Autor |
Wiadomość |
A.kocinski
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2014 Posty: 81 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-10-19, 11:30 [D2 00 3.3TDI
] Przekładka kierownicy drewnianej na grzaną
|
|
|
Witam ;(
Postanowiłem wszczepić sobie do mojego klekota kierownice multifunkcjną (nawet mój citroen xsara to ma)
Więc dorwałem taką kierownicę akurat z grzaniem
Teraz mam kilka problemów bo pod starą kierownicą posiadałem taśmę z multifunkcją jednak od strony samochodu mam tylko dwie wtyczki czujnik skrętu oraz poducha (żółta wtyczka z 4 przewodami) <niewiem>
przegrzebując internet wzdłuż i wszerz znalazłem rozpiskę jak dokonać wczepienia ale chyba w przed lifcie ponieważ w mojej kierownicy tej zakupionej do taśmy dochodzi żółta wtyczka obsadzona 5x5 oraz czarna wtyczka obsadzona 2x5 (brązowy na pinie 2 i czarny na pinie 3) <niewiem>
Teraz pytanie czy od strony samochodu w tą żółta wtyczkę mam dołożyć jakieś + po stacyjce ??
No i gdzie wpiąć te dwa przewody z czarnej wtyczki (domyślam się że to komunikacja CAN)
Dodam że w skrzynce bezpiecznikowej (tej z prawej strony we wnęce na nóżki pasażera) nie posiadam blaszek na bezpiecznik sterownika kierownicy multifunkcynej <niewiem>
Bardzo proszę o pomoc |
_________________ Chętnie pomogę |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-10-19, 11:40
|
|
|
Bezpiecznik grzania kiery to 10A umiejscowiony w banku 2 (czerwonym) pozycja nr 2 (od fotela liczysz, są tam nr wypisane)
Miałem kierę multi i przekładałem na multi z grzaniem i tylko dokładałem wiązkę do grzania a reszta była p&p. Robiłem to na początku roku więc wstaw zdjęcia co i jak może coś sobie przypomnę.
Przewody z kolumny podpinasz do tyłu taśmy, grzanie też (kupić trzeba wtykę 893971632 i piny 2x 000979133) a następnie przekłądasz przewody i podpinasz poduchę, grzanie, mutlifunkcję. Od czoła jak kierę założysz kostka zółta ma 5 pinów ( 2 do podychy i 3 na sterowanie do tego modułu w kierze. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2014-10-19, 11:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
A.kocinski
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2014 Posty: 81 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-10-19, 11:45
|
|
|
No niestety tam też nie ma blaszek więc pewnie będzie trzeba ciągnąć kabel....
A wiesz może gdzie on leci (od skrzynki bezpiecznikowej do której wtyczki do taśmy...)
Bo jak sądzę leci właśnie do żółtej pin nr 5?????????? |
_________________ Chętnie pomogę |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-10-19, 11:57
|
|
|
Wtyki do bezpieczników mam i mógłbym Ci wysłać pocztą, zalegają mi niepotrzebnie ( są z kawałkiem przewodu więc będzie łatwiej przylutować). Musisz wtedy wyciągnąć stelaż bezpieczników i wysunąć interesującą Ciebie listwę.
Grzanie kiery podpina się w prawe górne złącze:
Zasilanie kiery idzie od bezpieczników do taśmy, następnie przez pierścień grzejny do modułu (taki gruby czarny i brązowy przewód) w kierze. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2014-10-19, 12:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
A.kocinski
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2014 Posty: 81 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-10-19, 12:04
|
|
|
I wszystko jasne ja w taśmie nie mam bolców w prawym górnym rogu...
A pamiętasz obsadzenie tej wtyczki (pomiędzy poduchą a czujnikiem skrętu ) ???? ona ma 5 pinów
Bo u mnie całkowity trup nic nie działa |
_________________ Chętnie pomogę |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-10-19, 12:11
|
|
|
A masz taki pierścień grzejny w środku?:
Zrób fotkę o co Ci chodzi, bo patrzę po fotkach i tego inaczej nie włożysz. Masz moduł pod kolumną? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
A.kocinski
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2014 Posty: 81 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-10-19, 12:26
|
|
|
Dokładniej chodzi mi o to że w żółtej wtyczce mam jedno wolne miejsce, a nie mam wcale wtyczki do gniazda pomiędzy żółtą a czujnikiem skrętu....
