Autor |
Wiadomość |
RemuSkm
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat 4HP24A CML
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Lip 2014 Posty: 61 Skąd: Mniszków
|
Wysłany: 2014-09-22, 11:07 [D2 00 3.3TDI
] olej w układzie chłodzenia
|
|
|
witam mam problem tzn miałem stłuczkę i uszkodziła się chłodnica uszczelniłem ją prowizorycznie teraz problem jest taki że w zbiorniku i z chłodnicy wycieka biały gęsty żur i nie wiem gdzie się miesza auto nie kopci na biało ani niebiesko a wyciekający żur jest koloru białego i galaretowaty autem już nie jeżdżę poziom oleju w silniku jest taki jaki był nie ubywa go co do skrzyni szukałem instrukcji jak sprawdzić ale nie znalazłem nic co by mi pomogło a bagnetu tam nikt nie przewidział
pytanie jest konkretnie gdzie szukać by sprawdzić skąd się tam wziął olej jest go niewiele ale nie chce by się coś więcej uszkodziło
skrzynia 5hp 24A |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-22, 11:26
|
|
|
RemuSkm, http://www.a8team.pl/all-...m+oleju&start=0
Możliwe że miesza się olej ze skrzyni biegów z płynem w chłodnicy
DODANO:
zdjęcie zapożyczone z innego tematu:
Tu masz fotkę jak wygląda to od spodu w czarnej misce masz otwór w którym jest śruba do kontroli oleju w ASB 5HP24
tu masz filmik, zasada ta sama z tym że korek jest w innym miejscu
https://www.youtube.com/watch?v=-OUBfpT0DzY |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-09-22, 12:57
|
|
|
RemuSkm, Tak jak kolega wyżej napisał najprawdopodobniej olej ze skrzyni miesza się z plynem. (z boku chłodnicy są przyłacza przewodów olejowych skrzyni)
Kontrola oleju w skrzyni i nie śmigaj z tym bo skrzynia będzie do roboty |
_________________
|
|
|
|
|
RemuSkm
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat 4HP24A CML
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Lip 2014 Posty: 61 Skąd: Mniszków
|
Wysłany: 2014-09-22, 14:01
|
|
|
nie śmigam bo skrzynia miała kapitalny remont 3 miechy temu a obstawiałem że chłodnica ma dziurę w środku i przepuszcza tylko mi nie pasował biały żur |
|
|
|
|
|
|
|
RemuSkm
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat 4HP24A CML
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Lip 2014 Posty: 61 Skąd: Mniszków
|
Wysłany: 2014-09-23, 06:55
|
|
|
dobra biorę się za kompletną wymianę oleju w asb
pytanie
1. czy wyleci cała woda z olejem ??
2. czy muszę go rozgrzewać (wole by woda nie śmigała mi po skrzyni) ?? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-23, 08:24
|
|
|
RemuSkm, a uporałeś się z tym wyciekiem w 100% ? Musisz być na milion procent pewien że już się nie mieszają owe płyny.
Jeśli chodzi o tą wymianę można by mu zrobić płukankę. Spuszczasz, zalewasz nowy, znowu spuszczasz i zalewasz. Wtedy minimalizujesz to ryzyko że płyn będzie w oleju. Fakt pójdzie oleju na tą płukankę. Pamiętaj że po zalaniu świeżego pobaw się selektorem by wypłukać płyn z kanałów i zaworów płyty sterującej. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
RemuSkm
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat 4HP24A CML
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Lip 2014 Posty: 61 Skąd: Mniszków
|
Wysłany: 2014-09-23, 11:16
|
|
|
chłodnica wymieniona i nie zalana jak na razie
płukankę bym zrobił ale nie zamierzam pakować 1000 zł w sam olej bo jakiś tuman w audi zaprojektował taką badziewną chłodnice ale problem z chłodnicą rozwiąże wkładając osobną
co do mieszania się to raczej inne opcje sprawdzenia nie przychodzą mi do głowy chyba że jakieś propozycje ktoś żuci bo przód mam rozebrany w audi |
|
|
|
|
RemuSkm
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat 4HP24A CML
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Lip 2014 Posty: 61 Skąd: Mniszków
|
Wysłany: 2014-09-25, 08:54
|
|
|
pytanie chłodniczka oleju może mi mieszać wodę z olejem ?? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-25, 09:22
|
|
|
RemuSkm napisał/a: | pytanie chłodniczka oleju może mi mieszać wodę z olejem ?? |
Tak, częsty przypadek to rozlatujące się uszczelki i plastikowy króciec.
Tu masz dobrze opisane jak to wygląda http://www.a8team.pl/d2-9...7.htm?highlight |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
RemuSkm
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat 4HP24A CML
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Lip 2014 Posty: 61 Skąd: Mniszków
|
Wysłany: 2014-09-25, 13:56
|
|
|
najlepsze jest to że w skrzyni olej czysty silnik to samo a miałem olej w chłodnicy starej i w zbiorniczku narazie nie zalewam chłodnicy bo sie pewnie okaże że jakaś uszczelka za makymalnie 1 zł do wymiany |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-25, 14:08
|
|
|
Zalej na początek wody możesz dolać do niej litr gliksolu ewentualnie w razie gdyby niespodziewanie złapał przymrozek, obserwuj co się dzieje. Czy nie ma gdzieś wycieku. Skoro skrzynia cała to jest dobrze.
Po pewnym czasie spuść i zobacz jaki płyn wypłynie, czy będzie mętny czy czy w miarę czysty. Zawsze to w jakimś stopniu przepłuka układ chłodzenia a nie narobisz sobie kosztów że po zalaniu całego układu płynem okaże się że masz mieszankę gdzieś i wszystko pójdzie w kanał. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
RemuSkm
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat 4HP24A CML
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Lip 2014 Posty: 61 Skąd: Mniszków
|
Wysłany: 2014-09-25, 14:16
|
|
|
tak pewnie zrobie
a ten łącznik plastikowy w łódzkim aso kosztuje 20 zł od ręki mają |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-25, 15:06
|
|
|
Ja swój dorabiałem z metalowej tulei na tokarce i do tego uszczelki. Plastik to plastik i z czasem może go trafić więc chciałem mieć pewność że będzie dobrze. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
RemuSkm
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat 4HP24A CML
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Lip 2014 Posty: 61 Skąd: Mniszków
|
Wysłany: 2014-09-25, 18:32
|
|
|
ja tu u siebie nie mam nikogo ogarniętego by mi tulejkę taką zrobił
a nie da się ukryć ze metal to metal |
|
|
|
|
|
|
|
RemuSkm
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat 4HP24A CML
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Lip 2014 Posty: 61 Skąd: Mniszków
|
Wysłany: 2014-10-05, 13:27
|
|
|
dodam zdjęcie chłodniczki z 3.3 tdi i uszczelek
|
|
|
|
|
|