Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 2.8PB/LPG ] TIP- problemy przy zmianie biegów  
Autor Wiadomość
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-06-29, 23:26   [D2 00 2.8PB/LPG ] TIP- problemy przy zmianie biegów

Właśnie zakupiłem moje pierwsze audi, (2.8 przód 2000r) kupowałem świadomie z uszkodzoną skrzynią czyli taniej na ewentualną naprawę.
Tzn auto jeździ, rusza bez problemu bez poślizgów moc jest itp, jak jadę z lekką nogą albo po mieście to czuć jakby skrzynia się wahała co zrobić, obroty nie skaczą ale czuć szarpania na każdym z biegów zarówno w auto jak i w manualu. Vag nie pokazuje żadnych błędów.
Auto przywiozłem z Niemcowni ma niezbyt duży przebieg, pomyślałem by zacząć od wymiany oleju i filtra w ASB czy może to wskazywać na coś innego?
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-06-30, 10:14   

mozesz sprobowac wymienic olej. Moze byc problem z plyta z zaworami czy z pompa lub sterownik
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-06-30, 12:31   

wg. mnie będzie pewnie do wymiany sprzęgło - koszt w zależności od warsztatu 2-3kpln do maks. 4kpln

podobny temat masz tutaj: http://www.a8team.pl/topics19/2031.htm
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
saab 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Q7
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-30, 16:18   

U mnie też przy lekkim dodawaniu gazu było delikatne szarpanie po wymianie oleju przeszło jest ok.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-06-30, 22:53   

Mam już filtr z uszczelką, jaki olej w zamienniku się nada? (jak będzie poprawa to wtedy zaraz zleję i kupie oryginał) a na próbę to może być szkoda kasy.
Na stronie intercars (jak wejdę w A8 2000r 2.8 motor) jest olej 5 litrów za około 120zł nada się to na sprawdzenie czy będzie poprawa?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
saab 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Q7
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-01, 07:11   

Jaką próbę?, Ja był nie zalał niczym na próbę bo ta próba może słono kosztować, polecany olej to ESSO ATF LT 71141
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-07-01, 09:16   

w tym z intercarsu napisali, że spełnia normę:
VW G052 162
więc chyba taki powinien być w mojej skrzyni?
Zakupiłem w viakenie interfejs, jak tylko dojedzie to robie test :-P

[ Dodano: 2010-07-02, 01:00 ]
Olej podmieniony (statycznie), nowy filtr i różnic brak :-| jak kopała pomiędzy 1-2 tys obrotów tak jest raczej bez zmian. Kickdown działa, na trasie zapitalala.
Olej był w niezłym stanie, nie było żadnych wiórów itp, magnesy oblepione ale to tak normalnie standardowo.
skrzynia tak wygląda:



Jak by wyjąć tą płytę z zaworami to można gdzieś dokupić te podzespoły? :idea:

[ Dodano: 2010-07-02, 12:25 ]
Mam interfejs ze złączem RS , zainstalowałem polskiego Vaga 4.9 w sekcji skrzynia biegów robiłem test wyjść i mam takie ekrany:











[ Dodano: 2010-07-02, 21:57 ]
dziś rozmawiałem z sąsiadem (stary mechanik ale raczej nie skrzynie) powiedział, że jeśli skrzynia nie ślizga się , ciągnie , kickdown działa opiłków brak w oleju to może wystarczy regulacja? Czy w skrzyni 5HP-19 można coś zrobić , żeby tak nie kopała pomiędzy 1-2 tys obrotów?

[ Dodano: 2010-07-08, 12:07 ]
Olej, filtr i uszczelka wymienione ale poprawy brak. Szkoda chyba kombinować dalej, zwłaszcza, że cała skrzynia z anglika to 1 tys PLN ;-) Kupiłem już drugą, zastanawiam się tylko czy przekładać całą czy tylko płytę z zaworami - roboty znacznie mniej wtedy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.