Autor |
Wiadomość |
koszatnik
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 52 Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bournemouth
|
Wysłany: 2011-03-25, 17:14 [D2 00 2.8PB/LPG
] Audi A8 D2 Sprężyny od 4.2 do 2.8 prze
|
|
|
Mam pytanie donosnie zawieszenia audi A8. Czy sprężyny przednie od A8 4.2 będą pasowały do A8 2.8. wiem że będą troche twardsze ale czy sprężyny są takie same i czy będą pasować.
Z góry dzięki za pomoc!
Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty |
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-03-25, 18:28
|
|
|
Będą pasować . Rozmiar jest taki sam tylko tak jak piszesz mają inną charakterystykę . Jak będziesz kupował te od 4.2 to zobacz kolory kropek na sprężynach - http://www.a8team.pl/topics15/91.htm . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-26, 05:43
|
|
|
Będą pasować,śmiało ;-) |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-03-26, 10:52
|
|
|
koszatnik obawiam się że na tych sprężynach od 4.2 ta 2.8 może wyglądać z przodu jak terenówka.Dużo lżejszy silnik i nie siądzie tyle co przy V8. |
|
|
|
|
|
|
|
koszatnik
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 52 Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bournemouth
|
Wysłany: 2011-03-26, 11:28 Re: Sprężyny od 4.2 do 2.8 przednie
|
|
|
koszatnik napisał/a: | Mam pytanie odnosnie zawieszenia audi A8. Czy sprężyny przednie od A8 4.2 będą pasowały do A8 2.8. wiem że będą troche twardsze ale czy sprężyny są takie same i czy będą pasować.
Z góry dzięki za pomoc!
Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie zregulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty |
[ Dodano: 2011-03-26, 11:40 ]
123mielony napisał/a: | koszatnik obawiam się że na tych sprężynach od 4.2 ta 2.8 może wyglądać z przodu jak terenówka.Dużo lżejszy silnik i nie siądzie tyle co przy V8. |
Zobaczymy jak zaloze. we Wtorek zakladam i dam informacje na temat jak wyglada. Tylne mam juz wymienione , na orginalne. |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-03-27, 11:53
|
|
|
jak możesz powiedz jaki powód wymiany tych sprężyn? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
koszatnik
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 52 Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bournemouth
|
Wysłany: 2011-03-28, 08:14
|
|
|
sebos17 napisał/a: | jak możesz powiedz jaki powód wymiany tych sprężyn? |
Nie przeszedł przeglądu, bo miałem pęknięte obie sprężyny z przodu. Co prawda z tym by było można jeździć bo to pęknięcie tylko na końcówkach. Dwa tygodnie wcześniej wymieniałem na tyle, tam to była pęknięta perfidnie i trzeba było wymienić. Zamawiałem w serwisie i były w ciągu dwuch dni, tylko koszt za jedną tylną to 127 Funtów. Przednie też chcieałem zamówić w serwisie ale nie mieli na magazynie. Powiedzieli że trzeba czekać siedem dni pracujących bo by szły z niemiec. Dlamnie to troche za długo bo przez 10 dni muszę usunąć usterki żeby nie płacić jeszcze raz za przegląd i koszt też nie mały. Bo za jedną przednią sprężynę to 132 funtów. Na Ebayu znalazłem za 55 funtów ale do 4.2 i za dwa dni są. Oczywiście nowe. Zaryzykowałem i kupiłem, zobaczymy jak założe i jak to będzie wyglądało. Zakładam w środę, to napisze co z tego wyszło. Pozdrawiam! |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-03-28, 08:58
|
|
|
Kolego koszatnik, skoro tu zaglądasz to może popraw tytuł tego tematu tak jak Cię Moderator prosił...
w tytule brakuje [taga] - nie wpisujemy ich z ręki bo pełną ich rozwijaną listę masz zaraz obok tytułu [D2 FL ALL] albo [D2 00] albo [D2 00 2.8PB].
Pozdrawiam, FOSS
Dziękuję ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-04-02, 11:39, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
|
|
|
koszatnik
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 52 Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bournemouth
|
Wysłany: 2011-04-02, 08:45
|
|
|
Już wymienione sprężynki, troche zabawy było, ale jakoś poszło. Przejdę do konkretów a mianowicie jak wygląda 2.8 na sprężynach od 4.2 z przodu. Dobrze najważniejsze że jest równo, bo to mnie najbardziej martwiło. Troszeczke może wyżej przy nad kolu, ale to mnie nie martwi. Ważne że komfort jest dobry i stoi równo. A teraz apropo gazu z tyłu, chodzi mi o butle w pagażniku. Nigdy nie miałem problemu żeby butla obniżyła tył samochodu. Tak jak na starych sprężynach jak i na nowych. Ja mam orginalne sprężyny z tyłu takie jakie powinny być i zalewam pod korek i stoi równo. Powiem wam gdzie jest ten problem [b]W AUDI A8 NIE WKŁADA SIĘ BUTLI W KOŁO tylko w głąb bagażnika na wysokości sprężyn tak jak ja mam. A to dlatego bo audi A8 jest długim samochodem a butla w kole sapasowym działa jak dźwignia i dlatego są takie problemy że przy zatankowaniu siedzi. A druga zaleta jest taka że u mnie nie widać butli jak otwieram bagażnik, zapasówka siedzi na swojm miejscu. Część dywanika można wykożystać do osłony butli i naprawdę fajnie to wygląda. Gdy już ktoś ma butle w kole to rozwiązanie jest jedne. Wstawić sprężyny z tyłu z oznaczeniem trzy zielone jedna biała. są to twardsze od pozostałych sprężyn ale dostępre tylko w serwisie ale gwarancji nie ma. Napewno będzie lepiej. Starych sprężyn nie polecam, dlatego że nie znamy ich pochodzenia i nie wiadomo jak długo były eksplatowane. Będzie to wywalenie kasy w błoto. I tak to wygląda ze sprężynami. Jak będę miał troche czasu ,to zrobię zdjęcia autka jak stoi i butli jak jest zamątowana i zamaskowana. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-04-02, 11:32
|
|
|
koszatnik napisał/a: | (...) Powiem wam gdzie jest ten problem W AUDI A8 NIE WKŁADA SIĘ BUTLI W KOŁO tylko w głąb bagażnika na wysokości sprężyn tak jak ja mam. A to dlatego bo audi A8 jest długim samochodem a butla w kole sapasowym działa jak dźwignia i dlatego są takie problemy że przy zatankowaniu siedzi... |
Niestety kolego koszatnik ale nie zgadzam się z Twoją teorią - ja w obu swoich A8/S8 miałem butlę w kole zapasowym i żaden nie wyglądał jak motorówka (foto poniżej).
