Autor |
Wiadomość |
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2012-02-16, 21:20 [D2 98 4.2PB/LPG
] PRND432 - jak się tym jeździ?
|
|
|
witam panowie, nurtuje mnie pytanie, do czego służą położenia lewarka w pozycji 4,3,2??? |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2012-02-16, 21:50
|
|
|
no rozumiem, mądry ten samochód |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-16, 21:55
|
|
|
mdamian napisał/a: | te przełożenia są po to że np jak jedziesz z przyczepą pod górę wrzucasz 3 bieg i jedziesz cały czas do 3 biegu ( 1 ,2 ,3 ) , nie wrzuci na czwórkę ;-) |
Bardziej przydają się przy zjazdach gdy trzeba hamować silnikiem. Takie są moje spostrzeżenia. Kiedyś doświadczyłem jazdy z górki właśnie na tych biegach. Tylko u mnie (3,2,1). Jechałem bez przyczepy ale skrzynia ładnie wtedy hamuje. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2012-02-17, 16:01
|
|
|
Mnie się wydawało , że to się blokuje raczej podjeżdżając po górę, ale uwaga skoro to jest również do hamowania silnikiem przy zjeżdżaniu, to niech ktoś mi wyjaśni, czy jadąć na D ( w trakcie jazdy ) widzę stromą górę, to czy mogę sobie nagle zmienić nie wiem na 2 lub 3 lub 1 ??? Troche nie wydaje mi się to możliwe bez zatrzymania auta... ale pozostawie to kwestie znawcą tematu , bo to mój pierwszy automat... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-17, 16:54
|
|
|
Wykonać możesz wykonać każdy ruch który nie wymaga wciskania przycisku. A z D na 3 na pewno nie trzeba tego robić. Jadąc z górki na D zawsze będziesz miał wrzucony najwyższy bieg. A mając automat dla przykładu na 3 to skrzynia nigdy nie wrzuci wyższego biegu. Jeśli zjeżdżał byś gdzieś z gór i cały czas na hamulcu to nawet płyn hamulcowy można zagotować. Kiedyś znajomy z manualną skrzynią zjeżdżał w górach i w pewnym momencie zaczęły się kończyć mu hamulce. Opowiadał tylko wtedy (dobrze że w pobliżu był parking bo ciepło mu się zaczęło robić w gaciach). Owszem podczas podjeżdżania też te biegi się przydają szczególnie z przyczepą tak jak kolega mdamian, napisał bo skrzynia nie będzie mieliła biegami. A w ogóle to dziś, aż sprawdzę w instrukcji obsługi z ciekawości. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2012-02-17, 18:20
|
|
|
to można w trakcie jazdy czy nie? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-02-17, 18:52
|
|
|
Cytat: | to można w trakcie jazdy czy nie? |
można spokojnie przełączać , tylko trzeba pamiętać żeby przy 120km/h nie zejść do 1 biegu bo rozwalisz skrzynie , jadąc np. 30km/h możesz przełączyć z "D" na "1" i nic nie powinno się stać , to nie jest żadna blokada , żeby trzeba było się zatrzymywać żeby włączyć blokadę , to tak samo jak jedziesz samochodem z manualną skrzynią i byś musiał się zatrzymać , żeby zredukować z "5" na "3" bieg |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-02-17, 18:55
|
|
|
pb41ns napisał/a: | to można w trakcie jazdy czy nie? |
W trakcie jazdy można zmieniać z D na 4, 3, 2 ale polecam rozwagę przy tych zmianach czyli przy szybszej jeździe nie zmieniać z D jednym płynnym ruchem od razu na 2 tylko najpierw na 4, potem jak obroty się ustabilizują to na 3 i podobnie jak wcześniej na 2 - wszystko po to aby przy większej prędkości nie zredukować za bardzo (zasada identyczna jak przy skrzyni manualnej).
daro72 napisał/a: | Wykonać możesz wykonać każdy ruch który nie wymaga wciskania przycisku. |
Z tym nie do końca się zgodzę - bo np. bez naciskania przycisku na selektorze w trakcie jazdy można zmienić z D na N ale taka zmiana raczej jest nie wskazana... i o ile wrzucając w trakcie jazdy N nie powinno się nic strasznego wydarzyć to z powrotem z N na D najlepiej wrzucać dopiero po zatrzymaniu auta.
Możliwość zrzucenia biegu z D na N w trakcie jazdy bez naciskania przycisku na selektorze jest pomocne w przypadku nagłego, spowodowanego awarią wyłączenia się silnika...... zrzucenie na N pozwala w miarę możliwości zatrzymać auto bez uszkodzenia skrzyni biegów. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-17, 19:49
|
|
|
Zgadza się Damian. Wszystko robimy z rozwagą. W manualnej skrzyni też się nie zrzuca np. z 5 na 1 czy 2 przy prędkości powiedzmy 120km/h. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2012-02-17, 20:12
|
|
|
i o taką odpowiedż mi chodziło |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
ahmar
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 82 Skąd: chełm
|
Wysłany: 2012-02-27, 20:07
|
|
|
r to rakieta jak już ci sie obroty konczą wrzucasz r i lecisz heheheh |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2012-02-28, 20:34
|
|
|
ha ha , uśmiałem sie :evil: :evil: :evil: |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
ahmar
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 82 Skąd: chełm
|
Wysłany: 2012-02-28, 21:19
|
|
|
a jak ma sie tym jezdzic jak każdym automatem kolego |
|
|
|
|
|