Autor |
Wiadomość |
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-08-28, 23:41 [D4 ALL
] Jaki jest rodziaj układu kierowniczego w D4
|
|
|
Witam
Nie moge nigdzie w internecie znaleźć info na temat układów kierowniczych w d4, wiem że była opcja dokupienia jakiegoś aktywnego i w MMi można zmieniać jego nastawy. Na czym to polega z punktu technicznego ? Czy w D4 jest hydrauliczny układ z maglownica pompa itp? Jak działa w takim razie asystent jazdy ? |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2017-08-29, 07:10
|
|
|
Jeżeli masz aktywny kierownica sama skręca na tor jazdy gdy np najedziesz na linie drogi |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-08-29, 09:15
|
|
|
To asysten jazdy, fizycznie wiem jak działa, ciekawi mnie aspekt techniczny ? Czy układ jest hydrauliczny jak w D3 czy w pełni wlektryczny i koło kierownicy nie ma fizcznego połączenia z kołami. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-08-29, 22:04
|
|
|
raftor napisał/a: | ...i koło kierownicy nie ma fizcznego połączenia z kołami.
| Takie układy w osobowych samochodach nie istnieją, kiera zawsze jest "połączona" z kołami. W D4 nie ma już pompy hydraulicznej (z resztą jak w większości nowszych aut), zastąpioną ją silnikiem elektrycznym zamontowanym przy kolumnie kierowniczej (pod deską).
raftor napisał/a: | wiem że była opcja dokupienia jakiegoś aktywnego i w MMi można zmieniać jego nastawy. Na czym to polega z punktu technicznego ? | Chodzi tu o zmienne przełożenie maglownicy, najprościej mówiąc mniej kręcisz by dokonać pełnego skrętu np. z pozycji zatrzymanej lub np. szybki ruch kierą przy dużej prędkości nie wiele wpłynie na tor jazdy. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-08-29, 22:32
|
|
|
danishow, No chyba nie do końca, W D4 4.2 TDI jest pompa ciśnieniowa w układzie z płynem i chłodniczką, usytuwana z tyłu silnika obok skrzyni.
Właśnie odżyła mi ELSAWIN i czytam o tym. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-09-03, 21:00
|
|
|
Mój błąd, zwracam honor |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2017-09-20, 20:13
|
|
|
raftor napisał/a: | danishow, No chyba nie do końca, W D4 4.2 TDI jest pompa ciśnieniowa w układzie z płynem i chłodniczką, usytuwana z tyłu silnika obok skrzyni.
|
Zgadza się.Tak dla informacji do D4 wlewa się taki sam płyn jak do D3 czyli mineralny (aso G002000 lub Febi 6162),ale jest inny bagnet(podobnie jak w mercedesach) tj.z dwiema skalami:pomiar w temperaturze 20 stopni i bodajże 80 stopni z tego co pamiętam. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-09-20, 20:46
|
|
|
Jakoś do olejów febi nie mam przekonania. Do układów wspomagania osobiście polecam, używam i zalewam klientom Liqui Moly - Zentralhydraulik-öl (art.nr.: 1127). |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2017-09-20, 21:07
|
|
|
Cytat: | Jakoś do olejów febi nie mam przekonania. Do układów wspomagania osobiście polecam, używam i zalewam klientom Liqui Moly - Zentralhydraulik-öl (art.nr.: 1127). |
Ja jakoś nigdy nie miałem problemów ze wspomaganiem po zalaniu płynu Febi,a kilka A8 już miałem przez ok 9 lat,a D3 jest w moim posiadaniu już prawie 6 lat,więc jakieś doświadczenie mam.Ludzie zarzynają wspomagania,bo nie sprawdzają stanu i jeżdżą na "sucho" a potem jest lament,że płyn jest do d... itp.Jest wiele dobrych firm,których produkty nie odbiegają jakościowo od tych z aso np.Ravenol,LM,Febi,Swag. |
|
|
|
|
|