Autor |
Wiadomość |
shs-serwis
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8
Dołączył: 17 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: 2010-10-17, 22:25 [D2 98 3.7PB
] TIP- Skrzynia źle pracuje - czy uszkodzona?
|
|
|
Witam na forum;
znalazłem się na tym forum dlatego że potrzebuję waszej pomocy w rozwiązaniu problemu.
Kupiłem A8 D2 Tiptronic z uszkodzoną skrzynią biegów ( ale nie na pewno )
Problem polega na tym:
Po odpaleniu silnika i wybraniu biegu R lub D samochód rusza po pewnej chwili zatrzymuje się brak ciągu po pewnym czasie odpalam ponownie i ta sama sytuacja tak jakby w skrzyni biegów brakowało oleju . Jak to sprawdzić ?
Czy podłączenie pod komputer zdiagnozuje usterkę ?
Podejrzewam że skrzynia biegów nie jest uszkodzona tylko jest problem z ciśnieniem ?
Jak to zdiagnozować ?
Będę wdzięczny za udzielenie jakiejkolwiek pomocy.
Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS. |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-10-18, 09:22
|
|
|
czy te objawy wystepuja na zimnym i cieplym oleju? Kolego sprawdz poziom oleju (przeczytaj w innym dziale lub w tym bo bylo pisane jak to zrobic), jesli poziom jest ok to mozna pokusic sie na wymiane w tej sytuacji wraz z filtrem byc moze winowajca jest olej, te skrzynie dzialaja na zasadzie wirujacego oleju i masy tarczek. Jesli nie pomoze to zostaje sprawdzic pompe, ale to mniej prawdopodobne aczkolwiek mozliwe. Olej nowy ktory wczesniej zalejesz a nie pomoze to sie przyda do pozniejszego zalania gdyby okazalo sie ze to pompa. Czy po dodaniu gazu auto stoi czy jedzie? Moze sprzeglo juz padlo, trudno mi stwierdzic poniewaz nie znam jeszcze szczegolow twojego problemu |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2010-10-18, 17:06
|
|
|
shs-serwis,mam rodzine w nowej rudzie,bylem w twojej miejscowosci w tym roku nastepnym razem jak bede jechal to dam znac to moze sie spotkamy i porozmawiamy na temat naszych audi pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
shs-serwis
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8
Dołączył: 17 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: 2010-10-18, 21:36
|
|
|
Dzięki z góry za dobre rady.
Po odpaleniu silnika samochód rusza ale nie posiada ciągu jednym słowem można jego przestawić w inne miejsce, ale nie jechać po dodani gazu nie przyśpiesza tak jakby ślizgało się sprzęgło, po paru minutach pracy silnika nie reaguje na nic nawet po dodaniu gazu.
Wyłączam silnik odczekuję ok. 10 min. uruchamiam ponownie wkładam bieg i samochód rusza i tak po ok. 2-3 min. pracy traci ciąg brak reakcji.
Pierwsze co zrobię to wymienię olej i filtr w skrzyni biegów i zobaczę jakie będą objawy,
nie mam doświadczenia w skrzyniach automatycznych i każda dobra rada mile widziana.
dzięki pozdrawiam |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-21, 22:57
|
|
|
wygląda jak by nie było oleju, skoro rusza i ujedzie tzn że ta resztka zleci do miski olej jest potem zassany na chwilę starcza go do wytworzenia ciśnienia, sprawdź co i ile go tam jest
PS. Autko takie kupiłeś właśnie czy dopuściłeś do takiego stanu - bo to wiele podpowie |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
shs-serwis
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8
Dołączył: 17 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: 2010-10-22, 07:15
|
|
|
Tak mi się wydaje że brak oleju , ale kupiłem w takim stanie |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-23, 00:02
|
|
|
odpal i odkręć od dołu tę dużą śrubę na duży imbus dolej jakikolwiek może być najtańszy ATF aż się zacznie przelewać, powiedz ile mniej więcej wejdzie zanim zacznie się z powrotem na tym wlewie przelewać
PS jak skrzynia ożyje to go wtedy wymienisz na taki jak ma być a na razie nie rób kosztów |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-10-23, 20:51
|
|
|
Bankowo brak oleju. Pierwsze uruchomienie - pompa zaciaga olej podaje na sprzeglo hydrokinetyczne i mozesz ruszyc, po chwili oleju zaczyna brakowac w misce i za chwile w sprzegle wiec auto przestaje jechac.
Postaw auto na kanale, odkrec korek(ten duzy) dolej oleju az sie zacznie przelewac. Odpal silnik i dolewaj na pracujacym az sie znow zacznie przelewac. Zakrec korek i jedz sie przejechac. Olej tylko odpowiedni czyli moze byc Febi 14738 - jest konfekcjonowany w litrowych opakowaniach. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2010-10-24, 10:56
|
|
|
u mnie jest cos takiego.jak odpale np. po nocy to jak dam D lub R to jedzie bardzo szybko,ale jak troche silnik pochodzi to kazdorazowe wlaczenie na D lub R mam wrazenie ze auto ciagnie wolniej ,ale zawsze jedzie po puszczeniu hamulca czy tak ma byc pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-24, 12:20
|
|
|
tak, po odpaleniu zimnego masz wyższe obroty niż 700 |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2010-10-24, 12:30
|
|
|
faktycznie nie pomyslalem o atomatycznym ssaniu :mrgreen: dzieki |
|
|
|
|
|
|
|
shs-serwis
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8
Dołączył: 17 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: 2010-10-31, 10:23
|
|
|
Ponownie witam na forum już się biorę za ten mój problem z tym olejem ale;
mam takie pytanko ponieważ nie miałem styczności z tym modelem A8, 37 jeżeli po wymianie oleju i filtra nic się nie zmieni czy można jest przebudowa na coś takiego:
Koleś proponuje mi skrzynie biegów Tiptronic 4x4 ( możliwy komplet łącznie z napędami na tył ) , ale mój model posiada tylko napęd na przód czy ta skrzynia 4x4 będzie pasowała do mojego modelu bez podłączenia tylnego napędu?
Zastanawiam się nad tym czy jet to możliwe aby przełożyć również tylny most z modelu 4x4 .
Czy któryś z mechaników posiadający doświadczenie może mi coś na ten temat doradzić ? |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-11-01, 20:54
|
|
|
Mechanicznie dasz rade. Problemy beda przy poskladaniu tego do kupy pod wzgledem elektroniki. Twoja skrzynia to pewnie inny model z innym sterowaniem.
BTW dolales ten olej do stanu jak ma byc? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-11-02, 00:46
|
|
|
shs-serwis napisał/a: | Zastanawiam się nad tym czy jet to możliwe aby przełożyć również tylny most z modelu 4x4 |
wiesz, też ostatnio wpadł mi taki pomysł do głowy - na zimę bym sobie podwiesił też tylny napęd - osobiście wydaje mnie się, że nie powinno być problemów z elektroniką |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|