A w prawym górnym rogu nie mam styków...
Pod kolumną kierownicy nie widzę żadnego modułu... |
_________________ Chętnie pomogę |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-10-19, 12:38
|
|
|
Ktoś Ci zwykłą taśmę pogonił.. Reszta jest ok, bo w tych taśmach tylko podpinasz i nie kombinujesz. Były auta z modułem multi funkcji i bez, ja mam akurat z tym modułem. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
A.kocinski
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2014 Posty: 81 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-10-19, 12:50
|
|
|
Ja mam modulik w kierownicy a sądząc po schemacie to muszę pociągnąć kilka kabli i myślę że zagra...
Dzięki za schematy teraz wiem co i jak:)
A właśnie to było dziwne bo ta taśma u mnie była nie zmieniałem jej...
Ale bez problemu ją wymnie nie na grzaną u znajomego na dniach i dam znać czy doszedłem do porozumienia z nią
Ogromne dzięki za pomoc |
_________________ Chętnie pomogę |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-10-19, 18:13
|
|
|
Jako że sam się w to ostatnio zaczałem bawic, mam juz wszystko to opiszę co i jak.
Jesli miałes kierownice z multifunkcją to jestes w połowie w domu. Jesli nie to zalezy ile masz szczęscia.
Otoz pod nogami kierowcy powinien być przekażnik o numerze 4b0 itd i w zależności od tego na co sie kończy powiem CI co dalej.
Dodatkowo potrzebny zwijacz pod kierownicę z dodatkowymi stykami do grzania.( Tu jak nie masz vaga to się nawet za to nie bierz bo będziesz musiał zakodować od nowa sterownik od absu)
Kierownica też musi być grzana wraz z modułem do tego w srodku kierownicy. Grzanie i multifunkcja sterowane są przez cana jesli jest multifunkcja, jesli nie to jest inny moduł w kierownicy.
Co do styków zółtej wtyczki z tyłu wygląda to tak:
1 pin - do pinu 18 w kontrolerze pod kierownica j453 (can)
2 pin - masa
3 pin - klaksonu
4,5 pin - zapalnik air bag
Czarna wtyczka 5 pinowa
pin 2 - zasilanie modułu w kierownicy
pin 3 - masa
Dodatkowo wtyczka do grzania
pin 1 - zasilanie grzania (15 A bezpiecznik)
pin 2 - masa(pisze mi ze połączona z 3 pinem z wtyczki 5 pinowej czarnej)
Tyle
Bede to robił może w następny weekend to postaram się opisać lepiej. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-10-19, 18:22
|
|
|
Mateusz, grzanie ma bezpiecznik wg schematów 10A ST2 S2. |
_________________
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-10-19, 18:26
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Mateusz, grzanie ma bezpiecznik wg schematów 10A ST2 S2. |
Hm patrze i faktycznie na jednym schemacie mam 10 A a na drugi 15A.
Ja dodatkowo będe ciągnał przyciski do tipa więc mam troche wiecej roboty i musze zmienić przekaznik na koncówke J lub H |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-10-19, 18:52
|
|
|
10A nie wybija, sprawdzone. 7.5A przepala, przewody daj grubsze na zasilaniu. Też zaglądnąłem w 2 schematy i tam jest 10A, może była jakaś różnica przed 2000, chociaż mój to jest końcówka 2000r a modelowo 2001.
Tip fajna sprawa ale może na palcach u obu rąk policzę ile razy z tego korzystałem. |
_________________
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-10-19, 19:06
|
|
|
ja dorwałem kierownice z grzaniem i tipem i multifukncja, szkoda tego nie uruchomic jak to jedna robota. kwestia dwoch kabelków do tipa |
|
|
|
|
|
|
|
A.kocinski
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2014 Posty: 81 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-10-25, 15:15
|
|
|
Kolego podasz dokładnie skąd do kąd te kabelki trzeba przepuścić???
Ja u siebie podałem zasilanie na kierownice wg schematu i nic lipton
Jak będzie chwila to pobawię się więcej i pewnie dojdę ładu i składu a jak na razie ciągle w delegacjach |
_________________ Chętnie pomogę |
|
|
|
|
|