Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Badanie techniczne auta z napędem Quattro.  
Autor Wiadomość
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-07-30, 05:23   Badanie techniczne auta z napędem Quattro.

Witam.chciałem się zapytać jak wygląda badanie techniczne naszych a8.
Wcześniej miałem s3 tam jak wiadomo był haldex, jeździłem do 1 sprawdzonego gościa jemu mówiłem że to Quattro na haldexie haldexie, on sobie tam coś zmał tej "szafie" i normalnie sprawdzał auto na jednych rolkach tak ze mu napęd nie spinal.

Może ktoś.wie jak Oni to robią że im haldex nie spina?

Ale ważniejsze dla mnie teraz jest czy muszą być 2rolki do Quattro na torsenie? Przecież tutaj napęd jest staly
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-30, 06:34   

Ale masz torsena który rekompensuje te chwile rolkowania. Po to są mechanizmy róznicowe :)
A3 sie dołącza a tu masz zawsze napędzane 4buty. Tylko taka róznica.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-07-30, 06:50   

Mnie nigdy nie bada na rolkach(zawsze jeżdżę w to samo miejsce), jedynie jak wjeżdżam to każe hamulca wcisnąć i sprawdza czy trzyma...
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2015-07-30, 07:43   

u mnie przegląd bez rolek jest niestety :P ale widzi, że zadbane autko i nie robi problemów :)
kiedyś jak miałem obniżonego Forda Probe to tak samo nie wjeżdżałem, bo bym został w tych rolkach <jezyk>
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-07-30, 08:16   

Wszystkie moje były i są zadbane ale

Zadbane czy nie, to nie o to chodzi. Ja po to jadę żeby mi sprawdził co może bo od tego tam jest jak dupa od srania za przeproszeniem więc ma szukać bo może już coś jest wybite a ja tego nie czuję itd. Po pieczątkę to jeździłem jak miałem maluch i 18lat :)

Chodzi mi o samo zachowanie napędu.
Jak sprawdzają Haldexa że nie dołącza tyłu ? na jakiej zasadzie ?
I jak będzie w przypadku torsena ?

Przykładowo moje 1 badanie techniczen S3 i mało kartki spod tylnych kółek nie wyleciały przez drzwi, a koleś powiedział "to takie czułe jest"
1 i ostatni raz tam byłem.
 
 
ManiekJames 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 281
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-07-30, 08:43   

W sumie tez bym był w stresie ogromnym jakby mi wjeżdżał na rolki ktoś w SKP :P

I nie wiem czy bym się zgodził :D ... ale narazie się nie martwię bo zawsze tylko pytaja o autko i tyle <cicho>
_________________
Pozdrawiam !!
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-07-30, 10:33   

Oj chłopaki , diagnostom sie nie chce sprawdzać i przestawiać. Zeby sprawdzić quattro wystarczy przestawić rolki tak że jedna się kreci w jedna druga w przeciwną strone. NIe ma wtedy problemu ale wiekszosc diagnostów nie wie ze tak mozna albo im sie nie chce tego zrobic.
 
 
ldominik 
Użytkownik



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 21
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-07-30, 10:50   

Ja miałem u Siebie taki przypadek pojechałem na badanie techniczne i diagnosta wjechał na rolki po czym szybko wyjechał bo usłyszał ode mnie kilka nie cenzuralnych słów, na szczęście nic się nie stało, tłumaczył się że wyłączył trakcje....to mu odpowiedziałem żeby w Toyocie Sobie wyłączał nie w Audi z napędem Quattro.
_________________
Jest:
A8 D3 4.2 fsi
Było:
A3 3,2 v6
A8 D3 4.2i
A4 B6 1.8TQ
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-07-30, 14:26   

albo rolki w przeciwne strony albo po jednym kole na raz
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-07-30, 17:10   

U nas przy stalym napedzie na cztery kola sprawdza sie tzlko jedno na raz. Jest "guziczek" na pulpicie sterujacym z oznaczeniem "4x4" ...i to wszystko co trzeba wcisnac ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2015-07-30, 18:53   

Torsen tylko z opóźnieniomierzem, lub "wolnymi rolkami", ew jw. po jednym kole.
_________________
Black Cars Matters
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-07-30, 19:18   

Co roku jeżdżę na badania i co roku wjeżdżam na rolki i co roku z nich zjeżdżam :]
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-07-30, 20:23   

Aha czyli teoretycznie wystarczy jak ma tylko 1 rolki tzn na jedną os i wszystko będzie ok jak będzie robić po 1 kole :)
To chciałem wiedzieć.

Opcja z kręcenie się w przeciwne strony na torsenie nie Zadziała?

[ Dodano: 2015-07-30, 21:25 ]
dice111 napisał/a:
Torsen tylko z opóźnieniomierzem, lub "wolnymi rolkami", e
tak szerzej byś mi wytłumaczył?
Wolne rolki rozumiem że pod każdym kołem. Ale opóźnienie?

[ Dodano: 2015-07-30, 21:38 ]
Cytat:
W sumie tez bym był w stresie ogromnym jakby mi wjeżdżał na rolki ktoś w SKP :P
po przygodzie na 1 badaniu s3 też mam już zawsze sporego stresa. Dlatego teraz zawsze jadę do jednego gościa. Znajomy mojego Taty. Konkret facet. Ale na wszelki wypadek wolę wypytac co i jak by potem nie było.

Taka wam historie jeszcze powiem.
Ostatnio go nie było a musiałem zrobić badanie jeszcze w poprzednim aucie i mówię facetowi że coś mi stuka z tyłu.
Sprawdza i mówi że wszystko tam jest ok.
Pytam czy mogę wejść do niego.
Patrzę i mówię by sprawdził tuleje amortyzatorów.
Obydwie wybite...
Qr...a jak się niektórym nie chce to krew zalewa.


Aa zapomniałem. Jeszcze majster na 1 badaniu eski opierniczyl mi trzy śruby od osłon w komorze silnika bo się mu nie chciało zajść po lepszy śrubokręt.. Szukał tabliczki znamionowej
Śrubki sobie kupiłem nowe w aso ale renomę sobie.facet zrobił bo każdemu go nie polecieć :)
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-07-30, 21:05   

Nie wiem o co kaman bo ja już z kilkoma autami quattro byłem na badaniu na nowych SKP i zawsze postępowało się w standardowy sposób i nic tam się nie dzieje.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2015-07-31, 00:12   

123mielony napisał/a:
Co roku jeżdżę na badania i co roku wjeżdżam na rolki i co roku z nich zjeżdżam :]

aro51 napisał/a:
Nie wiem o co kaman bo ja już z kilkoma autami quattro byłem na badaniu na nowych SKP i zawsze postępowało się w standardowy sposób i nic tam się nie dzieje.

To, że nic się nie dzieje, nie znaczy, że należy tak robić (chociaż podobno do 5, czy 10 km/h to nie szkodzi, nie wiem z jaką prędkością kręcą się rolki).

mkbewe napisał/a:

[ Dodano: 2015-07-30, 21:25 ]
dice111 napisał/a:
Torsen tylko z opóźnieniomierzem, lub "wolnymi rolkami", e
tak szerzej byś mi wytłumaczył?
Wolne rolki rozumiem że pod każdym kołem. Ale opóźnienie?

Wolne rolki są różne, zależy od producenta.
Co do opóźnieniomierza - to także zależy od producenta. Zazwyczaj to robiono jak z motocyklami do 30 km/h, ale potrzebny plac, więc dużo SKP na to sra.

Jak Cie temat bardziej interesuje poczytaj http://www.forum.norcom.pl/viewforum.php?f=25
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.