Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 2.8PB/LPG ] Audi A8 D2 Sprężyny od 4.2 do 2.8 prze  
Autor Wiadomość
koszatnik 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Bournemouth
Wysłany: 2011-03-25, 17:14   [D2 00 2.8PB/LPG ] Audi A8 D2 Sprężyny od 4.2 do 2.8 prze

Mam pytanie donosnie zawieszenia audi A8. Czy sprężyny przednie od A8 4.2 będą pasowały do A8 2.8. wiem że będą troche twardsze ale czy sprężyny są takie same i czy będą pasować.
Z góry dzięki za pomoc!

Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z
regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-03-25, 18:28   

Będą pasować . Rozmiar jest taki sam tylko tak jak piszesz mają inną charakterystykę . Jak będziesz kupował te od 4.2 to zobacz kolory kropek na sprężynach - http://www.a8team.pl/topics15/91.htm .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-03-26, 05:43   

Będą pasować,śmiało ;-)
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-03-26, 10:52   

koszatnik obawiam się że na tych sprężynach od 4.2 ta 2.8 może wyglądać z przodu jak terenówka.Dużo lżejszy silnik i nie siądzie tyle co przy V8.
 
 
koszatnik 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Bournemouth
Wysłany: 2011-03-26, 11:28   Re: Sprężyny od 4.2 do 2.8 przednie

koszatnik napisał/a:
Mam pytanie odnosnie zawieszenia audi A8. Czy sprężyny przednie od A8 4.2 będą pasowały do A8 2.8. wiem że będą troche twardsze ale czy sprężyny są takie same i czy będą pasować.
Z góry dzięki za pomoc!

Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie zregulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty


[ Dodano: 2011-03-26, 11:40 ]
123mielony napisał/a:
koszatnik obawiam się że na tych sprężynach od 4.2 ta 2.8 może wyglądać z przodu jak terenówka.Dużo lżejszy silnik i nie siądzie tyle co przy V8.


Zobaczymy jak zaloze. we Wtorek zakladam i dam informacje na temat jak wyglada. Tylne mam juz wymienione , na orginalne.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-03-27, 12:53   

jak możesz powiedz jaki powód wymiany tych sprężyn?
_________________

 
 
koszatnik 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Bournemouth
Wysłany: 2011-03-28, 09:14   

sebos17 napisał/a:
jak możesz powiedz jaki powód wymiany tych sprężyn?


Nie przeszedł przeglądu, bo miałem pęknięte obie sprężyny z przodu. Co prawda z tym by było można jeździć bo to pęknięcie tylko na końcówkach. Dwa tygodnie wcześniej wymieniałem na tyle, tam to była pęknięta perfidnie i trzeba było wymienić. Zamawiałem w serwisie i były w ciągu dwuch dni, tylko koszt za jedną tylną to 127 Funtów. Przednie też chcieałem zamówić w serwisie ale nie mieli na magazynie. Powiedzieli że trzeba czekać siedem dni pracujących bo by szły z niemiec. Dlamnie to troche za długo bo przez 10 dni muszę usunąć usterki żeby nie płacić jeszcze raz za przegląd i koszt też nie mały. Bo za jedną przednią sprężynę to 132 funtów. Na Ebayu znalazłem za 55 funtów ale do 4.2 i za dwa dni są. Oczywiście nowe. Zaryzykowałem i kupiłem, zobaczymy jak założe i jak to będzie wyglądało. Zakładam w środę, to napisze co z tego wyszło. Pozdrawiam!
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-03-28, 09:58   

Kolego koszatnik, skoro tu zaglądasz to może popraw tytuł tego tematu tak jak Cię Moderator prosił...
w tytule brakuje [taga] - nie wpisujemy ich z ręki bo pełną ich rozwijaną listę masz zaraz obok tytułu [D2 FL ALL] albo [D2 00] albo [D2 00 2.8PB].

Pozdrawiam, FOSS



Dziękuję ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-04-02, 12:39, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
koszatnik 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Bournemouth
Wysłany: 2011-04-02, 09:45   

Już wymienione sprężynki, troche zabawy było, ale jakoś poszło. Przejdę do konkretów a mianowicie jak wygląda 2.8 na sprężynach od 4.2 z przodu. Dobrze najważniejsze że jest równo, bo to mnie najbardziej martwiło. Troszeczke może wyżej przy nad kolu, ale to mnie nie martwi. Ważne że komfort jest dobry i stoi równo. A teraz apropo gazu z tyłu, chodzi mi o butle w pagażniku. Nigdy nie miałem problemu żeby butla obniżyła tył samochodu. Tak jak na starych sprężynach jak i na nowych. Ja mam orginalne sprężyny z tyłu takie jakie powinny być i zalewam pod korek i stoi równo. Powiem wam gdzie jest ten problem [b]W AUDI A8 NIE WKŁADA SIĘ BUTLI W KOŁO tylko w głąb bagażnika na wysokości sprężyn tak jak ja mam. A to dlatego bo audi A8 jest długim samochodem a butla w kole sapasowym działa jak dźwignia i dlatego są takie problemy że przy zatankowaniu siedzi. A druga zaleta jest taka że u mnie nie widać butli jak otwieram bagażnik, zapasówka siedzi na swojm miejscu. Część dywanika można wykożystać do osłony butli i naprawdę fajnie to wygląda. Gdy już ktoś ma butle w kole to rozwiązanie jest jedne. Wstawić sprężyny z tyłu z oznaczeniem trzy zielone jedna biała. są to twardsze od pozostałych sprężyn ale dostępre tylko w serwisie ale gwarancji nie ma. Napewno będzie lepiej. Starych sprężyn nie polecam, dlatego że nie znamy ich pochodzenia i nie wiadomo jak długo były eksplatowane. Będzie to wywalenie kasy w błoto. I tak to wygląda ze sprężynami. Jak będę miał troche czasu ,to zrobię zdjęcia autka jak stoi i butli jak jest zamątowana i zamaskowana. Pozdrawiam.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-04-02, 12:32   

