|
Autor |
Wiadomość |
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-09, 16:51 [D2 00 4.2PB
] Drgania auta
|
|
|
Witam. Mam taki dziwny problem, że czasami auto drga 120-140 na upartego coś czuć na kierownicy ale bardziej widać po pustym fotelu pasażera że drga. Szybciej jakby już nie drgało. Ale bawiąc się trochę zauważyłem pewną zależność. wchodzą tu w grę prędkości 180.-210, raczej koło 200 bo wtedy nie przyper**lajac się poprostu to czuć. I tak:
rozpędzam się 100, 120,140 itd drgania się nasilają a przy 200 kierownica telepie jak szalona. A następnie rozpędzam się "dynamiczniej" nic nie drga 120,160,210 nic i wtedy puszczam gaz i efekt jak wyżej
(niekoniecznie ma tu znaczenie dynamicznie. ale jak nie drga i puszcze gaz to drga)
Dodam że zawieszenie jest ok wymieniono wachacze amory tarcze klocki przód, regeneracja zaciskow przód. Z tyłu tylko klocki bo niby wszystko ok.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
Dodam jeszcze że przed zrobieniem tego co wyżej to jak po nocy zmieniałem z P na D to było słychać takie "skrzeknięcie" skrzypnięcie (coś jak skrzypienie sprężyny lub pióra) jakby z hamulców. Teraz to się raz na milion zdarza. A i towarzyszyło temu takie uczucie wrażenie jak by się "napęd naciągał" coś w tym stylu. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-09, 17:39
|
|
|
Sprawdź przeguby, półosie i luzy na flanszach z przodu pod kątem luzów |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-09, 18:02
|
|
|
Przeguby zewn. Są ok. Trochę było w nich sucho Ale ogarnięte. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2019-02-09, 19:18
|
|
|
Za bicie bardziej wewnętrzne odpowiadają, ale to jeśli byłby spory luz na flanszach bądź przegubach wewnętrznych to przy mocnym przyspieszaniu równiez by telepalo.
Jest tak?
No i sam wał, podpora, przeguby na wale? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-09, 19:39
|
|
|
Nie. Właśnie wydaje mi się że jak dopier... to jest lepiej. Myślę sobie jeszcze końcówki drążka nie wymienione. Ale po za tym że nie wyglądają jak nowe to nic im nie dolega.
Ale sytuacja przy dużej prędkości że do póki nie odpuszczę jest ok podpowiada mi ze to bardziej przeniesienie napędu. Bo jak idzie to idzie razem a jak odpuszczę to nie zwalniają tak jakby z tą samą prędkością (nie jest sztywno??) i tak telepa. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-09, 19:40
|
|
|
Nie koniecznie, przy bucie przegub morze się ułożyć a przy puszczeniu gazu może w wibracje wchodzic |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-02-09, 19:50
|
|
|
Przegub wewnętrzny, podpora wału, luz na dyfrze (planecie), przednia różnicówka może mieć luzy, krzywe piasty, wyrobione gniazda zwrotnic, pływające zaciski (wyrobione tulejki). Możliwości jest wiele.
Po kolei sprawdzać czujnikiem zegarowym krzywizny tarcz, piast, zwrotnic a potem luzy. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-10, 14:15
|
|
|
A opony to mogą być? nie ukrywam że mam zimówki z korei. (żałuje zakupu ze względu że strasznie hałasują(wręcz świszczą), bardzo mnie to wkur..... i męczyłem kilku wulkanizatorów lecz wszyscy jednoznacznie stwierdzili że opony są OK trochę wy-ząbkowane ale że niby w dobie ABS-u i ciężkiej nogi takie wy-ząbkowania są w nowych wozach i na oponach wysokiej klasy
na następną zimie zmienię bo mnie ich hałas na suchym asfalcie dobija)
Uprzedzę pytanie. Nie wiem jak jest na letnich bo wówczas przed wymianą elementów z pierwszego posta trzęsło całą budą cały czas i przy hamowaniu to była tragedia) |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-10, 14:35
|
|
|
Przełóż na letnie i zobacz |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2019-02-10, 14:47
|
|
|
Wariatkarateka napisał/a: | nie ukrywam że mam zimówki z korei. (żałuje zakupu ze względu że strasznie hałasują(wręcz świszczą), |
a kupiłeś nowe czy używane? Zimówki zawsze będą głośniejsze, ale używane zimowe tym bardziej.
Ja mam koreańskie nexeny i jestem zadowolony. Oczywiści koła, opony również mogą powodować drgania nadwozia.
Niestety jest to najgorsze co może sie przytrafić w aucie...drgania...można "pół auta" wymienić, mnóstwo kasy wydać, a dalej drgać może...
Przy drganiach zawsze powinno się zacząć od kół, opon, dystansów, luzów w zawieszeniu (górne wahacze, końcówki, drążki, banany - bicie przy hamowaniu), później piasta, tarcze, przeguby wewnętrzne, flasze, półośki, wał (podpora, przeguby) maglownice, po tylny dyfer i jego zawieszenie, oraz samą skrzynie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-10, 15:24
|
|
|
Ot święte z słowa |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-02-10, 15:46
|
|
|
Mi też ostatnio drgało właśnie zrobiłem geometrię i dalej drgało, i jeszcze na zakręcie przy skręcie w prawo z lewego koła terkotanie, opony miały strasznie startą wewnętrzną stronę, teraz nowe opony i płynie się po drodze zero drgań, i hałasów, a w poprzednim aucie też miałem drganie i okazało się że wybuliło oponę taki guzek był. Najpierw opony, wyważenie, geometria a potem reszta jak kolega Cinek napisał. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-02-10, 18:49
|
|
|
znam takich co zrobili wszystko z tej listy:
"Przy drganiach zawsze powinno się zacząć od kół, opon, dystansów, luzów w zawieszeniu (górne wahacze, końcówki, drążki, banany - bicie przy hamowaniu), później piasta, tarcze, przeguby wewnętrzne, flasze, półośki, wał (podpora, przeguby) maglownice, po tylny dyfer i jego zawieszenie, oraz samą skrzynie "
i nadal drgało |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
Beretti
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 231 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2019-02-10, 19:44
|
|
|
@Wariatkarateka , powiem tak , spróbuj pożyczyć na chwilę od kogoś całe koła , oczywiście sprawne działające , rozmiar obojętny ale najlepiej 17 cali i zobacz jak będzie !? .............. . |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2019-02-10, 19:57
|
|
|
Preston81 napisał/a: | znam takich co zrobili wszystko z tej listy:
…..
i nadal drgało |
chyba, że siebie miałeś na myśli |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|