Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-11, 19:02 [D2 00 4.2PB/LPG
] Co to za wężyk?
|
|
|
Witam wszystkich. Panowie mam pytanko. Otóż przy misce olejowej od skrzyni znajduje się wężyk-lewa strona. Wychodzi gdzieś z góry (nie moge dojrzeć skąd) i wzdłóż miski. Problem jest w tym, że spadają mi z niego krople oleju z asb. Jest on w jakiejś otoczce z materiału (nie wiem jak to określić), która jest cała nasączona olejem. Codziennie rano mam 2cm plamke pod nim. Od czego to jest?w jaki sposób do naprawić, uszczelnić?pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-11, 19:48
|
|
|
moze chodzi Ci o ten wezyk, badz przewod / kable, ktore sa wlasnie z lewej strony w tej otoczce z materiału.
U mnie tak wlasnie bylo jak mialem nieszczelna miske z lewej strony i lecialo mi wlasnie do tej otoczki z kablami! Przy wymianie oleju jak to nacisnalem to strumien oleju wylecial z tego
no a teraz jak olej wymieniony i miska szczelna to suchutkooo <hura> ...tak wiec moze micha nieszczelna u Ciebie <niewiem> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-11, 20:40
|
|
|
Dzięki kolego. Wygląda na to, że to ten, bo w tej otoczce jest właśnie kilka takich cienkich kabelków. Odnośnie nieszczelnej miski to mam ten problem, bo poci mi się w łączeniu ze skrzynią i to właśnie w tym miejscu. A co najlepsze 2 tyg temu miałem wymieniany olej w skrzyni z powodu cieknącego korka spustowego. Pojechałem do wielce promowanego na forum mid-partsu w wawie, fakt z korka nie leci, ale za to poci się teraz na łączeniu. Zadzwoniłem dziś do szefa i mówi, że skoro poci się to trzeba dać silikon na uszczelkę, a jak to nic nie da-miska do wymiany. Trochę to dziwne, bo przed wymianą łączenie było ok. Tylko tak się zastanawiam, czy lekko puszczająca miska byłaby w stanie tak zalać znajdujący się kilka cm obok kabel... |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-11, 20:59
|
|
|
oj byla by, byla ja mialem identyczny przypadek...pojechalem do kolesia ktory tylko auta gruy VAG naprawia, ale ze sam tego nierobil tylko jego uczen to mi lipnie uszczelnil i cieklo.
w koncu pojechalem do mojego mechanika, ktory w koncu mial troche czasu i wymienilem olej raz jeszcze i uszczelnilismy miche na paste REINZa i juz od roku spokój. <hura>
a tez mi cieklo kropelkowo, ale jednak....niestety mam kolejny wyciek miedzy skrzynia a torsenem ;( |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-12, 20:20
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: |
w koncu pojechalem do mojego mechanika, ktory w koncu mial troche czasu i wymienilem olej raz jeszcze i uszczelnilismy miche na paste REINZa i juz od roku spokój. <hura> |
w poniedziałek jadę znów, na poprawkę i mam nadzieje, że zakończy się to tak samo. Mi za to poci się półoś przy torsenie, uszczelnienie też mnie czeka. Przynajmniej zbiorę się wkońcu do wymiany oleju w dyfrze. Apropos masz może jakieś rysunki odnośnie korków wlewowych w dyfrach. Z tego co wyczytałem, to w naszych autach są 3 takowe. Ale gdy zapytałem o to mechanika, to mnie wyśmiał i stwierdził, że u mnie jest tylko 1 dyfer z tyłu, a 3 dyfry to tylko w terenówkach... |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-12, 20:44
|
|
|
w naszych autach sa 3 miejsca w skrzyni w których jest olej:
* w mechanizmie roznicowym przod skrzyni
* w skrzyni biegow (srodek)
* w mechanizmie roznicowym tyl skrzyni
a to fotki gdzie jest olej w skrzyni 5hp24
na czerwono masz po ktorej stronie jest korek welwowy i gdzie sie go wlewa!
UWAGA do mechanizmu roznicowego wlewa sie inny olej niz do skrzyni!!! To jest bodajze 75W90 ten co do tylnego mostu... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-12, 21:07
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | w naszych autach sa 3 miejsca w skrzyni w których jest olej:
* w mechanizmie roznicowym przod skrzyni
* w skrzyni biegow (srodek)
* w mechanizmie roznicowym tyl skrzyni |
Ok, czyli:
* w mechanizmie różnicowym przód skrzyni idzie 75w90 (to ten, który leje się gdzieś przy półosi?)
* w skrzyni biegów (środek) jest atf
* w mechanizmie różnicowym tył skrzyni jest 75w90
i do tego jeszcze jest tylny dyfer (torsen) i tam leje się też 75w90?
a te rysunki, które mi przedstawiłeś odnoszą się mechanizmów różnicowych, czy oleju w skrzyni-atf?
Sory, ale trochę jestem laikowaty w tych tematach, a chciałbym to sam ogarnąć i muszę mieć pewność |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-12, 21:21
|
|
|
te na czerwono sa tylko mechanizmy roznicowe...do samej skrzyni nie zanznaczylem bo raczej wiesz gdzie sie tam go wlewa...a jak nie to polecam : http://www.a8team.pl/all-...ju-atf-vt76.htm
Roznicowy przod - dokladnie leje sie kolo polosi z prawej strony
roznicowy tyl - na samym kocu skrzyni (przed wałem kardana) z prawej strony u gory jest wlew
w tylnym moscie powinien byc tez z prawej strony (przynajmniej w A4 tak mialem )
a tu masz numery serwisowe po ktorych bedziesz mogl dobrac odpowiedni olej.
do skrzyni oraz mechanizmu roznicowego
do tylnego mostu
powinno Ci lub Twojemu mechanikowi pomoc !! <okioki> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-12, 21:54
|
|
|
Ok dzięki kolego za rozjaśnienie tematu <okioki> Teraz już raczej wszystko jest jasne, pogląd już na to mam i zakumałem <hura> . A Ty wymieniałeś te oleje, może mógłbyś jakiś polecić, najlepszy?pozdro |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-12, 22:04
|
|
|
do skrzyni bezposrednio lalem mobil atf lt 71141 natomiast do roznicowych mobilube 1 shc 75w-90 i to mysle ze wystarzcy w zupelnosci! |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
jarogmur
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 6HP
Zasilanie: ON
Imię: Jarek
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-16, 06:40
|
|
|
odgrzeję kotleta.
Czy przy wyjmowaniu automatycznej skrzyni biegów (5HP24), olej w przednim mechanizmie różnicowym zostaje czy część wycieka i należy go później uzupełnić?
Z góry dzięki za odpowiedź. |
_________________ Pozdrawiam Jaro |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-03-16, 09:13
|
|
|
Zostaje. Tam jest inny olej niż w samej skrzyni |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
|