Autor |
Wiadomość |
MorgothV8 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-03-19, 10:43
|
|
|
Zamiast automata stawiałbym na quattro - poczytaj o tym. |
|
|
|
|
|
|
|
Qwer
Użytkownik
Silnik cm3: ....
Skrzynia: ..
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: ..
Wiek: 35 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 2 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2010-03-19, 12:13
|
|
|
No tak automatu nie bedzie raczej tylko manual ale czy quattro nie wiem... niby fajna jak sie startnie ze swiatel to nie zamuli itp ale niekiedy fajnie jest pociagnac auto z piskiem aa w zime z doswiadczeniem z golfa nie jestem zadowolony bo ja mu w deche aa o odcinal moc w przy pewnym momecie obrotowym itp wiec to mnie troche zrazilo a nie wiem czy w audi tak samo nie ma |
|
|
|
|
|
|
|
raptor90
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 82 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2010-03-19, 16:45
|
|
|
Qwer, moja jest bez quattro, z quattro dolicz sobie z 1l do spalania. Jeśli masz czas to przyjedź do mnie na jazdę próbną. Co do instalacji gazowej nie mam bo po prostu wyrabiam na benzynę ale koszt instalacji gazowej do v6 to jakieś 3500zł tak więc nie ma tragedii. I to że ktoś piszę że automaty lubią się wysypywać po 200 000km to jest tylko spostrzeżenie ludzi któy mieli pecha bo poprzedni użytkownik samochodu o niego nie dbał, mój tiptronik chodzi bez zarzutu i nie przewiduję żeby w najbliższym czasie coś się miało z nim dziać (odpukać).
Podałem Ci moje spalanie to dodaj do niego 2-3litry gazu więcej. Czyli jeśli średnie benzyny mam 10l to +3l gazu = 13l LPG * 2.20zł = 28,6zł/100km
Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-03-19, 21:05
|
|
|
raptor90 napisał/a: | I to że ktoś piszę że automaty lubią się wysypywać po 200 000km |
Trzeba rozgraniczyć aspekt przebiegu.200.000 na polskę to jakieś 500.000 przebiegu realnego(lub więcej),więc jak ktoś ma na 100% oryginalny przebieg w granicach 250.000 to nie ma co się martwić o skrzynię,o ile oczywiście poprzedni właściciel należycie ją serwisował.Tak ja to widzę.
To tak samo jak teorie że 2.5 TDI pada w okolicach 200.000.Moim zdaniem bzdura,Bo te auta które mają na liczniku magiczne 186.000 to realnie mają po 600.000,i wtedy wałki mogą się wytrzeć.Oryginalny nie kręcony przebieg w granicach 300.000 to tylko piardnięcie dla skrzyni jak i dla 2.5 TDI.Kolega ma a6 2,5 TDI od nowości,ma w tej chwili około 400.000 i żadnego remontu silnika nie robił,chodzi jak talala.Tyle z autopsji. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-03-19, 21:23
|
|
|
Qwer napisał/a: | (...) Z tego co widze raptor90 ma własnie 2.8 w automacie ale na samej benie i ma fajne spalanie czyli spalanie gazu bylo by o 2-3 litry wiecej ?
A skoro jak wiadomo automaty lubią sobie wybić więcej aa już nie wspomnę o quattro aa jak już wcześniej wspomniał Pers, po 200tys km lubią się psuć aa mi chodzi o to żeby te auto jak już zostanie przez zemnie zakupione to chciał bym żeby już jezdziło bardzo bardzo długo...wiec chyba zostanę przy wajchowaniu tylko jakie tu będzie dokładne spalanie gazu i beny..? |
Ależ Qwer, kolega Raptor ma swoje 2,8V6 właśnie w automacie (Tip) więc spalanie które podał dotyczy właśnie Tip-a ;-)
Qwer napisał/a: | MorgothV8 pisze ze nalepiej 2.8 quattro tylko ja nie chce quattro jakos po golfie v 4Motion wole przednia oś |
Tylko że 4Motion w Golfie to zupełnie inna konstrukcja niż Quattro w A8...
:arrow: 4Motion to napęd oparty na sprzęgle Haldex...
Przy tym napędzie w normalnych warunkach jazdy napęd jest przekazywany tylko na koła przednie a auto zachowuje się jak typowe FWD...
dopiero kiedy pojawia się poślizg (różnica prędkości obrotowych na osi przezdniej i tylnej) sprzęgło haldex dołącza napęd osi tylnej.
:arrow: Quattro w A8
W naszych autach tak jak w większości modeli Audi (z wyjątkiem A3 i TT) napęd 4x4 to powszechnie uznany Torsen...
jest to stały napęd na wszystkie cztery koła w którym dodatkowo w warunkach eksteremalnych (poślizg) jest możliwy automatyczny balans przekazywanego momentu pomiędzy osiami przednią i tylną (proporcjonalnie).
