Autor |
Wiadomość |
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-02-24, 19:28 [S8 D2 99 LPG
] jaka uszczelka pod kolektor ssący
|
|
|
Witam. Czy ktoś mógłby powiedzieć jaką uszczelkę termiczną można zastosować do 4.2? |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
Peter-s8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: mazowiecki
|
Wysłany: 2016-02-25, 01:21
|
|
|
Napisz do Michał Wruszak on ci dobierze
Pozdrawiam |
_________________ "Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-25, 09:07
|
|
|
Jemu chodzi o separator termiczny a nie fabryczną uszczelkę o ile dobrze zrozumialem (chociaz autor powinien lepiej precyzowac swoje mysli a nie ze musimy sie tu domyslac o co mu biega). Z separatorem według mnie będzie problem bo kazde pół centymetra wcisniete miedzy głowice a kolektor spowoduje brak mozliwosci sensownego zamontowania samego kolektora. Kolektor jest montowany między głowicami więc wstawianie jakichs dodatkowych elementów między te głowice powoduje brak mozliwosci zamontowania kolektora (po prostu kolektor się nie zmiesci lub nie będzie pasował otworami)
Reasumując - można dać z tekaformu albo jakiegos bakelitu ale bez zmian w kolektorze (przespawaniu flansz) nie da się kolektora zamontowac. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-02-25, 10:01
|
|
|
Taki patent jest stosowany w silnikach 1.8T , tak jak Wojtek napisał w silniku V8 może to być konstrukcyjnie później trudne do zamontowania . |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-02-25, 18:57
|
|
|
Dokładnie, chodzi mi o to czy ktoś montował u siebie i mógłby coś polecić jakąś uszczelkę bądż podkładkę termiczną pod kolektor. Jednak jak napisał michalwruszak nie jest to takie proste bo z jednej strony podnosi delikatnie kolektor i druga sprawa do tego wszystkiego potrzeba jeszcze dłuższych śrub z materiału, który nie przenosi ciepła do kolektora. Muszę napisać do jhm jak to dokładnie wygląda. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-02-25, 20:18
|
|
|
a po co ? |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-02-25, 21:00
|
|
|
tia zdecydowanie chyba tylko w korku i na małej prędkości
przy turbo jest sens a tak to nie ma po co jak nie wierzysz to przeleć się tak pod dwie paczki i sam obacz |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-02-25, 21:26
|
|
|
Poniekąd masz racje tylko, że podczas upałów temperatura w dolocie sięga 70-80 stopni przez co silnik może tracić nawet 50 km. Zresztą czuć różnicę jak jest w przyspieszaniu i reakcji na gaz podczas gdy silnik jest zimny a gdy sie rozgrzeje. Oprócz tych uszczelek należy jeszcze odizolować cały układ dolotowy, puszkę filtra do przepustnicy. Czytałem na jakimś forum jak to koleś opisywał jak to zrobił to osiągną temp w dolocie niemalże taką samą jak na dworze. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-02-26, 07:29
|
|
|
no tak tylko pomijasz że auto pobiera powietrze i sporo tego powietrza wiem jedno po dobrym butowaniu kolektory są zimne |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-26, 12:05
|
|
|
W przedlifcie kolektor był zwykle goracy a w polifcie zazwyczaj jest zimny |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-26, 12:13
|
|
|
Wysoka temperatura kolektora w przedlifcie wynika z tego, że wali z odmy bezposrednio w dolot. Oznacza to, że opary lecące prosto na przepustnice bardzo podnoszą temperaturę w dolocie. W polifcie jest separator z membraną więc wygląda to zupelnie inaczej. Generalnie to zamiast kombinowac z przekładkami lepiej jest puscic odmę do catch tanka i zaslepic dolot (aby w dolot nie szły opary oleju). Od razu sie kolektor wystudzi |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-26, 12:20
|
|
|
I bedzie czystszy |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-02-26, 16:12
|
|
|
Prawdą jest, że komora do tak dużego silnika nie została za bardzo pomyślana bo powietrze wlatujace do środka nie ma jak ujść tak np w bmw m5 gdzie zrobiono otwory wentylacyjne na blotnikach. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-26, 17:05
|
|
|
A wiesz że takie V8 jest tez w S4? |
|
|
|
|
|