Autor |
Wiadomość |
matii000
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 34 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-12-21, 18:05 [D2 preFL ALL
] Błąd Air Control Valve
|
|
|
Wyskoczył mi błąd Air Contol Valve (N212): Electrical Malfunction P1283, rozumiem że jest to przepustnica? Nic o takim błędzie nie znalazłem, co to może być, ostatnio zmieniałem sterownik silnika na s'kowy |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-12-21, 19:34
|
|
|
to dodatkowy zaworek puszczający więcej powietrza niż krokowiec potrafi przy starcie
http://workshop-manuals.c...king/page_2530/ |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-12-22, 08:45
|
|
|
Jak zmieniles sterownik na S -kowy to pewnie AKH a tam jest system dodatkowego powietrza we wtryskiwaczach paliwa.
Ogolnie przy odlaczeniu systemu auto dalej pracuje poprawnie i tylko blad widocznny na kompie jest.
Po co zmieniales ten sterownik?Napewno koni od tego tobie nie przybylo. |
|
|
|
|
matii000
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 34 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-12-22, 12:43
|
|
|
Sterownik jest od ski ale prelifta ahc, to dobrze że nic nie zmieni tylko błąd wywala, bo mam go pod wtryskami od gazu. Jak na razie muszę odpuścić grzebanie. Sterownik jest z ski ale po wirusie w niemczech, po zmianie sterownika wiele to nie da ale po zmianie wtrysków przepływki dolotu już tak |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-12-22, 17:32
|
|
|
Nie moze byc z AHC bo AHC wlasnie nie posiada wtryskiwaczy z powietrzem a AKH tak(normy Euro maja inne,AKH wyzsza)
Czy te zmiany dadza tobie wymierny efekt-watpie.Moze i na hamowni tak ale sadze ze gra niewarta zachodu.Pamietaj S-ka najbardziej rozni sie glowica,nie bez kozery amerykance mowia powerhead |
|
|
|
|
matii000
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 34 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-12-24, 14:04
|
|
|
Numer sterownika 4D0 907 558 F, silnik chętniej zapala obroty jałowe ustawione na 800obr/s odcinka na 7500obr/s. Przepływomierz mi wypluł 233mg/s potem chcę zmienić wtryski na eskowe i dolot eskowy |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-12-24, 14:21
|
|
|
Mucholejkolator to testował już, założył wszytko od S-ki łącznie z głowicami i oprócz zwiększonego spalania, efektów większych nie zauważył.
4D0 907 558 F jest od silnika AKH. Spróbuj zmienić mu kodowanie z 05273 na 04273. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
matii000
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 34 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-12-24, 14:43
|
|
|
W których blokach mam zmienić kodowanie i co to zmieni? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-12-24, 14:56
|
|
|
Najpierw 01-Engine, później Coding - 07, w pole Software coding wpisujesz 04273 jak nie masz ESP, lub 04373 jak masz ESP. Klikasz Do it. Wyłączasz i włączasz zapłon. Łączysz się ponownie ze sterownikiem silnika i sprawdzasz czy Software coding się zmieniło. Jak nie, to lipa i musisz żyć z błędem, albo zamontować sterownik od AHC.
05 na początku to jest kodowanie dla aut z wtryskiwaczami air shrouded, a 04 dla tych bez. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
matii000
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 34 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-12-24, 15:20
|
|
|
Kodowanie jest i było takie jakie mówisz 04273 |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-12-24, 15:36
|
|
|
Spróbuj dla pewności zmienić to kodowanie, bo z tego co pamiętam, jak zakładałem do siebie sterownik z S6+, to kodowanie też widniało 04273, a się okazało, że w jakiś sposób zostało ono z seryjnego sterownika. I dopiero po próbie zmiany wskoczyło to, co miał nowy. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
matii000
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 34 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-12-24, 15:45
|
|
|
I to uczyniłem wpisałem jeszcze raz ten kod, sterownik ma dodatkowo zrobiony wymienny chip i slot na zgranie map |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-12-24, 16:08
|
|
|
To w takim razie nie wiem czemu masz ten błąd. W teorii go być nie powinno przy takim kodowaniu |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
matii000
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 34 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-12-25, 10:25
|
|
|
Jeżeli chodzi o kodowanie wyskakuje mi jeszcze jeden błąd 18034 - powertrain data bus: Missing message from TCU 1626 |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-12-25, 12:20
|
|
|
matii000 napisał/a: | Jeżeli chodzi o kodowanie wyskakuje mi jeszcze jeden błąd 18034 - powertrain data bus: Missing message from TCU 1626 |
S8 były wypuszczane ze skrzyniami 5hp24. Komunikacja między ECU a sterownikiem skrzyni była realizowana tam po szynie CAN. Sterownik od skrzyni 4hp24 nie ma szyny CAN, więc nie potrafi się 'dogadać' z ECU od S8. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|