Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] PRND432 - jak się tym jeździ?  
Autor Wiadomość
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2012-02-16, 21:20   [D2 98 4.2PB/LPG ] PRND432 - jak się tym jeździ?

witam panowie, nurtuje mnie pytanie, do czego służą położenia lewarka w pozycji 4,3,2???
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-16, 21:38   

pb41ns napisał/a:
do czego służą położenia lewarka w pozycji 4,3,2???

te przełożenia są po to że np jak jedziesz z przyczepą pod górę wrzucasz 3 bieg i jedziesz cały czas do 3 biegu ( 1 ,2 ,3 ) , nie wrzuci na czwórkę ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2012-02-16, 21:50   

no rozumiem, mądry ten samochód
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-02-16, 21:55   

mdamian napisał/a:
te przełożenia są po to że np jak jedziesz z przyczepą pod górę wrzucasz 3 bieg i jedziesz cały czas do 3 biegu ( 1 ,2 ,3 ) , nie wrzuci na czwórkę ;-)

Bardziej przydają się przy zjazdach gdy trzeba hamować silnikiem. Takie są moje spostrzeżenia. Kiedyś doświadczyłem jazdy z górki właśnie na tych biegach. Tylko u mnie (3,2,1). Jechałem bez przyczepy ale skrzynia ładnie wtedy hamuje.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-16, 22:26   

daro72 napisał/a:
Bardziej przydają się przy zjazdach gdy trzeba hamować silnikiem.

Też prawda :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Judo 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2012-02-17, 16:01   

Mnie się wydawało , że to się blokuje raczej podjeżdżając po górę, ale uwaga skoro to jest również do hamowania silnikiem przy zjeżdżaniu, to niech ktoś mi wyjaśni, czy jadąć na D ( w trakcie jazdy ) widzę stromą górę, to czy mogę sobie nagle zmienić nie wiem na 2 lub 3 lub 1 ??? Troche nie wydaje mi się to możliwe bez zatrzymania auta... ale pozostawie to kwestie znawcą tematu , bo to mój pierwszy automat...
_________________

 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-02-17, 16:54   

Wykonać możesz wykonać każdy ruch który nie wymaga wciskania przycisku. A z D na 3 na pewno nie trzeba tego robić. Jadąc z górki na D zawsze będziesz miał wrzucony najwyższy bieg. A mając automat dla przykładu na 3 to skrzynia nigdy nie wrzuci wyższego biegu. Jeśli zjeżdżał byś gdzieś z gór i cały czas na hamulcu to nawet płyn hamulcowy można zagotować. Kiedyś znajomy z manualną skrzynią zjeżdżał w górach i w pewnym momencie zaczęły się kończyć mu hamulce. Opowiadał tylko wtedy (dobrze że w pobliżu był parking bo ciepło mu się zaczęło robić w gaciach). Owszem podczas podjeżdżania też te biegi się przydają szczególnie z przyczepą tak jak kolega mdamian, napisał bo skrzynia nie będzie mieliła biegami. A w ogóle to dziś, aż sprawdzę w instrukcji obsługi z ciekawości.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2012-02-17, 18:20   

to można w trakcie jazdy czy nie?
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-17, 18:52   

Cytat:
to można w trakcie jazdy czy nie?

można spokojnie przełączać , tylko trzeba pamiętać żeby przy 120km/h nie zejść do 1 biegu bo rozwalisz skrzynie , jadąc np. 30km/h możesz przełączyć z "D" na "1" i nic nie powinno się stać , to nie jest żadna blokada , żeby trzeba było się zatrzymywać żeby włączyć blokadę , to tak samo jak jedziesz samochodem z manualną skrzynią i byś musiał się zatrzymać , żeby zredukować z "5" na "3" bieg
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-02-17, 18:55   

pb41ns napisał/a:
to można w trakcie jazdy czy nie?

W trakcie jazdy można zmieniać z D na 4, 3, 2 ale polecam rozwagę przy tych zmianach czyli przy szybszej jeździe nie zmieniać z D jednym płynnym ruchem od razu na 2 tylko najpierw na 4, potem jak obroty się ustabilizują to na 3 i podobnie jak wcześniej na 2 - wszystko po to aby przy większej prędkości nie zredukować za bardzo (zasada identyczna jak przy skrzyni manualnej).

daro72 napisał/a:
Wykonać możesz wykonać każdy ruch który nie wymaga wciskania przycisku.

Z tym nie do końca się zgodzę - bo np. bez naciskania przycisku na selektorze w trakcie jazdy można zmienić z D na N ale taka zmiana raczej jest nie wskazana... i o ile wrzucając w trakcie jazdy N nie powinno się nic strasznego wydarzyć to z powrotem z N na D najlepiej wrzucać dopiero po zatrzymaniu auta.

Możliwość zrzucenia biegu z D na N w trakcie jazdy bez naciskania przycisku na selektorze jest pomocne w przypadku nagłego, spowodowanego awarią wyłączenia się silnika...... zrzucenie na N pozwala w miarę możliwości zatrzymać auto bez uszkodzenia skrzyni biegów.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-02-17, 19:49   

Zgadza się Damian. Wszystko robimy z rozwagą. W manualnej skrzyni też się nie zrzuca np. z 5 na 1 czy 2 przy prędkości powiedzmy 120km/h.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2012-02-17, 20:12   

i o taką odpowiedż mi chodziło
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
ahmar 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 82
Skąd: chełm
Wysłany: 2012-02-27, 20:07   

r to rakieta jak już ci sie obroty konczą wrzucasz r i lecisz heheheh
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2012-02-28, 20:34   

ha ha , uśmiałem sie :evil: :evil: :evil:
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
ahmar 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 82
Skąd: chełm
Wysłany: 2012-02-28, 21:19   

a jak ma sie tym jezdzic jak każdym automatem kolego
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.