|
Autor |
Wiadomość |
Unseen
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 2967
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A
Jeżdzę: A8 D4 Black Edition 2017
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 20 Lip 2017 Posty: 111 Skąd: UK
|
Wysłany: 2018-08-13, 11:27 Audi A8 D4 3.0TDI Black Edition 2017
|
|
|
Awansowalam do 50 postow, wiec moge wrzucic opis mojego drugiego z kolei D4. Porownanie do S8 2015, opisanego w innym temacie. - https://www.a8team.pl/s8-...015-vt24598.htm
Audi A8 D4 3.0 TDI Black Edition
Rok rejestracji: 2017 (produkcja grudzien 2016)
Pojemność silnika (cm3): 2967
Moc silnika (KM): 262
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rodzaj paliwa: Diesel
Kolor: Floret Silver.
Srodek: Czarny ze sportowymi siedzeniami.
Black Edition ma w polskiej konfiguracji odpowiednik "Pakiet Czern", ale sa to tylko czarne dodatki, nie wersja modelowa. Wyposazenie podstawowe jest troche inne niz w PL, w standardzie sa takie rzeczy (opcje skopiowane z polskiego konfiguratora):
-Audi connect z autotelefonem
-Fotele sportowe z funkcją pamięci ustawień
-Kamera cofania
-Kierownica 3-ramienna, wielofunkcyjna, sportowa, obszyta skórą z funkcją zmiany przełożeń
-Kluczyk komfortowy z funkcją otwierania bagażnika za pomocą gestów
-Obręcze ze stopu metali lekkich 9Jx21", 5 - ramienne, w tonacji tytanu, polerowane z oponami 275/35 R21
-Odbiór stacji radiowych, cyfrowy
-Ogrzewanie foteli przednich
-Pakiet optyczny wnętrza z aluminium
-Pakiet oświetlenia zewnętrznego i wnętrza
-Pakiet "Czerń" Audi exclusive
-Pakiet Sport
-Reflektory przednie LED Audi Matrix
-System nagłaśniający Bose Surround Sound
-Wspomaganie domykania drzwi, elektryczne
-Zawieszenie adaptive air suspension sport
-Brak dachu szklanego
-Brak funkcji wentylacji i masażu
Ewentualnie wszystko w PDF, z polskiego konfiguratora - Link
To wszystko powyzej jest standardem w Black Edition, a calosc na fakturze kosztowala ok 51tys funtow po znizce (oficjalna cena okolo 70tys). Opcje z polskiego konfiguratora sumuja sie na 100tys PLN. W momencie podpisywania papierow na auto w lipcu 2017, koszt z faktury po przeliczeniu wynosil 250tys PLN. 6 miesieczna uzywka od dealera w tej samej konfiguracji plus Top View Camera kosztowala 34tys funtow (166tys PLN). Jak widac spadek wartosci jest kolosalny. Byl to tez wychodzacy model.
Koszt leasingu 6 + 23 x £399 czyli 6 rat na start £2,394 i potem £399 miesiecznie, 10tys mil rocznie (16tys km). Za 2 lata powinno wyjsc £11,571 (55,540.8PLN) Do tego kupilam pakiet serwisowy na 3 lata za £350 (1715PLN). Zmiana oleju i serwis pokazuje sie na komputerze przy 19tys mil. Srednie spalanie z 17tys km 7.5l/100km (glownie trasy).
Jak pisalam wczesniej, tylna szyba jest lekko zakrzywiona i znieksztalca widok w dolnej czesci. Po roku juz praktycznie nie pamietam o tym. Przyzwyczailam sie, ze wszystko z tylu wyglada jak rozdeptana zaba.
Po roku jezdzenia jestem zadowolona z wyboru i jest to prawie idealne auto (brak skladajacych sie siedzen z tylu). Przewiozlam nim rozne dziwne rzeczy, np hustawke ogrodowa, rosliny w duzych doniczkach, itp. Pierwsze 8tys mil nabilo sie bardzo szybko, potem malo jezdzilam. W tej chwili mam na liczniku okolo 11tys mil. Jezdze samochodem raz na tydzien, zwykle na lotnisko albo do sasiedniej miejscowosci, po 20-30 mil w jedna strone. Audi jest teraz moim jedynym samochodem, sprzedalam AMG w czerwcu. Za malo jezdze, zeby mi zalegaly dwa samochody pod domem albo na parkingu lotniskowym.
