
Tak właśnie o te biegi chodzi. Po prostu skrzynia nie mieli sobie w worku.
Jeżeli będziesz chciał sobie polatać bokami gdzieś na dużym placu to też najlepiej zapiąć najniższy bieg. I wtedy ogień i dym. Oczywiście bez przesady bo to nie manual gdzie tylko sprzęgło może siąść. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2010-12-02, 19:54
|
|
|
Pytanie mam.Czy zawieszając brzuszkiem na srodkowej zaspie.Zawsze kreca sie 4 kółka? :lol: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-12-02, 20:05
|
|
|
PEPOL D2 napisał/a: | Pytanie mam.Czy zawieszając brzuszkiem na srodkowej zaspie.Zawsze kreca sie 4 kółka? :lol: |
Z tego co sam zauważyłem to nie kręcą się wszystkie cztery, a tylko dwa. Po prostu mechanizmy różnicowe dyferencjałów są tak zbudowane. Podobno tylko w subaru napęd jest bezpośredni ale na 100% nie jestem pewien. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-02, 20:14
|
|
|
daro72 napisał/a: | Z tego co sam zauważyłem to nie kręcą się wszystkie cztery, a tylko dwa. |
a ja jak dziś wisiałem na brzuchu to kręciło się jedno :mrgreen: prawe tylne...............1h odkopywałem zaspę..........byłem jeko pierwszy w korku , wszystkich doprowadziłem do tego miejsca.........i cwaniaczek w navarze mnie minął i za 20m stanął..........wykopałem swoją lalę , zawias na lift i pomalutku wycofanie :-P Navarka była tam jeszcze jak wracałem z roboty :-> reszta ekipy z korka wycofała się po moich śladach 8-) |
|
|
|
|
|
|
|
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2010-12-02, 20:24
|
|
|
A w przypadku problemów z podjazdem pod górkę proponuję spróbować BEZ ESP i ogień :-) |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-02, 20:37
|
|
|
club-iguana napisał/a: | A w przypadku problemów z podjazdem pod górkę proponuję spróbować BEZ ESP i ogień :-) |
ja zimą zawsze wyłączam esp............bo mi przeszkadza i nie można bokiem pośmigać ................:mrgreen: to oczywiście żart , nie korzystam tylko na placach i torze kartingowym gdzie szlifuje swój drift :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
Pers
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 177 Skąd: Poznań/Suchy Las
|
Wysłany: 2010-12-02, 21:44
|
|
|
Dzisiaj wróciłem z pracy i nie wytrzymałem znalazłem piękną polanke niedaleko pracy i...
zaorałem pole jak Turbo Ursus :diabel: ale było fan!!!! |
_________________ Miłość od pierwszego kontaktu :-) |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-12-04, 21:30
|
|
|
dice111 napisał/a: | W końcu nadeszła quattro pogoda. Miny kierowców w ośkach bezcenne :mrgreen:
Nie wiem tylko skąd ta panika - to w końcu prawdziwa zima, dużo jej brakuje do tej z 78, czy 79r |
nie wiem czy to ja tak szybko jeżdżę czy oni tak wolno :lol:
Ładnych kilka lat wcześniej (przed moim A8) miałem prywatnie kilka aut RWD... zawsze czekałem aż spadnie śnieg aby wreszcie móc polatać bokami... od kiedy wszedłem w posiadanie Quattro za RWD, mimo że zabawę miałem przednią, jakoś wogóle nie tęsknię :-P
club-iguana napisał/a: | A w przypadku problemów z podjazdem pod górkę proponuję spróbować BEZ ESP i ogień :-) |
Przy wyjeżdżaniu z zaspy także polecam wyłączać ESP.
Poza tym, jak już gdzieś tu ktoś napisał, przy mocno oblodzonej jezdni warto używać Tiptronika - sami regulujemy na jakim biegu jedziemy i przede wszystkim korzystamy z możliwości hamowania silnikiem ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2010-12-04, 21:42
|
|
|
Czasem w momencie wjazdu na jakas zlodowaciala zaspe zdaje sobie sprawe jakie te auto jest lekkie kiedy poprostu sie z niej ześilzguje jak resorak. :roll: |
_________________
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2010-12-04, 21:45
|
|
|
Mnie to tylko wkurza, że wyłączenie ESP nie wyłącza go całkowicie razem z ABS. |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
Karol
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 54 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec Mannheim
|
|
|
|
|
eXecutorR [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-05, 10:23
|
|
|
bawimy się, bawimy. Tylko ciężko czasem placyk znaleźć, żeby oblodzone już nie było od nadmiaru driftowania ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-12-05, 11:52
|
|
|
SJake napisał/a: | Mnie to tylko wkurza, że wyłączenie ESP nie wyłącza go całkowicie razem z ABS. |
a mnie, że w D3 ręczny jest elektryczny, nie pomaga w "rajdowym stylu" |
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2010-12-05, 13:34
|
|
|
Moja zona niestety dostaje ataku paniki jak wchodze na recznym na parkingu (chyba powinienem załozyc osobny temat -Żony a atak zimy :mrgreen: ) Dlatego biore psa i Leon naprawde zadowolony |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2010-12-18, 20:43
|
|
|
ja mam takie coś: to za dodatkową dopłatą w super opcji
DSCN6411.JPG
|
|
Plik ściągnięto 27 raz(y) 225 KB |
|
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
|
|
|
|
|