|
Autor |
Wiadomość |
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-02-27, 11:16
|
|
|
Wiem, wiem słynne bbk . Tam to dosłownie nie ma miejsca pod maską. Czemu audi mając tyle dobrych silników V8 wsadziło tam taki szajs temat rzeka. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-27, 12:02
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Jemu chodzi o separator termiczny a nie fabryczną uszczelkę o ile dobrze zrozumialem (chociaz autor powinien lepiej precyzowac swoje mysli a nie ze musimy sie tu domyslac o co mu biega). Z separatorem według mnie będzie problem bo kazde pół centymetra wcisniete miedzy głowice a kolektor spowoduje brak mozliwosci sensownego zamontowania samego kolektora. Kolektor jest montowany między głowicami więc wstawianie jakichs dodatkowych elementów między te głowice powoduje brak mozliwosci zamontowania kolektora (po prostu kolektor się nie zmiesci lub nie będzie pasował otworami)
Reasumując - można dać z tekaformu albo jakiegos bakelitu ale bez zmian w kolektorze (przespawaniu flansz) nie da się kolektora zamontowac. |
Z całym szacunkiem ale nie mogę się z tobą zgodzić.
Jeżeli chodzi o sam montaż to pod kolektor dolotowy można spokojnie podłożyć takie separatory termiczne i nic tam nie wadzi.
Jedyne co się zmieni to oczywiście droga mieszanki powietrza i paliwa do cylindra... będzie dłuższa o grubość zastosowanego izolatora.
Noi może być potrzeba zmian śrub mocujących kolektor, na dłuższe oczywiście |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-27, 13:24
|
|
|
Foss, no weź tak sie zastanow chwile chociaz, albo zrob sobie jakis rysunek. Kolektor ma okreslona szerokość, ta szerokość jest rowna odległości pomiędzy głowicami. Jak cos dołożysz na głowice z prawej i lewej strony to kolektor po prostu Ci sie miedzy czapki nie zmiesci, musialbys go skrocic o szerokosc ktora dolozyles na glowice albo go troche podniesc i pokombinowac z otworami montażowymi (mowimy caly czas o izolatorach termicznych ktorych szerokośc nie może być mniejsza niż te 7-10 milimetrow na czapke, zeby spelnialy swoje zadanie) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-27, 19:06
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Foss, no weź tak sie zastanow chwile chociaz, albo zrob sobie jakis rysunek. Kolektor ma okreslona szerokość, ta szerokość jest rowna odległości pomiędzy głowicami. Jak cos dołożysz na głowice z prawej i lewej strony to kolektor po prostu Ci sie miedzy czapki nie zmiesci, musialbys go skrocic o szerokosc ktora dolozyles na glowice albo go troche podniesc i pokombinowac z otworami montażowymi (mowimy caly czas o izolatorach termicznych ktorych szerokośc nie może być mniejsza niż te 7-10 milimetrow na czapke, zeby spelnialy swoje zadanie) |
Przepraszam kolego ale albo ja czegoś kompletnie nie kumam albo ty
Po pierwsze...
- temat, jak wskazuje jego tytuł, dotyczy S8 D2 po-lifcie czyli silnik benzynowy 4.2V8 np. AVP
- aby nie było że się przyczepiłem tego S8 to od razu dodam, że to co opisuję poniżej dotyczy również innych benzynowych V8 w ósemkach... D2 po-liftowe oraz D3 przed-liftowe... 4.2V8 oraz 3.7V8
Po drugie...
- podkładki izolujące zakładamy pod kolektor dolotowy, nie pod głowice
Po trzecie...
- do założenia podkładek nie zmieniamy pozycji głowic, przy samych głowicach nie robimy kompletnie nic
Po czwarte...
- kolektor dolotowy w tym silniku stoi na głowicach, można by powiedzieć, że na równej płaszczyźnie poziomej
- prawą stroną opiera się o prawą głowicę, lewą stroną opiera się o lewą głowicę i pomiędzy tymi dwoma punktami podparcia nie ma kompletnie nic
- miejsca podparcia kolektora po prawej i lewej stronie to oczywiście kanały dolotowe dla mieszanki paliwowo-powietrznej, fabrycznie są tam metalowe uszczelki
- podkładki izolujące montujemy dokładnie w tych dwóch miejscach podparcia czyli w miejscu fabrycznych uszczelek
- po zamontowaniu podkładek izolujących kolektor dolotowy zmienia swoje położenie względem całego silnika (czyli także głowic) wyłączenie w płaszczyźnie pionowej - będzie przesunięty do góry silnika dokładnie o grubość zastosowanego izolatora ale wszystkie otwory montażowe pozostaną dokładnie tam gdzie być powinny i aby kolektor zamontować należy zastosować tylko dłuższe śruby
Po piąte... czyli co się zmieni...
- zmieni się odległość pomiędzy kolektorem a głowicami więc należy zastosować dłuższe śruby
- zmieni się położenie przepustnicy względem rury dolotu powietrza więc będzie trzeba delikatnie zmienić jej położenie
- zmieni się punkt mocowania tylnej metalowej rury odpowietrzania skrzyni korbowej która jest mocowana z tyłu kolektora dolotowego (można sobie z tym bez problemu poradzić)
-zmieni się odległość od pokrywy skrzyni korbowej do zaworu odpowietrzania który jest umieszczony na górze kolektora dolotowego - rura łącząca jest gumowa więc jeżeli zabraknie jej długości to z powodzeniem można tam zastosować trochę dłuższą
- zmieni się położenie listwy wtryskowej paliwa względem fabrycznego ale przecież tam są przewody elastyczne więc 7mm wyżej nie powoduje żadnych utrudnień
- zmieni się położenie wiązki elektrycznej względem fabrycznej ale to przecież wiązka elektryczna która sama w sobie jest elastyczna i nie powinno być problemu z ułożeniem jej 7mm wyżej
- zmieni się położenie gruszek podciśnienia względem rurek podciśnienia ale one są elastyczne więc nie powoduje to żadnych utrudnień
- ...... (tu może coś jeszcze co pominąłem ale jakoś nie przychodzi mi nic na myśl)
Generalnie to ja wiem o jakich podkładkach izolujących mowa, widziałem takie na własne oczy, macałem a także robiłem silnik co miał takie zamontowane
Sam również miałem to montować u siebie i chyba nawet komplet do mojego BFM'a leży sobie gdzieś w garażu ale na montaż zabrakło mi zwyczajnie i czasu i fantazji |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|