Srebrny lakier idealnie sie sprawdza, nawet jak jest brudny to wtapia sie to jakos w szarosc. Byc moze ochrona lakieru zrobiona przez dealera pomaga. Wiosna jezdzilam do Londynu przez jakis czas i niestety podczas unikania korka w nieslawnym Blackwall Tunnel, uszkodzilam jedna felge. Minimalna szkoda, ale jest. Nauczka: nie omijac korkow bocznymi ulicami z ograniczeniem szerokosci (tzw. bus gates).
Ogladam sobie na biezaco oferty na A8 D5, ale wyposazenie jest biedne, a ceny duzo wyzsze, wiec nie ma co spieszyc sie do leasingu nowego modelu. Moze za rok lub dwa bedzie lepiej. Wstepny plan jest, zeby przedluzyc leasing na 3 rok jesli cena bedzie sensowna. Patrze tez na inne auta typu BMW7 (bylo troche promocji na rozne modele), wypasione SUVy, itp. S-klasa raczej odpada, nie podoba mi sie za bardzo. Nie mam zapotrzebowania na SUV i ogolnie nie jestem fanem tego typu samochodow, ale zwracam uwage na wyposaznie w stosunku do ceny lasingu. Czasami sa promocje na rozne potwory, np SQ7 Vorsprung.
Pare zdjec w zimowych i letnich sceneriach - https://photos.app.goo.gl/u7vO53oztTbnxUDF3
|
_________________ Spalanie Audi S8 D4 2015
Spalanie Audi A8 D4 3.0 TDI 2017
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-10-26, 13:36
|
|
|
Pakiet Sport (2K7) robi konkretną robotę w połączeniu z pakietem "Czerń" Audi exclusive i to koło..... super się prezentuje
jaki aktualnie przebieg i co było robione (?) |
|
|
|
|
|
|
|
Unseen
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 2967
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A
Jeżdzę: A8 D4 Black Edition 2017
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 20 Lip 2017 Posty: 111 Skąd: UK
|
Wysłany: 2018-11-12, 21:13
|
|
|
Od napisania tego postu przybyl mi tylko 1 tys mil, bo nie bylo mnie przez miesiac, a poza tym prawie nie jezdze. Bede musiala wybrac sie w Europe i zrobic pare tysiecy mil w jednym rzucie.
Poza zmiana opon na zimowki, nie dotykalam auta. Szczerze mowiac, to nawet nie wiem czy auto ciagle stoi w garazu, bo nie zagladalam do niego. |
_________________ Spalanie Audi S8 D4 2015
Spalanie Audi A8 D4 3.0 TDI 2017
|
|
|
|
|
Unseen
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 2967
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A
Jeżdzę: A8 D4 Black Edition 2017
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 20 Lip 2017 Posty: 111 Skąd: UK
|
Wysłany: 2019-04-26, 14:31
|
|
|
15tys mil na liczniku (24K km). Nabiam mile okazjonalnymi podrozami na kontynent i rozne wycieczki. Powrocilo trzeszczenie w drzwiach, ktore bylo raz naprawione przez serwis. Mialam jechac zrobic to wczoraj, ale cos mi wypadlo, wiec pewnie umowie sie ponownie za jakis czas.
Wyslalam papiery o przedluzenie leasingu na kolejny rok od wrzesnia 2019 do wrzesnia 2020. Cena spadla o 20 funtow miesiecznie, nowa stawka to 374 funty zamiast 399. Mialam wybrac sie do salonu obejrzec jakies A6/7/8, ale jakos nie moglam sie zebrac. A6 i A7 sa teraz w standardzie z Alcantara na siedzeniach, za skore trzeba doplacic. A8 S-line ciagle bieda w porownaniu do mojego Black Edition, a gadzety jako takie, nie interesuja mnie. Wyszlo na to, ze najlepiej zatrzymac obecne auto, bo za te same pieniadze, nie znajde nic podobnego ani lepszego.
Black Edition z 2016/2017 chodzi teraz po 26-30tys funtow, wiec od ceny z faktury mamy 25K funtow utraty wartosci w ciagu 18 miesiecy. Wedlug wyliczen firmy finansowej, dwulatek mial byc warty 25K, 3 latek 22K.
