Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 2.8PB] 5HP19 problem po wymianie pompy oleju  
Autor Wiadomość
catx 
Użytkownik


Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: 5HP19
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8
Wiek: 49
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2011-05-16, 09:36   [D2 97 2.8PB] 5HP19 problem po wymianie pompy oleju

Witam wszystkich.
Mam A8 z 1997r 2.8 30v Quattro. Jest to jedno z najmniej awaryjnych aut jakimi jeździłem a były to także o wiele, wiele młodsze auta. Przebieg jaki zrobiłem tym A8 to 180 tys.km. Biorąc pod uwagę że w chwili zakupu miał 150 tys z czego pewnie z 50 więcej uważam że auto jest super. Jednak....

Dwa tygodnie temu zaobserwowałem dziwne zachowanie skrzyni. Np. gdy jechałem w trybie auto na 5 biegu skrzynia nie mogła się zdecydować między chyba 4 a 5 lub zapięciem lockup.
W pewnym momencie chmura dymu bo olej wyleciał przez simmering pompy oleju. Po wyjęciu pompy okazało się że zatarła się panewka.
Wymieniłem filtr i olej (kupione w ASO), pompę na nową oryginalną ZF kupioną w Midparts tam też zregenerowano mi konwerter. Po złożeniu wszystkiego skrzynia pracowała rewelacyjnie. Biegi zmieniała płynniej niż poprzednio, praktycznie tylko na obrotomierzu widać było że bieg się zmienił. Przejechałem 600km.
Wczoraj to samo. Olej "wyszedł". Będę wyciągał skrzynię tylko zastanawia mnie co mogłem zrobić źle? Może powinienem był skręcić pompę uprzednio wkładając ją na konwerter by była lepiej wycentrowana?
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-16, 22:10   

Nie musisz centrowac pompy konwerterem, to bez sensu. Jaki simmering tam wsadziles? Byl w komplecie z pompa czy nie? Kwadratowa podkladka byla?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
catx 
Użytkownik


Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: 5HP19
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8
Wiek: 49
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2011-05-16, 22:30   

Simmering nowy, podkładka też. Wszystko było w nowej pompie.
Skrzynia już wyjęta i rano będę rozkładał.
Przepraszam ale się pomyliłem. Olej jest, czyściutki. Ciśnienia oleju prawie na pewno nie ma. Panewka wygląda normalnie, zero śladów zatarcia. Zastanawiam się czy nie wysłać z powrotem konwertera do sprawdzenia.
Wyciągnę pompę oleju i zobaczę w jakim jest stanie.
Juro wszystko opiszę.


Dziś jest jutro :)
Skrzynia rozłożona, pompa oleju wygląda normalnie, panewka i simmering też.
Wysyłam konwerter do sprawdzenie w Midparts.
Czy ktoś z może miał problemy z regenerowanymi konwerterami?
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-17, 22:22   

zakladalem kilka i problemow nie bylo z konwerterami. Pytanie mam, po zlozeniu skrzyni ponownie wypchnelo simmering czy olej wyciekl inaczej?
Pompa ktora kupiles to oryginal ZF, czy podroba?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
catx 
Użytkownik


Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: 5HP19
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8
Wiek: 49
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2011-05-18, 15:51   

Oryginał Zf. Konwerter wrócił do Midparts i okazało się że jest OK. Oleju nie wypompowało w ogóle. Przed wyjęciem spuściłem ze skrzyni ok 6 litrów. Myślę że pozostałe 3,5 l zostało w chłodnicy, konwerterze i samej skrzyni.
 
 
Ducce 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 + MV6 + YZ250
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 27
Skąd: Szczecin-Barnisław
Wysłany: 2011-05-18, 16:34   

jak sciagales pompe radzilbym sprawdzic uszczelnienia takie teflonowe oringi ktore siedza na walku pierwszego kotla czy przypadkiem one nie sa zbyt wytarte...u mnie bylo to wina wymienilem na nowe z ASO i wszystko dziala i trybi normalnie...
 
 
catx 
Użytkownik


Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: 5HP19
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8
Wiek: 49
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2011-05-18, 18:32   

Ducce napisał/a:
jak sciagales pompe radzilbym sprawdzic uszczelnienia takie teflonowe oringi ktore siedza na walku pierwszego kotla czy przypadkiem one nie sa zbyt wytarte...u mnie bylo to wina wymienilem na nowe z ASO i wszystko dziala i trybi normalnie...


Dziękuję za radę. Zamówię i wymienię. Czy w Twoim samochodzie był ten sam objaw co u mnie? Tzn. Brak jazdy w przód i tył ?
 
 
Ducce 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 + MV6 + YZ250
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 27
Skąd: Szczecin-Barnisław
Wysłany: 2011-05-19, 10:10   

tak bylo to samo... pompa daje cisnienie, a te teflonowe oringi maja za zadanie przepuszczania cisnienia do skrzyni jezeli one sa wytarte lub sa uszkodzone bedzie zerowe cisnienie skrzyni...a to co pompa natloczy bedzie musialo gdzies uciec...a najslabszym ogniwem jest simering miedzy obudowa pompy a konwerterem potocznie zwanym wandlerem lub tromelem
 
 
catx 
Użytkownik


Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: 5HP19
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8
Wiek: 49
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2011-05-23, 09:47   

Ducce proszę o pomoc w zlokalizowaniu tych uszczelnień. Nie mogę ich znaleźć. :(
 
 
Ducce 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 + MV6 + YZ250
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 27
Skąd: Szczecin-Barnisław
Wysłany: 2011-05-23, 10:11   

numery 71,160 i 71,150 wymien najlepiej wszystkie bedziesz mial wtedy pewnosc pierwszy garnek jest najwazniejszy... strona 28 w katalogu
 
 
catx 
Użytkownik


Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: 5HP19
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8
Wiek: 49
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2011-06-13, 10:59   

Wymieniony cały zestaw uszczelnień. Konwerter sprawdzony. Skrzynia nie działa. Nie rusza z miejsca.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-13, 22:22   

odkrecales plyte sterujaca?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Ducce 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 + MV6 + YZ250
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 27
Skąd: Szczecin-Barnisław
Wysłany: 2011-06-13, 22:24   

pompe w skrzyni masz sprawna oczywiscie???
 
 
catx 
Użytkownik


Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: 5HP19
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8
Wiek: 49
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2011-06-13, 23:19   

Pompa nowa. Płytę sterującą odkręcałem. Wszystkie osiem gumowych rurek też wymienione.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-06-19, 12:13   

Sprawdź czy aby napewno konwerter jest ok. Ja miałem problem z regenerowanym konwerterem (to znaczy poprzdni właściciel), wysłał do regeneracji, po 2 tys km znowu padł, kupił używany, po 10 tys używany padł, wysłany został do regeneracji, przejechał na nim 40 tys, ja kupiłem i mi znowu padł. Kupiłem więc używany z nieufności do regenerowanych.
Zobaczymy ile pojeździ, na razie jest ok.
Mierzyłeś ciśnienie oleju w skrzyni?
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.