Autor |
Wiadomość |
catx
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: 5HP19
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8
Wiek: 50 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 7 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2011-05-16, 08:36 [D2 97 2.8PB] 5HP19 problem po wymianie pompy oleju
|
|
|
Witam wszystkich.
Mam A8 z 1997r 2.8 30v Quattro. Jest to jedno z najmniej awaryjnych aut jakimi jeździłem a były to także o wiele, wiele młodsze auta. Przebieg jaki zrobiłem tym A8 to 180 tys.km. Biorąc pod uwagę że w chwili zakupu miał 150 tys z czego pewnie z 50 więcej uważam że auto jest super. Jednak....
Dwa tygodnie temu zaobserwowałem dziwne zachowanie skrzyni. Np. gdy jechałem w trybie auto na 5 biegu skrzynia nie mogła się zdecydować między chyba 4 a 5 lub zapięciem lockup.
W pewnym momencie chmura dymu bo olej wyleciał przez simmering pompy oleju. Po wyjęciu pompy okazało się że zatarła się panewka.
Wymieniłem filtr i olej (kupione w ASO), pompę na nową oryginalną ZF kupioną w Midparts tam też zregenerowano mi konwerter. Po złożeniu wszystkiego skrzynia pracowała rewelacyjnie. Biegi zmieniała płynniej niż poprzednio, praktycznie tylko na obrotomierzu widać było że bieg się zmienił. Przejechałem 600km.
Wczoraj to samo. Olej "wyszedł". Będę wyciągał skrzynię tylko zastanawia mnie co mogłem zrobić źle? Może powinienem był skręcić pompę uprzednio wkładając ją na konwerter by była lepiej wycentrowana? |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-16, 21:10
|
|
|
Nie musisz centrowac pompy konwerterem, to bez sensu. Jaki simmering tam wsadziles? Byl w komplecie z pompa czy nie? Kwadratowa podkladka byla? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
catx
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: 5HP19
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8
Wiek: 50 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 7 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2011-05-16, 21:30
|
|
|
Simmering nowy, podkładka też. Wszystko było w nowej pompie.
Skrzynia już wyjęta i rano będę rozkładał.
Przepraszam ale się pomyliłem. Olej jest, czyściutki. Ciśnienia oleju prawie na pewno nie ma. Panewka wygląda normalnie, zero śladów zatarcia. Zastanawiam się czy nie wysłać z powrotem konwertera do sprawdzenia.
Wyciągnę pompę oleju i zobaczę w jakim jest stanie.
Juro wszystko opiszę.
Dziś jest jutro
Skrzynia rozłożona, pompa oleju wygląda normalnie, panewka i simmering też.
Wysyłam konwerter do sprawdzenie w Midparts.
Czy ktoś z może miał problemy z regenerowanymi konwerterami? |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-17, 21:22
|
|
|
zakladalem kilka i problemow nie bylo z konwerterami. Pytanie mam, po zlozeniu skrzyni ponownie wypchnelo simmering czy olej wyciekl inaczej?
Pompa ktora kupiles to oryginal ZF, czy podroba? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
catx
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: 5HP19
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8
Wiek: 50 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 7 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2011-05-18, 14:51
|
|
|
Oryginał Zf. Konwerter wrócił do Midparts i okazało się że jest OK. Oleju nie wypompowało w ogóle. Przed wyjęciem spuściłem ze skrzyni ok 6 litrów. Myślę że pozostałe 3,5 l zostało w chłodnicy, konwerterze i samej skrzyni. |
|
|
|
|
Ducce
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 + MV6 + YZ250
Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 27 Skąd: Szczecin-Barnisław
|
Wysłany: 2011-05-18, 15:34
|
|
|
jak sciagales pompe radzilbym sprawdzic uszczelnienia takie teflonowe oringi ktore siedza na walku pierwszego kotla czy przypadkiem one nie sa zbyt wytarte...u mnie bylo to wina wymienilem na nowe z ASO i wszystko dziala i trybi normalnie... |
|
|
|
|
|
|
|
catx
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: 5HP19
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8
Wiek: 50 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 7 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2011-05-18, 17:32
|
|
|
Ducce napisał/a: | jak sciagales pompe radzilbym sprawdzic uszczelnienia takie teflonowe oringi ktore siedza na walku pierwszego kotla czy przypadkiem one nie sa zbyt wytarte...u mnie bylo to wina wymienilem na nowe z ASO i wszystko dziala i trybi normalnie... |
Dziękuję za radę. Zamówię i wymienię. Czy w Twoim samochodzie był ten sam objaw co u mnie? Tzn. Brak jazdy w przód i tył ? |
|
|
|
|
Ducce
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 + MV6 + YZ250
Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 27 Skąd: Szczecin-Barnisław
|
Wysłany: 2011-05-19, 09:10
|
|
|
tak bylo to samo... pompa daje cisnienie, a te teflonowe oringi maja za zadanie przepuszczania cisnienia do skrzyni jezeli one sa wytarte lub sa uszkodzone bedzie zerowe cisnienie skrzyni...a to co pompa natloczy bedzie musialo gdzies uciec...a najslabszym ogniwem jest simering miedzy obudowa pompy a konwerterem potocznie zwanym wandlerem lub tromelem |
|
|
|
|
|
|
|
catx
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: 5HP19
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8
Wiek: 50 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 7 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2011-05-23, 08:47
|
|
|
Ducce proszę o pomoc w zlokalizowaniu tych uszczelnień. Nie mogę ich znaleźć. |
|
|
|
|
Ducce
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 + MV6 + YZ250
Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 27 Skąd: Szczecin-Barnisław
|
Wysłany: 2011-05-23, 09:11
|
|
|
numery 71,160 i 71,150 wymien najlepiej wszystkie bedziesz mial wtedy pewnosc pierwszy garnek jest najwazniejszy... strona 28 w katalogu |
|
|
|
|
|
|
|
catx
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: 5HP19
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8
Wiek: 50 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 7 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2011-06-13, 09:59
|
|
|
Wymieniony cały zestaw uszczelnień. Konwerter sprawdzony. Skrzynia nie działa. Nie rusza z miejsca. |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-06-13, 21:22
|
|
|
odkrecales plyte sterujaca? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Ducce
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 + MV6 + YZ250
Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 27 Skąd: Szczecin-Barnisław
|
Wysłany: 2011-06-13, 21:24
|
|
|
pompe w skrzyni masz sprawna oczywiscie??? |
|
|
|
|
catx
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: 5HP19
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8
Wiek: 50 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 7 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2011-06-13, 22:19
|
|
|
Pompa nowa. Płytę sterującą odkręcałem. Wszystkie osiem gumowych rurek też wymienione. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-06-19, 11:13
|
|
|
Sprawdź czy aby napewno konwerter jest ok. Ja miałem problem z regenerowanym konwerterem (to znaczy poprzdni właściciel), wysłał do regeneracji, po 2 tys km znowu padł, kupił używany, po 10 tys używany padł, wysłany został do regeneracji, przejechał na nim 40 tys, ja kupiłem i mi znowu padł. Kupiłem więc używany z nieufności do regenerowanych.
Zobaczymy ile pojeździ, na razie jest ok.
Mierzyłeś ciśnienie oleju w skrzyni? |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|