Jedna z zimowek padla ofiara dziur i niestety jest uszkodzona. Bede musiala kupic jedna do kompletu.
Ze spalania jestem bardzo zadowolona, wychodzi srednio 7.5l/100km z obecnego przebiegu. Nawet jak czasami jezdze po Londynie, to jest to rownowazone autostrada. |
_________________ Spalanie Audi S8 D4 2015
Spalanie Audi A8 D4 3.0 TDI 2017
|
|
|
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-04-29, 21:50
|
|
|
Nie brakuje Ci mocy po S8? Ja z D3 3.0 TDI przesiadłem się na D4 4.2 TDI przed liftem i czuć różnicę. Twoja obecna D4 po FL piękna i w przyszłości nie widzę nic innego jak właśnie zmiana po FL. |
|
|
|
|
Unseen
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 2967
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A
Jeżdzę: A8 D4 Black Edition 2017
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 20 Lip 2017 Posty: 111 Skąd: UK
|
Wysłany: 2019-05-08, 18:42
|
|
|
Uwazam ze na brytyjskie drogi ten samochod jest lepszy niz S8. S8 bylo kompletnie beznsensowne w UK. Fotoradary sa na kazdym rogu i kazdej prostej, jest malo miejsc, zeby rozpedzic sie czy lekko poszalec. Diesel jest w sam raz do zwyczajnej jazdy i jestem w stanie przejechac do 1100-1200 km na jednym baku. W S8 dalo rade jakies 600-700km, a nie bylo jakiegos szczegolnego bonusa za to czestsze tankowanie.
Naprawe tych boczkow w drzwiach zostawie juz chyba do serwisu, bo nie chce mi sie marnowac czasu dwa razy na wizyte. Mam nadzieje, ze nie bedzie mnie szlag trafiac na dlugiej trasie do PL.
Przy 15000 mil (24000km) wlaczyl sie komunikat o koniecznosci dolania AdBlue. Akurat tuz przed tym bylam we Francji i moglam dotankowac AdBlue na stacji, ale nie chcialo mi sie szukac takiej z dystrybutorem dla osobowek. Gdybym wiedziala, ze zawola o to przy pierwszym odpaleniu w domu, to poswiecilabym na to troche czasu. W Belgii i Holandii nie widzialam takiej opcji na zadnej ze stacji gdzie bylam. |
_________________ Spalanie Audi S8 D4 2015
Spalanie Audi A8 D4 3.0 TDI 2017
|
|
|
|
|
|
|
|
eed
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 223 Skąd: Gryfino - Aukra
|
Wysłany: 2019-05-09, 10:15
|
|
|
Bardzo ladny zestaw kolorow
Warunki drogowe na wyspach i Norwegi sa dosyc podobne, to tez potwierdzam ze 3 litrowy diesel i srebrny kolor to najlepsze rozwiazanie |
_________________
|
|
|
|
|
Unseen
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 2967
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A
Jeżdzę: A8 D4 Black Edition 2017
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 20 Lip 2017 Posty: 111 Skąd: UK
|
Wysłany: 2019-05-10, 18:57
|
|
|
Mialam w planie wypad na polnoc Norwegii w lipcu. Wymyslilam ten wyjazd w 2013r (siedzac w Finlandii), wtedy nie zrealizowalam, bo wypadla praca. Teraz mam czas, ale doszlam do wniosku, ze wlasciwie, to nie chce mi sie jechac na 4-6 tygodni. W kazdym razie A8 bylo idealnym kandydatem, bo duzy bak, niskie spalanie przy ograniczeniach predkosci w Norwegii, no i mozna w nim od biedy spac, jak nie bedzie chcialo sie rozlozyc namiotu. A powrot mial byc przez Szwecje, zeby bylo szybciej. |
_________________ Spalanie Audi S8 D4 2015
Spalanie Audi A8 D4 3.0 TDI 2017
|
|
|
|
|
|
|
|
eed
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 223 Skąd: Gryfino - Aukra
|
Wysłany: 2019-05-11, 08:37
|
|
|
No to jak bedziesz przejezdzac to sie odezwij |
_________________
|
|
|
|
|
Unseen
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 2967
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A
Jeżdzę: A8 D4 Black Edition 2017
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 20 Lip 2017 Posty: 111 Skąd: UK
|
Wysłany: 2019-06-23, 17:32
|
|
|
Update po serwisie przy 18717 mil (30115km):
-zmiana oleju, filtra powietrza i tzw. inspekcja. Calkowity koszt u dealera 374 funty (1785zl). Mam paczke serwisowa na 3 lata za 350 funtow, wiec oplacalo sie, zgodnie z przewidywaniami. Jakies 3-4 tysiace mil przed serwisem dolalam 1l oleju.
