Autor |
Wiadomość |
eed
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 223 Skąd: Gryfino - Aukra
|
Wysłany: 2012-05-27, 11:58 [D2 00 2.8PB
] 2.7 bi-turbo w A8 D2
|
|
|
Witam, taka myśl mnie ostatnio naszła aby włożyć 2.7 bi-turbo z A6 do mojej A8, czy jest to możliwe?
Oczywiście sam tego nie będę robił bo nie mam możliwości i czy wiąże się to z wymiana automatu. Podpowiedzcie coś w tym temacie tylko bez głupich komentarzy.
Pozdro |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-05-27, 13:05
|
|
|
jest możliwe
ale nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z kosztów profesjonalnego swapu
oraz problemów z odsprzedażą takiego składaka ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-05-27, 14:14
|
|
|
Jak zwykle każdy doradza, sprzedaj to co masz i kup V8 albo W12
Swap ma sens, jeżeli nie ma już w ofercie fabrycznie mocniejszego silnika, albo gdy kupisz za bezcen karoserię z padniętym silnikiem (np jakiś klekot) w każdym innym przypadku takie zabawy słono kosztują, tym bardziej taki silnik. Po drodze wyjdzie że trzeba turbinki zrobić, albo coś nie tak z IC...
Prędzej wstawiłbym 4,2 BiTurbo z RS6 niż 2,7 V6 BiTurbo, koszt swapu taki sam, problemy takie same, różnica to tylko koszt zakupu jednostki i podzespołów, ale jak robić to z fantazją :-P
Zakładając że koszt swapu 4,2 BiT to 20 tys zł, więc takie 2,7 BiT Twoim zdaniem ile będzie kosztowało? Ja obstawiam całość na jakieś 12-15 tys zł (uwzględniając zrobienie po drodze wszystkiego co wymaga silniki przy takim rozbebraniu) Oczywiście, nie myślę nawet o takim swapie u pana kazia w stodole... Roboczo godziny w porządnym zakładzie swoje kosztują... |
_________________
|
|
|
|
|
eed
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 223 Skąd: Gryfino - Aukra
|
Wysłany: 2012-05-27, 15:51
|
|
|
To fajnie jak jest to do zrobienia to czas wprowadzić projekt w życie, a czy skrzynie tez trzeba zmienić czy może zostać ta od 2.8 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2012-05-27, 16:03
|
|
|
Jak masz zdrowy motor to może lepiej pomyśl o dołożeniu do niego kompresora lub bi turbo i przynajmniej będziesz wiedział co masz,bo kupując używany motor też jest ryzyko jak pisze sebos17.Cenowo wyjdzie na pewno taniej i większa pewność,że nie włożysz kasy w błoto. |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-05-27, 16:32
|
|
|
Cokolwiek byś nie robił, na start szykuj 10 tys zł,
Nie wiem czy na tym forum uzyskasz zadowalający Cię poziom informacji, tutaj raczej nikt tak nie dłubał ;-)
Zajrzyj na http://www.racingforum.pl/ znajdziesz tam dużo różnych projektów, oraz przybliżone koszty.
Tutaj masz swap 2.7 do paska
http://www.passatworld.co...rbo-passat.html
oraz wywody w audi A6 C5
http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=10836
Robiąc taki swap ja bym od razu poszedł w moc rzędu 500PS inaczej po co się męczyć z przekładaniem żeby jeździć na serii? :-P
W tematyce 2.7 BiT może Ci pomóc kolega z naszego forum (oraz innych w tej tematyce) SID, tutaj masz jego stronkę http://www.s4sid.pl/ |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-05-27, 18:44
|
|
|
Sebos ja zadałem tylko koledze kulturalne pytanie :-D
a Ty od razu z pretensjami
nie spinaj sie tak ok |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-05-27, 19:38
|
|
|
tomek87g napisał/a: | Sebos ja zadałem tylko koledze kulturalne pytanie :-D
a Ty od razu z pretensjami
nie spinaj sie tak ok |
Kolego, żadnych pretensji do nikogo nie mam tym bardziej do Ciebie ;-)
Pomogłem jak mogłem, sam chciałbym mieć pod maską V8 BiTurbo z RS6 ale wiem, że kasa nie warta zachodu to i koledze próbuję wytłumaczyć że inwestycja bez sensu ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
eed
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 223 Skąd: Gryfino - Aukra
|
Wysłany: 2012-05-27, 19:55
|
|
|
greg26 napisał/a: | Jak masz zdrowy motor to może lepiej pomyśl o dołożeniu do niego kompresora lub bi turbo i przynajmniej będziesz wiedział co masz,bo kupując używany motor też jest ryzyko jak pisze sebos17.Cenowo wyjdzie na pewno taniej i większa pewność,że nie włożysz kasy w błoto. |
Kolego a wiesz może gdzie i za ile można taki kompresor dołożyć? |
_________________
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-05-27, 21:03
|
|
|
eed1979 napisał/a: |
Kolego a wiesz może gdzie i za ile można taki kompresor dołożyć? |
http://www.pes-tuning.com/
To niby rozwiązanie Plug&Play, tylko 4 tys $ + koszty sprowadzenia zestawu i montażu w PL
Tutaj masz wyszczególniony silnik ACK (niby z VW ale wiadomo że to te same silniki)
http://www.godula.pl/?page=kompresory_do_vw
Nie znalazłem info aby w PL ktoś do tego silnika zamontował kompresor...
Tematów podobnych dużo, ale jak już każdy wszystko przeliczy to temat umiera ;-)
Jak byś poczynił jakieś kroki z wstawieniem 2.7BiT opisuj wszystko na forum, chętnie poczytam :-> |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez sebos17 2012-05-30, 06:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2012-05-27, 21:31
|
|
|
Swego czasu dzwoniłem do tej firmy z Rzeszowa : http://www.at2000.pl/
i powiedzieli mi za montaż 8000zł. |
|
|
|
|
eed
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 223 Skąd: Gryfino - Aukra
|
Wysłany: 2012-05-27, 22:22
|
|
|
greg26 napisał/a: | Swego czasu dzwoniłem do tej firmy z Rzeszowa : http://www.at2000.pl/
i powiedzieli mi za montaż 8000zł. |
Ta cena jest ze sprzętem czy za sam montaż, bo tak to wychodzi na to, ze 2.7 może być lepszym rozwiązaniem. Tylko nie wiem czy muszę tez skrzyni szukać :?: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2012-06-01, 12:36
|
|
|
eed1979 napisał/a: | Ta cena jest ze sprzętem czy za sam montaż, | jak dzwoniłem wtedy ( a było to już ponad 2 lata temu) to cena była za komplet z montażem.Możesz zadzwonić do nich i się dowiesz wszystkiego jaka teraz cena jest. |
|
|
|
|
eed
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 223 Skąd: Gryfino - Aukra
|
Wysłany: 2012-06-11, 21:00
|
|
|
Witam
Koszt montażu kompresora kompletny z uruchomieniem i strojeniem od 18 do 22 tys. PLN
A 2.7 bi-turbo muszę znaleźć ze schematem elektrycznym podobnym jak najbardziej do tego który mam teraz, także poszukiwania zacząć czas.
Jak już coś wykombinuje to się pochwale, ale może to potrwać :roll:
Pozdro |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|