Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Problem z czujnikiem wałka rozrządu  
Autor Wiadomość
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-06-23, 11:47   [D2 96 4.2PB/LPG ] Problem z czujnikiem wałka rozrządu

Witam

Mam problem z Czujnikiem wałka rozrządu, wywala bład 17800 czyli Czujnik pozycji wału rozrządu w pozycji – otwarte (B2) – zwarcie do B+

Sprawdziłem czujnik i jest sprawny ale napięcie jakie do niego dochodzi to tylko 5V i tyle daje główny komputer czyli kabelki są dobre.

Czy ktoś wie jakie powinno być napięcie na tym czujniku ? (może sprawdzić miernikiem)

Czy ustawienie rozrządu może mieć coś z tym wspólnego?
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-06-23, 12:47   

Powiedz mi gdzie jest dokładnie wtyczka od tego czujnika, to w wolnej chwili sprawdzę, ale na pewno nie dziś, jutro po pracy mogę sprawdzić.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-06-23, 16:58   

Czujnik jest na koncu glowicy (od strony kierowcy) zaraz pod wężami do nagrzewnicy. Wtyczka jest czarna na 3 piny, jest tam plus, sygnał i masa. Potrzebuje jakie jest napiecie na czarnym z białym paskiem.

http://images43.fotosik.p...c2e0b668med.jpg

Tutaj widać ją troche, to czarna wtyczka przed tą białą, czujnik przykręcony do głowicy na dwie śrubki.
Ostatnio zmieniony przez hipcio 2011-06-23, 17:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vito555 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 59
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-06-23, 17:00   

Kolego ,o ile dobrze pamiętam tam ma być 5v. Na środkowym pinie masz wyjście na sterownik z tego czujnika (podłącz led-masa z czujnika ,+ weż z wtyki)i led (podczas pracy silnika ma mrugać)
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-06-23, 17:06   

Sprawdzałem sygnał miernikiem i zmienia sie napięcie(skacze). Mam nowy czujnik Bosch wiec jest to wina kabelków lub kompa. Musze jeszcze sprawdzić sygnałowy może to on powoduje ten błąd, skoro napiecie może być 5v

Proszę jeśli ktoś ma chęci i chwile czasu aby sprawdził miernikiem ile jest wolt na zawnętrznych pinach we wtyczce od czujnika.
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2011-06-23, 20:02   

widzę ze sprawa pila ;-) wiec znalazłem chwile i sprawdziłem w ABZ 95r po przekręceniu stacyjki na tym pinie jest 4,45V ,wiec tego napięcia nie masz się co czepiać
w jakich okolicznościach doszło do tej awarii?
nawet jakiś drobny szczegół może ułatwić diagnozę
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-06-23, 21:36   

Wielkie Dzieki!!! to mi rozjaśnia troszke sprawe i doprowadza do kilku wniosków.



Mogło sie tak stać po wymianie rozrządu, aczkolwiek wczesniej zrobił sie chyba mułowaty i Lpg mi przelaczalo na Pb przy wyższych obrotach.(reduktor był bardzo zasyfiony moze dlatego)

Rozrząd był inaczej ustawiony niż jest teraz. Ja zdejmowałem pokrywki zaworów i ustawiłem wałki na znaki na kółkach co jest łańcuch.(Na forum jest gdzies link ze zdjeciem z forum chyba Audiworld ale nie mogłem go teraz znależc)
Teraz są naprzeciw siebie idealnie a wczesniej było tak, ze były oba wałki przestawione o jeden ząbek na kółkach co jest pasek i wtedy dopiero te znaki sie pokrywały.

Jutro sprawdze jeszcze sygnałowy bo podłaczyłem sie do Lpg i pokazuje RPM x2(podlaczone własnie do czujnika wałka) czyli na wolnych ma 1500 obr. (dlatego może przełączał sie z Lpg na Pb bo przy 3500 widzial 7000 a to max ustawiony w stagu).

