Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D4 ALL ] Jaki jest rodziaj układu kierowniczego w D4  
Autor Wiadomość
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-08-28, 23:41   [D4 ALL ] Jaki jest rodziaj układu kierowniczego w D4

Witam

Nie moge nigdzie w internecie znaleźć info na temat układów kierowniczych w d4, wiem że była opcja dokupienia jakiegoś aktywnego i w MMi można zmieniać jego nastawy. Na czym to polega z punktu technicznego ? Czy w D4 jest hydrauliczny układ z maglownica pompa itp? Jak działa w takim razie asystent jazdy ?
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2017-08-29, 07:10   

Jeżeli masz aktywny kierownica sama skręca na tor jazdy gdy np najedziesz na linie drogi
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-08-29, 09:15   

To asysten jazdy, fizycznie wiem jak działa, ciekawi mnie aspekt techniczny ? Czy układ jest hydrauliczny jak w D3 czy w pełni wlektryczny i koło kierownicy nie ma fizcznego połączenia z kołami.
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-08-29, 22:04   

raftor napisał/a:
...i koło kierownicy nie ma fizcznego połączenia z kołami.
Takie układy w osobowych samochodach nie istnieją, kiera zawsze jest "połączona" z kołami. W D4 nie ma już pompy hydraulicznej (z resztą jak w większości nowszych aut), zastąpioną ją silnikiem elektrycznym zamontowanym przy kolumnie kierowniczej (pod deską).
raftor napisał/a:
wiem że była opcja dokupienia jakiegoś aktywnego i w MMi można zmieniać jego nastawy. Na czym to polega z punktu technicznego ?
Chodzi tu o zmienne przełożenie maglownicy, najprościej mówiąc mniej kręcisz by dokonać pełnego skrętu np. z pozycji zatrzymanej lub np. szybki ruch kierą przy dużej prędkości nie wiele wpłynie na tor jazdy.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-08-29, 22:32   

danishow, No chyba nie do końca, W D4 4.2 TDI jest pompa ciśnieniowa w układzie z płynem i chłodniczką, usytuwana z tyłu silnika obok skrzyni.

Właśnie odżyła mi ELSAWIN i czytam o tym.
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-09-03, 21:00   

Mój błąd, zwracam honor <hihi>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2017-09-20, 20:13   

raftor napisał/a:
danishow, No chyba nie do końca, W D4 4.2 TDI jest pompa ciśnieniowa w układzie z płynem i chłodniczką, usytuwana z tyłu silnika obok skrzyni.


Zgadza się.Tak dla informacji do D4 wlewa się taki sam płyn jak do D3 czyli mineralny (aso G002000 lub Febi 6162),ale jest inny bagnet(podobnie jak w mercedesach) tj.z dwiema skalami:pomiar w temperaturze 20 stopni i bodajże 80 stopni z tego co pamiętam.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-09-20, 20:46   

Jakoś do olejów febi nie mam przekonania. Do układów wspomagania osobiście polecam, używam i zalewam klientom Liqui Moly - Zentralhydraulik-öl (art.nr.: 1127).
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2017-09-20, 21:07   

Cytat:
Jakoś do olejów febi nie mam przekonania. Do układów wspomagania osobiście polecam, używam i zalewam klientom Liqui Moly - Zentralhydraulik-öl (art.nr.: 1127).


Ja jakoś nigdy nie miałem problemów ze wspomaganiem po zalaniu płynu Febi,a kilka A8 już miałem przez ok 9 lat,a D3 jest w moim posiadaniu już prawie 6 lat,więc jakieś doświadczenie mam.Ludzie zarzynają wspomagania,bo nie sprawdzają stanu i jeżdżą na "sucho" a potem jest lament,że płyn jest do d... itp.Jest wiele dobrych firm,których produkty nie odbiegają jakościowo od tych z aso np.Ravenol,LM,Febi,Swag.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.