Autor |
Wiadomość |
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2016-09-29, 19:57 [D2 FL ALL
] uszczelniacz skrzyni biegów 5hp
|
|
|
Tak jak w temacie schodzę sobie dzisiaj pod auto patrze a tu leje mi się z uszczelniacza na skrzyni przy wyjściu na wał ( zaznaczone na fotce )
Może ktoś ma numer tego uszczelniacza i skrócony opis jego wymiany ( czy trzeba ściągać ten dekielek z tyłu po odkręceniu wału i kielicha czy nie )
pozdrawiam i czekam na info
ob4.jpg
|
|
Plik ściągnięto 588 raz(y) 179,38 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
Paweł Olsztyn
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 AUW
Wiek: 41 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 19 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-29, 20:37
|
|
|
Nie trzeba ściągać tego metalowego dekielka do wymiany simeringu, zdemontuj wał najlepiej całkiem niby więcej roboty ale później będzie wygodniej, oczywiście wcześniej wydech także.
W skrzyni zostanie flansza, wykręcisz ją torxem tylko dobierz dobrze bo jak się omknie będzie kaplica, ja blokowałem sobie flansze wkręcając dwie śruby obok siebie i blokowałem meslem.
Podstaw sobie jakieś pojemnik bo pewnie odrobiona oleju sie jednak zleje.
U mnie sama wymiana tego uszczelniacza nie dała 100% zadowolenia i musiałem jednak ostatecznie zdemontować całą tą tylną część na której umocowany jest simering i dodatkowo uszczelniacz, ogólnie robota na max 2H.
Uszczelniacze chyba były dwa rodzaje, już nie pamiętam nr ale wiem że ten tańszy i bardziej popularny ( popularny w moim ASO ) |
|
|
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2016-09-29, 20:40
|
|
|
u mnie leje ewidentnie z uszczelniacza bo dalej jest sucho, muszę poszukać numeru bo u mnie w hurtowni pracują oporni na wiedzę ludzie |
_________________ Nowe Audi 80 ABT. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-10-01, 15:03
|
|
|
2 tygodnie temu wymieniałem ten zimering bo i u mnie ciekło.
Co do wymiany bardzo prosto-
-odkręcasz aluminiową osłonę skrzyni -2 sruby
-następnie wał- 6 śrub
-odkręcasz flansze-1 sruba
-wyciągasz flansz
-wyciągasz uszczelniacz
Składasz z powrotem
UWAGA- warto sprawdzić wymiary przed wymianą bo chyba dwa wymiary- bynajmniej zamówiony wcześniej był za duży-musiałem zamawiac drugi mniejszy |
|
|
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2016-10-01, 19:22
|
|
|
dzięki dużo oliwy ucieka ? jako że i tak musze dolać to nie problem jednak wole być przygotowany czy kupić litr czy dwa |
_________________ Nowe Audi 80 ABT. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2016-10-01, 22:50
|
|
|
to tam nie jest ten sam olej co w skrzyni ? myślałem że w FL u wszędzie jest ten sam olej |
_________________ Nowe Audi 80 ABT. |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-10-01, 23:07
|
|
|
ta skrzynia ma 3 komory na oleje.
Uszczelniacze do skrzyni proponuje stosowac tylko ZF. Maja durne wymiary i standardowe nie zawsze daja rade. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2016-10-02, 09:35
|
|
|
gdzie jest korek wlewowy do dyfra tego w którym będę zmieniał uszczelniacz |
_________________ Nowe Audi 80 ABT. |
|
|
|
|
Paweł Olsztyn
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 AUW
Wiek: 41 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 19 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-10-02, 20:21
|
|
|
Korek wlewowy masz po prawej stronie/pasażera, nie da się go nie zauważyć jakieś 5cm od uszczelniacza, który będziesz wymieniał.
Przy okazji podpytam bo wymieniałem już 3 uszczelniacze i uzupełniałem stan w mechanizmach jednak nie mam 100% pewności co do przedniej komory półosi, czy ta komora jest przelewowa i stan się wyrówna, bo korek wlewowy jest tylko przy prawej półosi ? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-02, 20:27
|
|
|
w przednim jest osobna komora i tylko tam zalewasz gdzie masz korek |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-10-02, 20:44
|
|
|
Paweł Olsztyn, przelewa się rurą na lewą stronę. Ta rura odgradza jednocześnie olej z dyfra od oleju ze skrzyni. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2016-10-03, 05:58
|
|
|
Ile oleju powinno tam wejsc ?
[ Dodano: 2016-10-03, 17:54 ]
jeszcze jedno pytanie
Wymiary uszczelniacza to 40x52x7 czy 40x62x7 bo mam różne informacje na ten temat |
_________________ Nowe Audi 80 ABT. |
|
|
|
|
|