Autor |
Wiadomość |
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2019-12-06, 20:58 [D2 96 4.2PB
] Skrzynia 4Hp24a - kilka pytań.
|
|
|
Mam na oku Audi A8 D2 96' ze skrzynią 4Hp24a. Niewiele udało mi się odnaleźć w necie i na forum na jej temat. O skrzyni wiem tyle, że jest 4 biegowa i podobno wytrzymalsza od 5Hp24a, a także że nie ma możliwości swapa z 4hp na 5hp i oczywiście jest mniej kulturalna od 5hp.
Jednak to trochę za mało. Związku z tym mam parę pytań:
1. Jak wygląda aktualnie kwestia ewentualnej naprawy takiej skrzyni i z dostępnością części?
2. Jest możliwość w razie większego fuck'upa przejście na manual?
3. Na co zwrócić uwagę przy zakupie samochodu z tym automatem, skoro z natury jest toporna?
4. Jak wygląda sprawa obrotów przy różnych prędkościach między 5hp, a 4hp?
5. Jest jakaś różnica w spalaniu między 4, a 5?
6. Jest sens pakować się w tą skrzynie czy lepiej w dzisiejszych czasach ją odpuścić?
Będę wdzięczny za wszelkie opinie. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-12-07, 06:01
|
|
|
1. Tak samo jak 5HP. Generalnie koszty naprawy starych TIPow sa podobne.
2. Tak
3. Toporna ? Nie ma roznicy pod tym wzgledem w 4HP a 5HP, obie sa wolne, to sa stare skrzynie.
Skrzynie sprawdzac na zimnym, na cieplym, lockupy, stawanie pod gorke co by samochod nie cofnal (oczywscie w zaleznosciod kata nachylenia) itd. jak kazdy samochod z ASB
4. Gdzies byl temat porownawczy
5. Z tego co pamietam moze to bylo 0,5 - 1l, co przy V8 i spalaniu cca 14l nie robi zadnej roznicy
6. Zarowno przelozenia 4HP i 5HP sa z d.... o czym juz tu pisal Bugalon, w temacie wyzszosci manuala nad automatem ;p zalezy o co pytasz ? jak chcesz D2 to i tak duzego wyboru nie masz, preFl z 4HP lub 5HP od roku modelowego 97, albo Fl tylko z 5HP jesli chodzi o ASB |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-12-07, 13:39
|
|
|
1. Ponoć jest już problem z dostępnością niektórych uszczelek do 4HP. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2019-12-07, 14:41
|
|
|
dice111 napisał/a: | 3. Toporna ? Nie ma roznicy pod tym wzgledem w 4HP a 5HP, obie sa wolne, to sa stare skrzynie.
Skrzynie sprawdzac na zimnym, na cieplym, lockupy, stawanie pod gorke co by samochod nie cofnal (oczywscie w zaleznosciod kata nachylenia) itd. jak kazdy samochod z ASB |
Toporna w sensie mniej kulturalna od 5hp. W sumie nigdy nie miałem dłuższej styczności z ASB. Na szczęście mój brat sporo takimi jeździł i ma E38 z 5hp więc będzie miał odniesienie.
dice111 napisał/a: | 2. Tak |
Roboty tyle samo co przy 5hp, czy 4hp ma mniej elektroniki i sprawa łatwiejsza? Tak pytam z ciekawości.
dice111 napisał/a: | 5. Z tego co pamietam moze to bylo 0,5 - 1l, co przy V8 i spalaniu cca 14l nie robi zadnej roznicy
|
Faktycznie tyle co nic.
dice111 napisał/a: | 6. Zarowno przelozenia 4HP i 5HP sa z d.... o czym juz tu pisal Bugalon, w temacie wyzszosci manuala nad automatem ;p zalezy o co pytasz ? jak chcesz D2 to i tak duzego wyboru nie masz, preFl z 4HP lub 5HP od roku modelowego 97, albo Fl tylko z 5HP jesli chodzi o ASB |
To, że automaty "zabijają" osiągi tego silnika to wiem. Chodziło mi głównie czy lepiej pakować się w 5hp bo będzie łatwiej z serwisem czy to będzie bez różnicy....z wypowiedzi wynika, że bez różnicy więc lepiej mieć 4hp która w teorii jest trwalsza niż 5hp.
gtfan napisał/a: | 1. Ponoć jest już problem z dostępnością niektórych uszczelek do 4HP.
|
Dostałem informację, że ZF nie regeneruję już konwerterów do 4hp. Potwierdzacie? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-12-07, 15:08
|
|
|
Kultura pracy bym powiedział jedna. 5HP po prostu wcześniej wbija wyższy bieg. Zawsze można jednak zmienić ręcznie i je trzymać dłużej. Trybu S w preFL nie uświadczysz.
Co do swapa, wg mnie nie ma różnicy.
Co do ostatniego pytania, mogę sprawdzić w pon.
Patrząc jednak na to jak w PL regeneruje się ASB, prawdopodobnie kupiłbym nowy leżak magazynowy z AT. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2019-12-07, 15:35
|
|
|
Skoro między 4hp, a 5hp nie ma prawie różnicy, a ogólna zaczytana opinia jest taka, że 4hp są nieco trwalsze to chyba nie mam się co obawiać, a wręcz przeciwnie.
W środę przekonam się co to warte. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-12-07, 17:43
|
|
|
dice111 napisał/a: | Co do swapa, wg mnie nie ma różnicy. |
Przy 4HP tunel pod wybierakiem jest inny i trzeba trochę pokombinować albo z jego przerobieniem, albo z przekładką na ten z 5HP. Reszta bez różnicy.
PS. ja bym kupował jak najmłodszą i nie pchał się już w pierwsze wypusty preFL, bo oprócz skrzyni było jeszcze trochę udogodnień w późniejszych rocznikach. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-12-11, 19:43
|
|
|
4HP zostało zabytkiem, nie ma części. Właśnie mam na stole swoją i walę głową w ścianę. Tarcze czy przekładki jeszcze owszem ale jak zużyte są kosze to farewell. Nie ma nie będzie. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2019-12-14, 23:21
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | Tarcze czy przekładki jeszcze owszem ale jak zużyte są kosze to farewell |
Zużyte/pęknięte kosze to chyba w 4hp mniej nagminna i rzedsze awaria niż w 5hp? |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-12-15, 00:41
|
|
|
Pęknięte nie, zużyte tak. 4HP nie pada z przytupem raczej się zużywa do powolnego zaniku funkcji. Na obrazku bęben E i zęby sprzęgła F. Nie ma, nie będzie.
Ta część ma 350 tys i od nowości prowadzi życie na autostradzie stąd tak wygląda. Większość pracy to zmiany 3-4. Skrzynia z takimi szramami pracowała poprawnie, nie była powodem remontu. Ja co prawda już coś wyczuwałem, pewne niuanse przy zmianach 3-4 ale to było nic wielkiego, pewne zawahanie przy lekkim gazie. A może nawet wcale nie z tego powodu?
Do pełni obrazu dodam, że zęby najgorszej tarczki są dopiłowane do połowy...
W mercedesie takiego zużycia jak żyję nie widziałem.
bebenE.jpg złom |
|
Plik ściągnięto 57 raz(y) 183,12 KB |
|
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2019-12-15, 11:55
|
|
|
Wychodzi na to, że pozostaję ewentualnie szukanie sprawnej używki?
Czy to jest regenerowalne?
dice111 napisał/a: | Co do ostatniego pytania, mogę sprawdzić w pon.
|
dice111 msz info czy te konwertery do 4hp są jeszcze regenerowane przez ZF? |
|
|
|
|
|