Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.3TDI ] Wymiana płynu chłodzącego - jak i ile?  
Autor Wiadomość
Yans 
Użytkownik


Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-10-23, 22:29   [D2 01 3.3TDI ] Wymiana płynu chłodzącego - jak i ile?

Koledzy,

Chciałbym wymienić płyn chłodzący - powiedzcie mi proszę:
- jak obecny upuścić ?
- ile wlać nowego ?
- jak wlać nowy ?
- jak odpowietrzyć układ po zalaniu ?

Akcję robię w poniedziałek - będę bardzo wdzieczny za waszą pomoc.

Pozdr. Yans
 
 
czaszkin77 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 151
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 2010-10-23, 22:52   

Witam najprostrzy sposub to na ciepłym silniku ponieważ wtedy termostat jest otwarty sciag dolnego węża z chłodnicy tylko się nie poparz i płyn zleci , zalej nowy płyn G12 niepamiętam dokładnie ile ale między 6-9 litrów układ odpowietrzy się sam
 
 
Yans 
Użytkownik


Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-10-24, 00:55   którędy najprościej do tego węża ?

no właśnie - którędy najprościej siędo niego dostać? od spodu ? czy to jest wąż pod strony kierowcy czy pasażera ?

Y
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-10-24, 01:00   

Na wierzchu silnika są odpowietrzniki ,chyba trzy , wykorzystaj je , prędzej odpowietrzysz.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
Yans 
Użytkownik


Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-10-24, 01:25   ahadam: mówisz o tych w komorze silnika ale

tuż pod szybą, mniej więcej pośrodku ?

Y
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-10-24, 02:16   

Z góry silnika po lewej i prawej stronie , chyba na klucz 10
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
casanovak 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 138
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-27, 19:27   

witam mampytanie do tego tematu... czy naprawde uklad chlodzenia odpowietrzy sie sam? Np. w BMW nieodpowietrzenie ukladu grozilo rozsadzeniem chlodnicy...
_________________
od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-10-27, 21:43   

Z tym jest różnie. W V6 TDI jest zalecane. Nie wiem jak w V8 TDI, ale w benzynie masz m.in (o bloku nie wspominajac) odpowietrzniki przy wezach do nagrzewnicy u gory przy grodzi jak pisano wyzej. Ale fakt faktem odpowietrzy się również "sam".
_________________
Black Cars Matters
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-10-28, 00:22   

Lepiej odpowietrzyć układ , bo bez tego długo się odpowietrza , przerabiałem to z odpowietrzeniem i bez i tak jak pisałem wcześniej na górze silnika są odpowietrzniki , zdejmij pokrywę to je znajdziesz.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
casanovak 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 138
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-28, 16:10   

A co myslicie o plynie ALMATIN? ten G12 co to za plyn???
_________________
od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-10-28, 16:46   

G-12 plus -oryginał audi w serwisie 1,5 litra koncentratu 33 zł
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
czaszkin77 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 151
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 2010-10-30, 20:54   

G12 kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym koncentrat lub gotowy płyn ma kolor czerwony , koncentrat rozrabia się z wodą destylowaną pół na pół
 
 
marta 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marta i Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 , S6 C7
Pomogła: 8 razy
Wiek: 39
Dołączyła: 13 Sie 2009
Posty: 162
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-10-30, 23:43   

Audi ma korek spustowy z chłodnicy, a także z bloku. A co do odpowietrzania to każdy układ należy odpowietrzyć. I tak jak wyżej napisane nalać G-12 ,

Powodzenia.
 
 
casanovak 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 138
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-29, 17:18   

marta napisał/a:
Audi ma korek spustowy z chłodnicy, a także z bloku.

u mnie chyba nie ma korka spustowego przy chlodnicy....moze 4,2 ma a 3,3 nie
_________________
od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8
 
 
Fifo 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 23
Skąd: Krakoof
Wysłany: 2011-06-05, 21:14   

Tak troche odgrzewając kotleta dla potomnych. Owszem 3.3 ma korek spustowy, ale nie bezpośrednio w chłodnicy tylko w metalowej rurce biegnącej pod chłodnicą. Po zdemontowaniu osłony dolnej silnika, wzdłóż pasa przedniego idzie rura a w niej jest mała śrubka/imbusik. To jest spust cieczy. Nie trzeba targac węzy, nie trzeba się parzyć. Odpowietrzniki sa trzy - jeden w chłodnicy - w lewym górnym rogu i dwa na węzach od nagrzewnicy przy ścianie grodziowej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.