Autor |
Wiadomość |
Dolar
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 26 Kwi 2015 Posty: 11 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2015-04-26, 09:29 [D2 95 4.2PB/LPG
] Nierówna praca na wolnych obrotach
|
|
|
Witam.Mam problem ze swoją a8.Trzęsie silnikiem na wolnych obrotach.Wymieniłem świece,cewki,moduły nie wiem gdzie szukać przyczyny.Dodam że audi posiada instalacje lpg czy mogą to być padnięte wtryski lpg?Drgania występują kiedy pojeżdżę na lpd i zmienię na pb wtedy silnikiem zaczyna drgać, kiedy włączę lpg drgania ustają nie wiem co robić i co już wymieniać może sonda a może katy ale tak gdybać to można znacie jakiegoś specjalistę od takich rzeczy a może sami mieliście podobny problem jeśli tak to proszę pomóżcie.
Wydzieliłem Ci nowy temat. Nie mieszaj innym w tematach gdyż twoje auto może mieć inne przyczyny a w dodatku nie są to te same jednostki napędowe. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-26, 09:55
|
|
|
Po pierwsze należy sprawdzić błędy.
Przyczyn może być wiele od nieszczelności na dolocie, uszkodzonym wtryskiwaczu, nie zamykającymi się wtryskami lpg, sondy itd.
Piszesz że po odpaleniu jest ok. Następnie przełączasz na gaz i jest ok. Po przełączeniu na benzynę już jest problem.
Na początek zakręć butle w bagażniku i pojeździj troszkę na benzynie. Jeśli będzie ok to znaczy że instalacja petrol jest sprawna.
Jak zrobisz kilka kilometrow to odkręć butlę i przełącz na gaz. Pochodzi kilka minut i na nowo na benzynę. Z tego co piszesz to powinno szarpać.
Jesli tak to podczas pracy silnika na benzynie zakręć butlę gazową i rundka po mieście kilku km. Jeśli po rundzie wszystko będzie ok to będzie wnioskowało że któryś z wtryskiwaczy lpg podlewa gazem po przełączeniu na benzynę.
Może być problem z wtryskiwaczami, może trzeba je wyczyścić lub ewentualnie wymienić. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Dolar
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 26 Kwi 2015 Posty: 11 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2015-04-26, 11:02
|
|
|
ok spróbuje zrobić tak jak napisałeś |
|
|
|
|
Dolar
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 26 Kwi 2015 Posty: 11 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2015-04-26, 12:45
|
|
|
zrobiłem tak jak napisałeś nie zmieniło się nic dalej jest uczucie trzęsienia ziemi pod autem |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-26, 12:54
|
|
|
A jak startujesz na PB i smigasz tylko na PB tez się to dzieje?
Robiles diagnostyke??jakies błedy sa? Logi kanał 10i11? |
|
|
|
|
Dolar
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 26 Kwi 2015 Posty: 11 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2015-04-26, 12:55
|
|
|
ernesto, kiedy wymieniałem czujnik spalania stukowego dostałem taka djagnozę komputerową:
przerywacz spalania rozpoznany
przerywacz spalania cylinder 5 rozpoznany
przerywacz spalania cylinder 8 rozpoznany
przerywacz spalania cylinder 6 rozpoznany
przerywacz spalania cylinder 7 rozpoznany
sterownik silnika zablokowany
adaptacja lambda2 adaptacja multiaktywna za niska
przekaźnik pompy paliwa usterka elektryczna
sonda lambda2 za niski sygnał |
|
|
|
|
|
|
|
Dolar
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 26 Kwi 2015 Posty: 11 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2015-04-26, 12:58
|
|
|
Apophis, tak na benzynie też to występuje. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
Dolar
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 26 Kwi 2015 Posty: 11 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2015-04-28, 19:08
|
|
|
A gdzie znajduje sie ten czujnik położenia wałka rozrządu(ten czujnik ma jakiś kolor ilo pinowy jest?) |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-28, 19:10
|
|
|
Z tyłu głowicy strona kierowcy,3pinowa kostka. Kolor aluminium |
|
|
|
|
Dolar
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 26 Kwi 2015 Posty: 11 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2015-04-28, 19:29
|
|
|
czy ciśnienie 11 bara jest ok w a8 mam takie na wszystkiich garach? |
|
|
|
|
|
|
|
Dolar
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 26 Kwi 2015 Posty: 11 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2015-04-28, 19:31
|
|
|
bo może ciśnienie jest za słabe i dlatego podszarpuje, a jak sprawdzić czy czujnik połżenia wałka jest uszkodzony? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-28, 19:33
|
|
|
To halotron więc sprawdzanie ryzykowne jest,mozna zerknac czy ma kable w porządku czy na skrajnych kablach napiecie 5v i czy ida impulsy. Ale powinien choc nie zawsze wadliwy wywalac bład. |
|
|
|
|
|
|
|
Dolar
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 26 Kwi 2015 Posty: 11 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2015-04-28, 19:36
|
|
|
ok dzięki za wskazówki zerknę i za niedługo dam znać co i jak |
|
|
|
|
|