Autor |
Wiadomość |
lolek224
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2011-02-15, 18:49 [D2 00 3.3TDI
] Zawór kanału obejściowego pompy paliwa N31
|
|
|
Witam serdecznie,
Mam problem z odpaleniem silnika /po prost nie zapala - jedynie na samostart psikany do kolektora ssącego/ - VAG pokazuje błąd nr 19472, co wskazuje na Zawór kanału obejściowego pompy paliwa /elektrycznej pompy/ - N312. Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie ten zawór może się znajdować ?? Ewentualnie co może powodować ten błąd/usterkę/?
Bardzo proszę o pomoc.
Ważą się losy tego auta - bo zaczynam mieć go dość.
lolek224, poprawiłem tytuł Twojego wątku.
Tagów nie trzeba wpisywać "z palca" - przy zakładaniu nowego tematu masz tam ich całą rozwijaną listę... wystarczy wybrać właściwy i już.
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ No pain no game. |
|
|
|
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-02-15, 22:11
|
|
|
lolek224 napisał/a: | N312. Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie ten zawór może się znajdować ?? |
Zawor N312 jest umieszczony w kanale obejsciowym elektrycznej pompy zasilajacej. Po wlaczeniu zaplonu zawor otwiera sie na okolo 40 sekund i zamyka na czas rozruchu silnika. Gdy silnik zacznie pracowac zawor ponownie otwiera sie i pozwala zebatej pompie zasilajacej na zasysanie paliwa bezposrednio z zasobnika w zbiorniku paliwa juz z pominieciem elektrycznej pompy paliwa. Krotko mowiac ten zawor znajduje sie w obejsciu pompy paliwa (elektrycznej).
lolek224 napisał/a: | Ewentualnie co może powodować ten błąd/usterkę/? |
To zalezy...co z tym robiles... a jesli auto normalnie jezdzilo i przestalo to ja stawiam na syf w paliwie,
lolek224 napisał/a: | Ważą się losy tego auta - bo zaczynam mieć go dość. |
Dlaczego masz dosyc tego autka??? co sie dzieje??
Pozdrawiam
[ Dodano: 2011-02-15, 22:22 ]
rzuce Ci jeszcze rysunek pogladowy tego calego systemu:
Mam nadzieje ze pomoglem...Pozdrawiam
[ Dodano: 2011-02-15, 22:27 ]
PS...Popraw temat a dokladniej zastosuj tagi... |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
|
|
|
lolek224
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2011-02-16, 10:17
|
|
|
Witaj Casanovak,
Dziękuje bardzo za pomoc i wyjaśnienie tematu tego zaworu. Auto zaczyna mnie irytować, kupiłem je po to aby wygodnie podróżować i mieć pewny środek transportu. Dotychczas jeździłem A4/S4 1.9TDI 1996r - auto bezawaryjne / do Włoch tam i z powrotem - 2400km w 4 dni bez przygód/. Tutaj jest troszkę inaczej - chce rano jechać a tu auto nie odpala. Po zholowaniu przejrzeniu układu zasilania paliwem / bez rezultatu/ auto zapala po wtrysnięciu samostartu i chodzi 4 dni / zrobiłem 2x 120km/ i rano chce jechać z dzieckiem do lekarza a tu znowu nie da się zapalić auta /ps. 3/4 baku paliwa DIESEL GOLD/. Dobrze ze mam jeszcze to A4 bo by był problem. Boje się tym autem jechać dalej. :cry: |
_________________ No pain no game. |
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-02-16, 23:03
|
|
|
Jutro bede w serwisie Audi wiec zapytam dokladnie czy mozna dostac sam ten zawor...pompa elektryczna wstepna raczej nie bedzie uszkodzona poniewaz ona podaje paliwo tylko w momencie rozruchu...ewentualnie pompa zebata ale tam nie ma sie co popsuc...czujnik cisnienia i rlegulator cisnienia paliwa raczej tez nie bo to by ci VAG pokazal...
A filtr paliwa wymieniales???