-opony w mm 5.5, 5.3, 6.3, 5.4. Wyglada na to, ze jezdze na trzech kolach ;-) Najmniej zuzyta prawa tylna. Na tych oponach letnich zrobilam 10tys mil (16tys km).
Dodatkowe prace:
-trzeszczenie glosnika na tylnej polce - zdiagnozowane jako glosnik do wymiany, trzeba czekac 2 tygodnie na czesc
-trzeszczenie w obu drzwiach przednich, naprawili w prawych, a trzeszczalo glosniej w lewych, mieli zrobic lewe po tym jak ich upomnialam.
-dzwieki z zawieszenia na zimno - o dziwo technik je uslyszal i przykrecili wszystkie sruby i niby przetestowali nastepnego dnia i problem zniknal. Przekonam sie nastepnym razem jak bede wyjezdzac z domu.
-nawigacja gubi sie po przeprawie promowej z Francji, zdarzylo sie w 60% przypadkow, problem ustepuje po tym jak samochod wylaczy sie na 2h i system zrobi reset. Powiedzieli, ze nie widzieli problemu (co jest oczywiste, bo zdarza sie tylko w okreslonych okolicznosciach), nie ma nowego firmware (nie jest to prawda) i zrobili tylko reset systemu. Mam monitorowac problem, ale pewnie troche czasu uplynie zanim bede jechac Audi na kontynent, akurat wrocilam.
-re-autoryzacja na MyAudi, po tym jak Audi zmienilo aplikacje z MMI na MyAudi i stracilam dostep do pewnych funkcji Audi Online w samochodzie. Maja tylko jedno konto na caly serwis i tylko jedna osoba wie jak to robic.
Jak zawsze byl problem z samochodem zastepszym. Czekalam 2 tygodnie na date serwisu z dostepnym samochodem, a potem okazalo sie, ze zarezerwowali go dla mnie tylko na 1 dzien, a Audi zostawalo na dluzej w serwisie. Skonczylo sie tak, ze musialam wrocic pociagiem z serwisu, czego staram sie unikac (dowoz do stacji i 1h z przesiadka po drodze), a tylko 15 mil samochodem od drzwi do drzwi. Po dywagacjach w sprawie odbioru stanelo na tym, ze moga go dostarczyc do domu. Lokalizacja dealera jest jednym z powodow, dla ktorych unikam zbednych wizyt. Inny dealer jest blizej, ale tam to fabryka i nie przypadli mi do gustu pod wzgledem obslugi klienta, zreszta od nich dojazd pociagiem tez 30 minut z przesiadka.
Dobrze, ze pojechalam osobiscie do serwisu, przed zwrotem samochodu, bo przynajmniej wylapalam czego nie zrobili i zmusilam ich do re-autoryzacji w MyAudi. Akurat bylam 10 minut od serwisu jak do mnie zadzwonili i przejezdzalabym obok i tak. Samochod przywiezli do domu, ale jeszcze nie testowalam naprawy usterek, wstawilam go tylko do garazu i pojechalam Abarthem na wycieczke. Dzisiaj ruszam na kolejna, wiec Audi troche postoi. Jak czegos nie naprawili, to beda mieli szanse przy okazji wymiany glosnika, jak juz przyjdzie czesc.
A tak z innej beczki, to przy okazji pobytu w Warszawie bylam na spocie A8, nie bylo nikogo z forum.
