Autor |
Wiadomość |
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-10-05, 19:58 BMW 7er E65 - problem z ogrzewaniem
|
|
|
witam, panowie pisze tu bo na forum bmw 7er chlopaki nie daja rady. Potrzebuje pomocy, moze ktos z naszego forum ogarnie moj problem.
Od jakiegos czasu posiadam bmw e65 i .... nie mam ogrzewania, klima chodzi normalnie, z nadmuchow leci tylko chlodne powietrze. Bezpieczniki ok, woda jest itd. Uklad jest tak skonstruowany ze z chlodnicy wychodzi waz na pompke wymuszajaca obieg (pompka zasysajaca) z tej pompki leca weze na webasto, z webasta wracaja na elektrozaworki i pozniej do nagrzewnicy. Teoretycznie obiek prosty i znany mi, problem lezy w tym ze nie ma pradu w kablu ktory wchodzi do tej pompki zasysajacej.
Mam pytanie do was czy jest jakis sterownik badz jakis czujnik w klimatroniku ktory odpowiada za napiecie i sterowanie ta pompka i elektrozaworkami? Nie jestem dobry z elektromechaniki ale moze ktos z was mial do czynienia z czyms takim. Za pomoc serdecznie dziekuje i przepraszam ze pisze o tym tu.
Prosze modow o nie usuwanie tematu gdyz jest to dla mnie bardzo wazne.
Gdyby ktos potrzebowal jakich kolwiek dodatkowych informacji to pytac, moze wspolnie uda nam sie to ogarnac.
Pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-10-05, 21:01
|
|
|
Byłeś na kompie? |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-10-05, 21:58
|
|
|
Piszę na przykładzie A8 ale podejrzewam że w E65 będzie podobnie...
Pompą oraz elektrozaworami steruje sterownik czyli panel klimatronica.
Pompa ma za zadanie wymuszać obieg płynu chłodzacego przez nagrzewnicę a ponieważ jest jedna na cały układ więc pracuje praktycznie przez cały czas kiedy na sterowniku jest ustawiona jakakolwiek temperatura powyżej LO niezależnie w której strefie jest to ustawione.
Elektrozawory odpowiadają za dostosowanie temperatury w kazdej ze stref do tej ustawionej na sterowniku... pracują dynamicznie powodując wpuszczanie do nagrzenic każdej ze stref odpowiedniej ilości gorącego płynu z układu chłodzenia.
Skoro masz brak napięcia na kablach zasilających pompę to zacznij oczywiście od bezpieczników.
Z brakiem zasilania na pompie problem może być trywialny w postaci spalonrgo bezpiecznika ale... nawet jeżeli pompa przestanie pracować ale zawory będą się otwierać to w aucie i tak będziesz miał ciepło bo ruch płynu w układzie chłodzenia/ogrzewania wymusza ciśnienie oraz pompa wody przy silniku.
U Ciebie jak piszesz jest zimno więc jeżeli układ pracuje podobnie jak w A8 to by znaczyło że elektrozawory są permanentnie zamknięte :roll: a tak być nie powinno... chyba że masz ustawione LO na sterowniku ale nie sądzę bo wtedy nie skarżyłbyś sie na zimno.
Zacznij od bezpieczników a potem szczegółowo kable zasilające i pompę i elektrozawory.
Najgorszy scenariusz to padniety sterownik klimy :-? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-10-06, 16:33
|
|
|
bezpieczniki ok. Pomierzylem prad w kablu dochodzacym do pompki i okazuje sie ze prad pojawia sie doslownie na sekunde podczas krecenia kurkami szybkimi ruchami. |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-10-06, 16:57
|
|
|
paulo79 napisał/a: | bezpieczniki ok. Pomierzylem prad w kablu dochodzacym do pompki i okazuje sie ze prad pojawia sie doslownie na sekunde podczas krecenia kurkami szybkimi ruchami. |
bo może być sterowany impulsowo celem wysterowania przekaźnika. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-10-06, 19:08
|
|
|
czyli wedlug was co powinienem teraz sprawdzic? Myslalem juz nad wymiana panela klimatronika |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-10-06, 20:38
|
|
|
A co się dzieje na zaworach?... działają, zamykają się i otwierają??... bo na moje oko skoro masz ciągle zimno to są przez cały czas zamknięte :roll:
Jak jest z rurami prowadzącymi płyn chłodzący do popmy i potem do tych zaworów?... czy przed zaworami rury są gorące?... czy za zaworami czuć na nich wogóle jakieś ciepło?... dokąd na tych rurach jest ciepło a gdzie ono ginie??... przed pompą, za pompą, przed zaworami, za zaworami????
Czy układ pompy i zaworów jest podobny do tego z A8 czyli czy jest to element zespolony czy też pompa w układzie jest oddzielnie a zawory odzielnie???
Odłącz zawory i sprawdź miernikiem czy pojawia się tam wogóle jakiekolwiek napięcie sterujące.
Przebadaj które kable są sterujące od którego zaworu a potem kradnąc skądś w pobliżu prąd na odłączonej kostce sprawdź czy podłączjąz zasilanie na krótko zawory pracują. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-10-10, 11:38
|
|
|
problem rozwiazany. Okazalo sie ze przez webasto nie bylo przeplywu plynu na zaworki a potem na nagrzewnice. Po wykluczeniu webasta z obiegu cieplo jest. Co moze byc powodem braku przeplywu przez webasto? Zawor przed webastem sprawdzony, dziala.
Zna sie ktos na webasto? Prosze ewentualnie o jakies namiary na fachowcow od webasta na dolnym slasku |
|
|
|
|
|
|
|
Bezi [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-11-27, 13:04
|
|
|
paulo79, (...) |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-11-27, 14:48
|
|
|
(...) |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-11-27, 16:41
|
|
|
Problem rozwiązany więc temat zamykam... a jeżeli chcecie sobie koledzy Bezi i paulo79 wymieniać uwagi personalne to używajcie PW a nie otwartego forum... i piszę to w szczególności do kolegi Bezi który z niewiadomych mi przyczyn po 2 latach nieobecności rozpoczął pisanie od uwag personalnych :-?
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|