[ Dodano: 2011-02-17, 23:31 ]
Jednak bede jutro w servisie wiec jutro sie dowiem co i jak...pozdro |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
|
|
|
lolek224
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2011-02-18, 13:04
|
|
|
Tak wymieniałem filtr paliwa, na dniach sprawdzę ten zawór, może się kabel poluzował. |
_________________ No pain no game. |
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-02-18, 20:05
|
|
|
Pytalem w servisie ale nie maja takiego czegos...bylo cos podobnego jakis zawor odcinajacy jesli to jest to to kosztowale 600zl:(
Na Twoim miejscu sprawdzilbym wlasnie ten zawor oze wystarczy cos przeczyscic...
Pozdrawiam |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
|
|
|
lolek224
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2011-02-19, 07:27
|
|
|
Wczoraj sprawdziłem ten zaworek, znajduje się pod prawym progiem pod plastikową osłoną obok pompki elektrycznej i pompki z webasto. Zawór po wymontowaniu działa poprawnie, zostały przeczyszczone styki. Po zapaleniu za pomocą samostartu, auto zapaliło. Następnie po zgaszeniu auta zapala normalnie bez pomocy samostartu. Sprawdziłem działanie zaworu po zamontowaniu w aucie (nie zakładałem przewodów paliwa aby sprawdzić poprawność sygnału ze sterownika) I działa zgodnie z założeniem po przekręceniu kluczyka otwiera się i zamyka na czas kręcenia rozrusznika, po zapaleniu silnika zawór ponownie się otwiera. Błąd skasowałem Vagiem i na razie się nie pojawia. Sprawdziłem przy okazji świece - diagnoza to 3 świece niesprawne. W poniedziałek zaraz je wymienię i zobaczymy co i jak. Sprawdziłem od razu wtryskiwacze i jeden jak by nie do końca działał /korekcja 0,01 a chwilami 0,00).
Dzisiaj nie ruszam auta niech postoi trochę i zobaczymy czy znowu będzie problem z odpaleniem. Ps. Widać było że ktoś wcześniej grzebał przy tym zaworze (N312) bo brakowało śrub w osłonie i ułamane mocowanie zaworu zastąpione było plastikową opaską zaciskową.
W każdym razie bardzo Ci dziękuję że spytałeś o ten zaworek i za zainteresowanie i pomoc w mojej sprawie.
Dam znać jak dalej potoczy się ta historia |
_________________ No pain no game. |
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-02-20, 22:02
|
|
|
lolek224 napisał/a: | Błąd skasowałem Vagiem i na razie się nie pojawia. Sprawdziłem przy okazji świece - diagnoza to 3 świece niesprawne. W poniedziałek zaraz je wymienię i zobaczymy co i jak. Sprawdziłem od razu wtryskiwacze i jeden jak by nie do końca działał /korekcja 0,01 a chwilami 0,00). |
wykrec wszystkie swiece i sprawdz je aumulatorem czy dzialaja...u mnie byla dobra tylko jedna:( polecam swiece NGK)
Ja jestem po wymianie oleju w skrzyni (wymiana statyczna). Okazalo sie ze zlecialo okolo 5 litrow a weszlo okolo 7...wiec na pewno bylo za malo teraz autko smiga az milo...tylko jeszcze jeden problem z ABS/ESP ale podejrzewam ze wymiana tranzystora w sterowniku pompy zalatwi sprawe...
A u Ciebie jesli bład sie nie pojawia po przejechaniu kilku kilometrow to powinno byc wszystko ok...moze po prostu cos blokowalo zawor a jak przeczysciles to zaczal dzialac prawidlowo...
Pozdrawiam i dzieki za punkt "pomogl"
Powodzenia...
P.S. Jakbys mial jakies problemy to pisz smialo tez sie ucze ale juz mialem pare przykrych spraw ktore niemal doprowadzily mnie do szalu...teraz dochodze do wniosku ze kazda nawet najgorsza przygoda uczy... |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
|
|
|
lolek224
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2011-02-23, 20:44
|
|
|
No i minęło nie wiele czasu - 2 dni auto postało i nie zapala, rozrusznik kręci.