WIec są trzy możliwości według mnie
przestawiony rozrząd
sygnałowy kabel gdzies niełaczy
komp do wymiany
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2011-06-24, 22:42   

mi też nic innego poza tymi trzema podejrzeniami nie przychodzi do głowy
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-07-02, 15:34   

Nic nie wymieniaj i niczego nie szukaj. Załatw sobie blokady i ustaw rozrząd NA BLOKADY.
Zmierz ciągłość przewodu czarno-białego oraz wzmacniacz w ECU: miernik na pomiar spadku napięcia na diodzie ( -|>- ), przewód (+) od miernika do masy, przewód masowy miernika dotknij do przewodu czarno-białego przy odłączonym czujniku. spadek napięcia od 250mV do 950mV - tyle powinno być. Jak masz inne wartości - pisz.
Jak jest ok, ustaw rozrząd.
Zakładam, że napięcie na zewnętrznych pinach nie masz mniejszego niż 4.5V - w innym przypadku miałbyś kilka innych błędów, bo ta linia zasila kilka czujników z jednego stabilizatora w ECU.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-07-04, 12:11   

Problem rozwiązany, rozrząd ustawiony na blokadach.Mimo to błąd wałka jest nadal. Winne jest koło pasowe i ustawienie wału względem znaku O|T. U mnie GMP wypada za tym znakiem i wtedy jest ok.



Dziękuje wszystkim za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez hipcio 2011-11-05, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2011-11-05, 19:34   

Troche odgrzewam kotleta, ale napiszę o ustawianiu na znaki na kołach.

Ustawiłem już kilka silników na O/T i na znaki na kołach zębatych wałków rozrządu
i nie ma problemów. Nie ma błedów związanych z czujnikiem wałka rozrządu.
Pisze o ABZ'tach.

Zawsze ściągam pokrywy klawiatur przed rozłożeniem rozrządu by zobaczyć
jak są wałki ustawione względem punktu O/T na kole pasowym.

Na razie tylko w jednym silniku z kilku prawa strona była przestawiona
o jeden ząb na kole zębatym wałka (mówię o pasku rozrządu).
Pozostałe silniki miały ustawienia zgodne z punktami na kołach zębatych wałków
i punktem O/T na kole pasowym.

Silniki pracuja poprawnie, uważam, iż sprawność ich jest właściwa.

_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
stos80 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Stasiu
Jeżdzę: D2
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 9
Skąd: Poznań/Wielkopolska
Wysłany: 2013-10-15, 07:29   

Witam odgrzeję trochę temat, też mam problem z czujnikiem wałka czyli 17800 Czujnik pozycji wału rozrządu w pozycji – otwarte (B2) – zwarcie do B+. Czujnik na pewno jest uwalony, sprawdziłem napięcia na wtyczce i na środkowym pinie mam 12V a na skrajnych 5V i masa. Czy te 12V na środkowym (wychodzi ze sterownika to napięcie) to norma czy uwalony jest sterownik co przyczyniło się do uszkodzenia czujnika?

Pozdrawiam
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2013-10-15, 16:56   

Mój czujnik padł w trakcie zerwania paska rozrządu ,po całej naprawie okazało się że czujnik walnięty. Zamontowaliśmy nowy czujnik i maszyna znów miarowo zagrała ,czego i tobie życzę .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-16, 19:39   

Panowie rada na przyszłość - Hallotron przełącza się pod wpływam działającego na niego pola magnetycznego , nie jest zadną cewką jest to element półprzewodnikowy. NIE DOKONUJEMY POMIARÓW JEGO DZIAŁANIA ZWYKŁYM MIERNIKIEM próba takiego mierzenia kończy się 100% uszkodzeniem , tylko dioda z opornikiem lub oscyloskop.
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-10-16, 19:58   

Pepeka napisał/a:
NIE DOKONUJEMY POMIARÓW JEGO DZIAŁANIA ZWYKŁYM MIERNIKIEM[/color] próba takiego mierzenia kończy się 100% uszkodzeniem , tylko dioda z opornikiem lub oscyloskop.

Słuszna uwaga. Popieram najlepiej zwykłą diodą z oporniczkiem.
Chyba że ktoś posiada bardzo profesjonalny miernik za kilkaset zł.
Taki zwykły ingeruje troszkę wewnętrzym zasilaniem i były przypadki że hall przestawał działać, a jest on bardzo wrażliwy.
Chodzi o pomiar sygnału nie zasilania (przeważnie jest to środkowy pin)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.