Zdjecie z zeszlego lata, w tle najwyzsza winda dla lodek w Belgii.
|
_________________ Spalanie Audi S8 D4 2015
Spalanie Audi A8 D4 3.0 TDI 2017
|
|
|
|
|
|
|
|
Unseen
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 2967
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A
Jeżdzę: A8 D4 Black Edition 2017
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 20 Lip 2017 Posty: 111 Skąd: UK
|
Wysłany: 2019-09-30, 13:59
|
|
|
Dzisiaj mija 2 lata jak zamienilam S8 na A8. Zrobilam prawie 20tys mil, tyle ile zamowilam poczatkowo. Od czasu jak powiekszylam flote o Abartha, to Audi malo jezdze, glownie do serwisu i w miejsca, gdzie nie chce sie tluc Abarthem albo gdzie maz nie chcialby sie nim tluc. Bede musiala przegonic A8 niedlugo, zeby akumulator nie padl. Zwykle po 4 tygodniach stania krzyczy, ze akumulator jest slaby.
Dalej obserwuje ceny uzywek z podobnego rocznika, zeby wyliczyc ile ewentualnie bede potrzebowala na wykup auta z leasingu lub odkupienie od dealera za rok. Z tego co zauwazylam, moj samochod jest jednym z niewielu zarejestrowanych po 1 wrzesnia 2017. (tablica rej. 67). Do tej pory byl tylko jeden taki na sprzedaz. Data rejestracji wplywa na wartosc. Pare miesiecy wczesniej zdecyduje czy szukac czegos innego w leasingu czy topic gotowke.
Dokupilam uszkodzona zimowke i jak zrobi sie chlodniej, to zmienie opony, zeby moc wyskoczyc w Alpy. |
_________________ Spalanie Audi S8 D4 2015
Spalanie Audi A8 D4 3.0 TDI 2017
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-11-21, 23:06
|
|
|
Z ciekawością czytam Twoje doświadczenia z D4. Szkoda, że tak nie wiele osób tutaj piszę o swoich samochodach. C Czekam na ciąg dalszy i mam liczę że D4 zostanie |
|
|
|
|
|
|
|
Unseen
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 2967
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A
Jeżdzę: A8 D4 Black Edition 2017
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 20 Lip 2017 Posty: 111 Skąd: UK
|
Wysłany: 2019-11-22, 14:33
|
|
|
Im dluzej patrze na ceny, tym mam wieksze watpliwosci czy A8 zostanie. Laczne koszty: utraty wartosci w kolejnych latach, koszt gwarancji, koszt innych uslug serwisowych, sa dosc wysokie i szczerze mowiac, moge za wiele mniej wziac w leasing inny nowy, duzy samochod.
Ostatnia ciekawostka z zycia A8 - stluczona szyba boczna z przodu. Dostalam z kamienia ponad tydzien temu. Dosc duzy odprysk. Po 3 godzinach zrobil sie pajaczek na polowe szyby, a do wieczora do krawedzi szyby. Podzwonilam pod dealerach, cena szyby wszedzie taka sama - 318 funtow (ok. 1600zl), cena wymiany i dostepnosc terminow rozna. Generalnie od 180 funtow (900zl) i wiecej. Umowilam sie w firmie, ktora zajmuje sie szybami, nizsza cena za nie firmowke i mieli zrobic za tydzien pod praca. Dzien przed umowionym spotkaniem zadzwonili, ze ciagle czekaja na szybe i nie wiedza, kiedy bedzie.
Mam troche watpliwosci czy powinnam zaplacic wiecej w Audi czy mniej w firmie od szyb. Jak Ci od szyb cos skopia, to Audi wypnie sie na poprawki. Z drugiej strony, z tego co czytalam, to wymiana bocznej szyby nie jest jakas wyjatkowo skomplikowana. W miedzyczasie jezdze Abarthem, bo byla w miare ladna pogoda. Oczywiscie A8 jest w pelni funkcjonalne, dzieli laminowanej szybie, ale staram sie rozlozyc przebieg miedzy dwa samochody.
|
_________________ Spalanie Audi S8 D4 2015
Spalanie Audi A8 D4 3.0 TDI 2017
|
|
|
|
|
Beretti
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 231 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2019-11-22, 14:51
|
|
|
Zobacz lepiej czy jak sobie szybę wymienisz poza Audi czy nie stracisz gwarancji na auto ?? wiem że to brzmi absurdalnie ale miałem kiedyś różne przygody |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Unseen
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 2967
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A
Jeżdzę: A8 D4 Black Edition 2017
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 20 Lip 2017 Posty: 111 Skąd: UK
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|