I znowu diagnoza Vagiem i nowe błędy :
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 4D0 907 409 B
Component and/or Version: 3.3l/4VTEDC 0000AG D03
Software Coding: 00016
Work Shop Code: WSC 00012
3 Faults Found:
17428 - Fuel Pressure Regulation Control Range Exceeded
P1020 - 35-10 - - - Intermittent
17687 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1279 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
19472 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P3016 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Proszę polećcie mi jakiś dobry serwis w okolicach Bytomia - bo mam już dość. |
_________________ No pain no game. |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-02-23, 21:46
|
|
|
- - - - - 19472 P3016 4C10 Zawór obejściowy paliwa - zwarcie do masy, otwarty obwód > przewody, zawór.
- - - - - 17687 P1279 4517 elektrozawór dozowania paliwa - zwarcie do masy, otwarty obwód
Szukaj przyczyny w tym zaworze. Pierwszego błędu nie mogę znaleźć.
Schemat z lokalizacją postaram się znaleźć w etce choć ostatnio mi zaniemogła. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-02-24, 10:51
|
|
|
Ten pierwszy blad to przekroczenie warosci zadanej cisnienia paliwa.
Mialem podobne bledy jak skladalem u mnie silnik po wymianie walkow rozrzadu...
U mnie uszkodzona byla kostka i mialem zwarcie sprawdz kostke ktora dochodzi do zaworu regulacji cisnienia poz 10 na rys. te kable lubia sie przecierac sprawdz od tej kostki az do drugiej bo ta co wchodzi do elektrozaworu to tylko przedluzka jakies 10-15cm i wchodzi do wiazki. Jesli bedzie ok to stawiam na ten elektrozawor. W serwisie ponad 800zl:(
Powodzenia! |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
lolek224
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2011-02-24, 21:55
|
|
|
No dziękuję Ci Casanovak - oczywiście sprawdzę... i dam Ci znać. Pozdrawiam Cię serdecznie.
[ Dodano: 2011-03-01, 16:57 ]
Witam,
Odpowiedzią na ciężkie zapalanie był............ akumulator. Kupiłem Boscha 110Ah prąd rozruchowy 930A i auto zapala bez problemu. Wszystkie błędy spowodowane były nieudaną próbą zapalania kilka razy / w tym przy użyciu samozapłonu. Pokasowałem je i już się nie pojawiają.
Bardzo dziękuję za profesjonalną pomoc Kolegi Casanovak'a.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich klubowiczów. |
_________________ No pain no game. |
|
|
|
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-03-25, 02:58
|
|
|
Ciesze sie ze moglem pomoc i milo jest uslyszec slowa uznania...pozdrawiam i zycze bezproblemowej jazdy... |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
lolek224
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2011-03-25, 09:31
|
|
|
Witam Kolego Casanovak,
Wiec po wymianie akumulatora szczęście trwało 2 dni. Znowu rano nie chciał zapalić. Dałem auto do specjalisty w okolicy Pana Daneckiego w Piekarach Śl, po 2 dniach była diagnoza : brak ciśnienia na listwie - powód 2 lejące wtryski. Po wymianie auto pali aż miło.
Minęło dokładnie 7 dni. Auto zaczęło kopcić i coś stukało /jakby dmuchało powietrzem/ jak był zimny. Potem przestawało, aż do momentu kiedy zaczął chodzić jak stary traktor Ursus. Ledwo dojechałem do mechanika - ludzie na chodniku patrzyli się co się dzieje ((( jak jechałem.
I autko znowu stoi w serwisie czekam na diagnozę - która coś mi się wdaje zaboli mój portfel. Liczyłem się z tym że eksploatacja będzie droższa niż w innym aucie , ale 2000 zł/miesiąc na serwis to lekka przesada
Mam to auto od 15 stycznia i już wpakowałem 3500zł w naprawy.
A tu się zaraz okaże że pewnie coś pod pokrywami pospadało i koszt będzie z 4000zł ((( |
_________________ No pain no game. |
|
|
|
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-03-25, 11:00
|
|
|
uuuu...kolego obawiam sie ze zawor ci stanal w prowadnicy...albo tylko dzwigienka spadla...tak czy inaczej to raczej hydraulika pewnie bedzie do wymiany i kto wie czy nie same walki....ale to oceni ci dobry mechanik...powodzenia |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
|