Dla osób trochę lepiej czujących samochód jazda autem 4Motion oraz Quattro ujawni te kolosalne różnice ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2010-03-19, 21:56
|
|
|
jeszcze zalezy ile kolega ma dolarow na furke..... bo roznica w cenie miedzy 2.8 a s8 w manulau to rzad wielkosci 10-20 tys nawet,,,,,,, 2.8 kupic idzie za 15tys a s8 w manualu to rząd wielnosci 30-40 tys
2,5 tdi byly bardzo awaryjne bardzo czeste usterki to pompy wtryskowe, wycierajace sie walki itp itd. kosz naprawy masakryczny |
|
|
|
|
|
|
|
Qwer
Użytkownik
Silnik cm3: ....
Skrzynia: ..
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: ..
Wiek: 35 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 2 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2010-03-19, 23:36
|
|
|
raptor90, Dzięki wielkie za zaproszenie ale przejazd 500 km w jedna strone na obecna chwile jest nie możliwy... co do napędu w golfie 5 nie zgodzę się z kolega FOSS, dlatego ze w nowej generacji vw napęd jest czynny podczas normalnej jazdy komputer sam ustala kiedy i jak zostaje przydzielany napęd jak pod gorke zalerzy jaka daje 60% na tył aaa 40% na przod i odwrotnie na prostej natomiast jest rozłorzony rownomiernie aa nie tylko na przednia oś podczas startu ze świateł w zalerznosci ile mu sie depnie komputer dostosowuje se moc ile ma byc mocy i gdzie... ale mniejsza z tym to nie jest forum o VW tylko Audi
Co do wyboru podanie na 2,8 ale zastanawiam sie automat czy manual |
|
|
|
|
michu
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: s8
Wiek: 47 Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 2 Skąd: Poznan / Wawa
|
Wysłany: 2010-03-20, 00:10
|
|
|
raptor90 napisał/a: | @michu proszę nie opowiadaj tu takich głupot :shock:
Moje 2.8 pali (średnia) 10l latem, 11 zima, trasa 9l (jazda dynamiczna do 150km/h)
Jeśli wykręcisz takie spalanie 4.2 na manualu czyli S8 bo tylko tam można znaleźć ową skrzynię to pogratuluję i kupię Ci flaszkę :->
. |
Hej,
Juz sie wystraszylem, ze nie dam rady... ale na szczescie piszesz, ze masz FWD i do kłatro można litra dodać.
A jak litra dodasz to jesteś w domu jak chodzi o spalanie w mojej.
Niedowiarków - zapraszam do Wawy - zreszta juz wielu z audiklub.org weryfikowalo.
Ja mam wlasnie 4.2 w manual'u.
ps - jak zona jedzie to na takich wartosciach jak Ty tutaj podales - tzn. ok. 9 l / 100km w trasie.
Nie wiem jak ona to robi...
A ogólnie - warto rzucic okiem na wykres moc / moment, na wage i na obrotomierz. Przy wspomnianej dynamicznej jezdzie. Oczywiscie - porownujac podobna dynamike robiona w s8 vs 2.8l.
2.8 - po prostu cięzko pracuje w tej furze. a 4.2 bulgoce sobie jak zupa na wolnym ogniu...
[ Dodano: 2010-03-20, 00:19 ]
Qwer napisał/a: | raptor90, Dzięki wielkie za zaproszenie ale przejazd 500 km w jedna strone na obecna chwile jest nie możliwy... co do napędu w golfie 5 nie zgodzę się z kolega FOSS, dlatego ze w nowej generacji vw napęd jest czynny podczas normalnej jazdy komputer sam ustala kiedy i jak zostaje przydzielany napęd jak pod gorke zalerzy jaka daje 60% na tył aaa 40% na przod i odwrotnie na prostej natomiast jest rozłorzony rownomiernie aa nie tylko na przednia oś podczas startu ze świateł w zalerznosci ile mu sie depnie komputer dostosowuje se moc ile ma byc mocy i gdzie... ale mniejsza z tym to nie jest forum o VW tylko Audi
Co do wyboru podanie na 2,8 ale zastanawiam sie automat czy manual |
Hej,
1. VW to wciaz Haldex + komputer.
Audi - to kłatro, a więc mechaniczny rozdział mocy.
Nawet mój poprzedni szef (ktory nie jest jakims mega subtelnie wyczulonym gosciem), mowil, ze VW (a mial 2 Paska i Golfa) plywaly mu w sniegu / myszkowaly i "szukaly" optymalnego toru w sniegu.
A Audi (tez mial 2 - a6) - idzie jak czolg. To naprawde zupelnie inna bajka.