koszatnik napisał/a:
(...) Powiem wam gdzie jest ten problem W AUDI A8 NIE WKŁADA SIĘ BUTLI W KOŁO tylko w głąb bagażnika na wysokości sprężyn tak jak ja mam. A to dlatego bo audi A8 jest długim samochodem a butla w kole sapasowym działa jak dźwignia i dlatego są takie problemy że przy zatankowaniu siedzi...

Niestety kolego koszatnik ale nie zgadzam się z Twoją teorią - ja w obu swoich A8/S8 miałem butlę w kole zapasowym i żaden nie wyglądał jak motorówka (foto poniżej).

koszatnik napisał/a:
(...) A druga zaleta jest taka że u mnie nie widać butli jak otwieram bagażnik, zapasówka siedzi na swojm miejscu. Część dywanika można wykożystać do osłony butli i naprawdę fajnie to wygląda.

Czy wygląda to fajnie to już kwestia gustu - ja swoje A8 kupiłem już z gazem (niestety) i butla była właśnie z tyłu za kanapą...
już na etapie zakładania CB zobaczyłem jak bardzo ta butla utrudnia normalne funkcjonowanie... walczyłem długo aby przeciągnąć do przodu kabel od CB i to bez wtyczki!!! i już wtedy mialem dosyć.

Później było jeszcze gorzej... ja mam rodzinę kompletną czyli 2+2 i zapakowanie się z małymi dziećmi (wózek x1 + wszystkie klamoty) chociażby na weekend na działkę już rodziło drobne problemy a najgorzej było jak zebrało nam się na urlop - masakra.

Kiedy kupiłem S8 i doszedłem do wniosku że A8 i tak u nas zostaje to przy okazji montażu LPG do eSy zmieniłem też zbiornik gazu w A8... i to było jak błogosławieństwo bo niedługo później pojechaliśmy na ferie zimowe w góry i bagażnik bardzo się przydał - zapakowałem całą rodzinkę, wszystkie klamoty oraz 2x sanki (mniejsze z siedziskiem dla malucha i większe 2-osobowe z kierownicą) i nie miałem ze sobą żadnego bagażnika dachowego...
dodatkowo na miejscu jeździliśmy oczywiście na nartach i znowuż brak butli w bagażniku był wręcz błogosławiłem... z nartami nie miałem żadnego problemu bo korzystałem z dziury w kanapie tylnej (butla/walec całkowicie to uniemożliwia).

koszatnik napisał/a:
(...) Gdy już ktoś ma butle w kole to rozwiązanie jest jedne.

Jest także drugie - nie ruszać bo to całkiem dobre rozwiązanie ;-)

koszatnik napisał/a:
(...) Wstawić sprężyny z tyłu z oznaczeniem trzy zielone jedna biała. są to twardsze od pozostałych sprężyn ale dostępre tylko w serwisie ale gwarancji nie ma. Napewno będzie lepiej.

To rozumiem dla konkretnie Twojego auta... bo dla innych może się to nie sprawdzić.
Co do zakupu w serwisie i gwarancji to teoretycznie gwarancja na zakupione części jest zawsze ale... część zamontowana niezgodnie z jej przeznaczeniem (np. do innego auta) jest oczywiście naruszeniem warunków gwarancji i jak znam procedury ASO to jeśli będą mogli nie uznać gwarancji to na pewno jej nie uznają.

koszatnik napisał/a:
(...) Starych sprężyn nie polecam, dlatego że nie znamy ich pochodzenia i nie wiadomo jak długo były eksplatowane. Będzie to wywalenie kasy w błoto.

Popieram w całej rozciągłości - używki to nie jest dobry pomysł.

koszatnik napisał/a:
(...) Jak będę miał troche czasu ,to zrobię zdjęcia autka jak stoi i butli jak jest zamątowana i zamaskowana.

Butla w bagażniku wygląda tak:


a tak wygląda bagażnik bez butli:


:idea: Jak widać można przyjąć tezę że butla/walec zabiera 1/3 bagażnika i dodatkowo umniejsza jego funkcjonalność chociażby przez kompletny brak możliwości używania dziury do przewozu długich przedmiotów (m.in. nart).


Tak wygląda auto z butlą/walcem w bagażniku:


a tak wygląda auto z butlą w kole zapasowym:



:idea: Jak widać zero efektu "motorówki" więc teoria z dźwignią w przypadku moich aut jest nie trafiona a dodam tylko że zawieszenie obu aut jest seryjne czyli w A8 1BM i w S8 1BD (sprężyny takie jak wymyśliła fabryka) :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.