koszatnik napisał/a: | (...) A druga zaleta jest taka że u mnie nie widać butli jak otwieram bagażnik, zapasówka siedzi na swojm miejscu. Część dywanika można wykożystać do osłony butli i naprawdę fajnie to wygląda. |
Czy wygląda to fajnie to już kwestia gustu - ja swoje A8 kupiłem już z gazem (niestety) i butla była właśnie z tyłu za kanapą...
już na etapie zakładania CB zobaczyłem jak bardzo ta butla utrudnia normalne funkcjonowanie... walczyłem długo aby przeciągnąć do przodu kabel od CB i to bez wtyczki!!! i już wtedy mialem dosyć.
Później było jeszcze gorzej... ja mam rodzinę kompletną czyli 2+2 i zapakowanie się z małymi dziećmi (wózek x1 + wszystkie klamoty) chociażby na weekend na działkę już rodziło drobne problemy a najgorzej było jak zebrało nam się na urlop - masakra.
Kiedy kupiłem S8 i doszedłem do wniosku że A8 i tak u nas zostaje to przy okazji montażu LPG do eSy zmieniłem też zbiornik gazu w A8... i to było jak błogosławieństwo bo niedługo później pojechaliśmy na ferie zimowe w góry i bagażnik bardzo się przydał - zapakowałem całą rodzinkę, wszystkie klamoty oraz 2x sanki (mniejsze z siedziskiem dla malucha i większe 2-osobowe z kierownicą) i nie miałem ze sobą żadnego bagażnika dachowego...
dodatkowo na miejscu jeździliśmy oczywiście na nartach i znowuż brak butli w bagażniku był wręcz błogosławiłem... z nartami nie miałem żadnego problemu bo korzystałem z dziury w kanapie tylnej (butla/walec całkowicie to uniemożliwia).
koszatnik napisał/a: | (...) Gdy już ktoś ma butle w kole to rozwiązanie jest jedne. |
Jest także drugie - nie ruszać bo to całkiem dobre rozwiązanie ;-)
koszatnik napisał/a: | (...) Wstawić sprężyny z tyłu z oznaczeniem trzy zielone jedna biała. są to twardsze od pozostałych sprężyn ale dostępre tylko w serwisie ale gwarancji nie ma. Napewno będzie lepiej. |
To rozumiem dla konkretnie Twojego auta... bo dla innych może się to nie sprawdzić.
Co do zakupu w serwisie i gwarancji to teoretycznie gwarancja na zakupione części jest zawsze ale... część zamontowana niezgodnie z jej przeznaczeniem (np. do innego auta) jest oczywiście naruszeniem warunków gwarancji i jak znam procedury ASO to jeśli będą mogli nie uznać gwarancji to na pewno jej nie uznają.
koszatnik napisał/a: | (...) Starych sprężyn nie polecam, dlatego że nie znamy ich pochodzenia i nie wiadomo jak długo były eksplatowane. Będzie to wywalenie kasy w błoto. |
Popieram w całej rozciągłości - używki to nie jest dobry pomysł.
koszatnik napisał/a: | (...) Jak będę miał troche czasu ,to zrobię zdjęcia autka jak stoi i butli jak jest zamątowana i zamaskowana. |
Butla w bagażniku wygląda tak:
a tak wygląda bagażnik bez butli:
:idea: Jak widać można przyjąć tezę że butla/walec zabiera 1/3 bagażnika i dodatkowo umniejsza jego funkcjonalność chociażby przez kompletny brak możliwości używania dziury do przewozu długich przedmiotów (m.in. nart).
Tak wygląda auto z butlą/walcem w bagażniku:
a tak wygląda auto z butlą w kole zapasowym:
:idea: Jak widać zero efektu "motorówki" więc teoria z dźwignią w przypadku moich aut jest nie trafiona a dodam tylko że zawieszenie obu aut jest seryjne czyli w A8 1BM i w S8 1BD (sprężyny takie jak wymyśliła fabryka) :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|