2. Jak chcialbys blizej podjechac - to zapraszam do Wawy na rundkę s8 :d . Zobaczymy czy wtedy bedziesz jeszcze myślał o 2.8 :mrgreen:
3. Jak dobrze zrozumialem - myslales o aucie w okolicy 35 tys? To juz s8 znajdziesz i to fajna.
4. Serwis nie jest drozszy - wiec o co kaman?
Dasz mu gaz i litr / 100 roznicy nie fajta. A gang 8 garów + manual...
Bezcenne.
;-) |
|
|
|
|
|
|
|
raptor90
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 82 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2010-03-20, 01:25
|
|
|
michu tylko że Twoja żona pewnie jeździ 90km/h i nikogo nie wyprzedza... Nie wiem jaka to radość mieć S8 i tak jechać. Ja osiągam 9l średnia na trasie z kickdown-ami i dość częstym wyprzedzaniem, i prędkość około 140km/h.
Nie uwierzę że S8 pali litro może 2 więcej od 2.8 bo to zwykła bajka jest. 6 cylindrów vs 8... 8 musi siłą rzeczy wsiąść więcej.
Poruszasz też kwestię utrzymania... w 2.8 tarcze hamulcowe masz 280mm w s8 bodajże 340mm... Drobny przykład...
Ah i jeśli znajdziesz ZADBANĄ S8 na manualu po FL za 35 000zł to naprawdę pogratuluję.
Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
Qwer
Użytkownik
Silnik cm3: ....
Skrzynia: ..
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: ..
Wiek: 35 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 2 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2010-03-20, 09:28
|
|
|
michu, co do vw tak dalej jest komp ale chodzilo mi o to ze juz nie ma przydzialu stalego ze nic sie nie zmienia tzn vw synchro tak mialo 60% przod a 40% tył mocy i w kazdej sytulacji tak mial.. a golf 5 ma przydzial mocy rownomierny..:)
Dobra wracajac do audi wiemy ile spala 2.8 w automacie
bena (średnia) 10l latem, 11 zima, trasa 9l to spalanie jakie podał raptor90, czyli w gazie bedzie jakies 2-3 litry wiecej wzalerznosci od stylu jazdy, teraz jeszcze interesowało by mnie żeby ktoś się wypowiedział jakie ma spalanie manual w tym silniku..
michu, przykro mi ale jak dla mnie 4.2 będzie nie mozliwe do ograniecia miedzy innymi przez spalanie..
Co do quattro chyba raczej tego nie będzie, aczkolwiek jeśli będzie jakaś fajna okazja to i może wezme w quattro aa tak to bede uwaznie spogladal na przednia ośke |
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-03-20, 09:38
|
|
|
No i znowu zacznie się wojna"jaki to ja mam oszczędny samochód z V8 pod maską".Jak s8 pali litr więcej od 2.8 i ma takie same koszty eksploatacji to za przeproszeniem po jaką cholerę pchali do tego auta silnik 2,8 :?: :?: :?:
Mając s8 i jeździć "o kropelce"to nieporozumienie,w takim przypadku powodem zakupu takiego auta może być tylko rozchuśtanie pingponga sąsiadowi a nie przyjemność z jazdy.
Widok wyprzedzającego cię tico na trasie-bezcenny :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: |
_________________
|
|
|
|
|
raptor90
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 82 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2010-03-20, 12:00
|
|
|
gierobliala dokładnie - nic dodać nic ująć.
Qwer poprostu przeczytaj posty w tym temacie (każdy napisał tam jaki silnik i ile pali)
LINK do tematu o spalaniu
Czytając patrz na rocznik i wersję silnikową.
Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Qwer
Użytkownik
Silnik cm3: ....
Skrzynia: ..
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: ..
Wiek: 35 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 2 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2010-03-20, 12:13
|
|
|
raptor90, juz przeanalizowałem ten temat tylko wszyscy co się tam wypowiadaja maja silniki 4.2 i chyba jeden czy dwa tam widzlem 2.8 ale w automacie aa w manualu nie było no ale automat pali 2 litry wiecej co nie ? czyli manual te 2 litry mniej powinien spalac ? |
|
|
|
|
raptor90
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 82 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2010-03-20, 13:01
|
|
|
Można tak założyć ale jeśli ktoś się nauczy jeździć automatem to różnica pewnie jest znikoma, tym bardziej że planujesz LPG... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-03-20, 13:04
|
|
|
Qwer większość z nas tutaj obecnych miało w swoim aucie silnik 2,8 ponieważ większość z nas miało setki C4,A6 C4,B4 2,8,itd itp.W A8 to trochę nowsza konstrukcja od wspomnianych przeze mnie co za tym idzie spalanie może być trochę mniejsze.Mi C4 2,8 paliła około 16-18 w mieście i około 10 na trasie. |
_________________
|
|
|
|
|
|