Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 3.7PB ] TIP- Skrzynia źle pracuje - czy uszkodzona?  
Autor Wiadomość
shs-serwis 
Użytkownik


Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: 2010-10-17, 23:25   [D2 98 3.7PB ] TIP- Skrzynia źle pracuje - czy uszkodzona?

Witam na forum;
znalazłem się na tym forum dlatego że potrzebuję waszej pomocy w rozwiązaniu problemu.

Kupiłem A8 D2 Tiptronic z uszkodzoną skrzynią biegów ( ale nie na pewno )
Problem polega na tym:
Po odpaleniu silnika i wybraniu biegu R lub D samochód rusza po pewnej chwili zatrzymuje się brak ciągu po pewnym czasie odpalam ponownie i ta sama sytuacja tak jakby w skrzyni biegów brakowało oleju . Jak to sprawdzić ?
Czy podłączenie pod komputer zdiagnozuje usterkę ?
Podejrzewam że skrzynia biegów nie jest uszkodzona tylko jest problem z ciśnieniem ?
Jak to zdiagnozować ?
Będę wdzięczny za udzielenie jakiejkolwiek pomocy.


Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-10-18, 10:22   

czy te objawy wystepuja na zimnym i cieplym oleju? Kolego sprawdz poziom oleju (przeczytaj w innym dziale lub w tym bo bylo pisane jak to zrobic), jesli poziom jest ok to mozna pokusic sie na wymiane w tej sytuacji wraz z filtrem byc moze winowajca jest olej, te skrzynie dzialaja na zasadzie wirujacego oleju i masy tarczek. Jesli nie pomoze to zostaje sprawdzic pompe, ale to mniej prawdopodobne aczkolwiek mozliwe. Olej nowy ktory wczesniej zalejesz a nie pomoze to sie przyda do pozniejszego zalania gdyby okazalo sie ze to pompa. Czy po dodaniu gazu auto stoi czy jedzie? Moze sprzeglo juz padlo, trudno mi stwierdzic poniewaz nie znam jeszcze szczegolow twojego problemu
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2010-10-18, 13:38   

Tu masz kolego wszystko jeśli chodzi o olej w skrzyni i nie tylko http://www.a8team.pl/topics14/76.htm
 
 
Marcin123 
Moje A8


Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 92
Skąd: radomsko
Wysłany: 2010-10-18, 18:06   

shs-serwis,mam rodzine w nowej rudzie,bylem w twojej miejscowosci w tym roku nastepnym razem jak bede jechal to dam znac to moze sie spotkamy i porozmawiamy na temat naszych audi pozdrawiam
 
 
shs-serwis 
Użytkownik


Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: 2010-10-18, 22:36   

Dzięki z góry za dobre rady.

Po odpaleniu silnika samochód rusza ale nie posiada ciągu jednym słowem można jego przestawić w inne miejsce, ale nie jechać po dodani gazu nie przyśpiesza tak jakby ślizgało się sprzęgło, po paru minutach pracy silnika nie reaguje na nic nawet po dodaniu gazu.
Wyłączam silnik odczekuję ok. 10 min. uruchamiam ponownie wkładam bieg i samochód rusza i tak po ok. 2-3 min. pracy traci ciąg brak reakcji.
Pierwsze co zrobię to wymienię olej i filtr w skrzyni biegów i zobaczę jakie będą objawy,
nie mam doświadczenia w skrzyniach automatycznych i każda dobra rada mile widziana.
dzięki pozdrawiam
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-21, 23:57   

wygląda jak by nie było oleju, skoro rusza i ujedzie tzn że ta resztka zleci do miski olej jest potem zassany na chwilę starcza go do wytworzenia ciśnienia, sprawdź co i ile go tam jest

PS. Autko takie kupiłeś właśnie czy dopuściłeś do takiego stanu - bo to wiele podpowie
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
shs-serwis 
Użytkownik


Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: 2010-10-22, 08:15   

Tak mi się wydaje że brak oleju , ale kupiłem w takim stanie
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-23, 01:02   

odpal i odkręć od dołu tę dużą śrubę na duży imbus dolej jakikolwiek może być najtańszy ATF aż się zacznie przelewać, powiedz ile mniej więcej wejdzie zanim zacznie się z powrotem na tym wlewie przelewać

PS jak skrzynia ożyje to go wtedy wymienisz na taki jak ma być a na razie nie rób kosztów
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-10-23, 21:51   

Bankowo brak oleju. Pierwsze uruchomienie - pompa zaciaga olej podaje na sprzeglo hydrokinetyczne i mozesz ruszyc, po chwili oleju zaczyna brakowac w misce i za chwile w sprzegle wiec auto przestaje jechac.
Postaw auto na kanale, odkrec korek(ten duzy) dolej oleju az sie zacznie przelewac. Odpal silnik i dolewaj na pracujacym az sie znow zacznie przelewac. Zakrec korek i jedz sie przejechac. Olej tylko odpowiedni czyli moze byc Febi 14738 - jest konfekcjonowany w litrowych opakowaniach.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Marcin123 
Moje A8


Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 92
Skąd: radomsko
Wysłany: 2010-10-24, 11:56   

u mnie jest cos takiego.jak odpale np. po nocy to jak dam D lub R to jedzie bardzo szybko,ale jak troche silnik pochodzi to kazdorazowe wlaczenie na D lub R mam wrazenie ze auto ciagnie wolniej ,ale zawsze jedzie po puszczeniu hamulca czy tak ma byc pozdrawiam
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-24, 13:20   

tak, po odpaleniu zimnego masz wyższe obroty niż 700
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Marcin123 
Moje A8


Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 92
Skąd: radomsko
Wysłany: 2010-10-24, 13:30   

faktycznie nie pomyslalem o atomatycznym ssaniu :mrgreen: dzieki
 
 
shs-serwis 
Użytkownik


Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: 2010-10-31, 10:23   

Ponownie witam na forum już się biorę za ten mój problem z tym olejem ale;
mam takie pytanko ponieważ nie miałem styczności z tym modelem A8, 37 jeżeli po wymianie oleju i filtra nic się nie zmieni czy można jest przebudowa na coś takiego:
Koleś proponuje mi skrzynie biegów Tiptronic 4x4 ( możliwy komplet łącznie z napędami na tył ) , ale mój model posiada tylko napęd na przód czy ta skrzynia 4x4 będzie pasowała do mojego modelu bez podłączenia tylnego napędu?
Zastanawiam się nad tym czy jet to możliwe aby przełożyć również tylny most z modelu 4x4 .

Czy któryś z mechaników posiadający doświadczenie może mi coś na ten temat doradzić ?
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-11-01, 20:54   

Mechanicznie dasz rade. Problemy beda przy poskladaniu tego do kupy pod wzgledem elektroniki. Twoja skrzynia to pewnie inny model z innym sterowaniem.

BTW dolales ten olej do stanu jak ma byc?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-11-02, 00:46   

shs-serwis napisał/a:
Zastanawiam się nad tym czy jet to możliwe aby przełożyć również tylny most z modelu 4x4


wiesz, też ostatnio wpadł mi taki pomysł do głowy - na zimę bym sobie podwiesił też tylny napęd - osobiście wydaje mnie się, że nie powinno być problemów z elektroniką
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.