Autor |
Wiadomość |
PAlllUCH
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 Long
Wiek: 36 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 97 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2017-09-04, 17:50 [D2 00 4.2PB/LPG
] Poduszka silnika uszkodzona ?
|
|
|
Mała prośba do was.
Błedy silnika to-
17981 Left Engine Mount Solenoid Valve (N144): Open Circuit
17518 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1110 - 35-00 - Please Register/Activate
Sonda Lambda 2, bank 2 - zwarcie grzałki do plusa
17985 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1577 - 35-00 - Please Register/Activate
Cewka monitora kontrolnego silnika.Bank 1 - otwarty obwód - przewody
Objawy-
drganie silnika na postoju w przedziale obrotów 1500-2000 dosyć odczuwalne
przy gwałtownym dodawaniu gazu dziwne dźwięki, ten sam dźwięk pojawia się jak pokonuje zakręty w prawo, dźwięk pukania, wręcz uderzania.
Ostatnio wyjmowana skrzynia biegów więc trochę rzeczy było ruszanych.
Odpowiadam sobie sam na to pytanie co jest grane. Wszystko wskazuje mi na lewą poduszkę silnika.
I pytanie czy jest to do ogarnięcia z kanału samemu i czy aby na pewno to poduszka. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-04, 18:28
|
|
|
Bład 17981 oraz 17985 sa od lewej i prawej poduszki silnika. Sprawdz czy wtyczki sa w ogole podpiete. 2 błąd dotyczy sondy lambda tylnej lewej.
Aby wymienic lewa poduszke silnika to dostep niej latwy, gorzej z prawa bo trzeba silnik podniesc o ok.6cm w gore...ale idzie.
Jesli wtyczki beda wpiete to trzeba obadac poduszki i ewentualnie wymienic bo moga byc pozrywane i od tego bedzie telepac. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
PAlllUCH
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 Long
Wiek: 36 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 97 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2017-09-05, 12:50
|
|
|
Może posiada ktoś z forumowiczów poduszkę silnika lewą. Numer 4D 0199381 AG
[ Dodano: 2017-09-06, 08:43 ]
I stety albo niestety.
Poduszki pod silnikiem całe. Więc skąd błędy poduszek?
Mam poduszki o oznaczeniu 4D 0199381 G , czyli są to chyba zwykłe gumowe poduszki.
Kabelki od poduszek nie podpięte bo nie ma w co ich podpiąć.
Szukanie dziwnego dźwięku ciąg dalszy. Trochę mnie martwi to że nasila się ten dźwięk po rozgrzaniu samochodu. Chyba koła do zwalenia i przetrzepanie całego zawieszenia...
Druga sprawa skąd drganie silnika w granicach 1900 obrotów? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-06, 09:43
|
|
|
PAlllUCH napisał/a: | Ostatnio wyjmowana skrzynia biegów więc trochę rzeczy było ruszanych. |
a w jakim celu była wyjmowana? może coś źle poskładali, np. poduszki skrzyni, lub czegoś nie podpięli.
Olej w ASB sprawdz.
Czy te drgania są również odczuwalne podczas jazdy - przyspieszania ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
PAlllUCH
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 Long
Wiek: 36 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 97 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2017-09-06, 09:49
|
|
|
Podsumowując...
Stukania nie ma na wolnych obrotach, czy tez na wysokich w pozycji skrzyni P lub N czyli bez obciążenia silnika...
Stuki pojawiaja się...
Nasilaja się po rozgrzaniu auta,
Przy gwaltownym przyspieszaniu, na zakretach, ale i prz hamowaniu biegiem, czyli praktycznie podczas calej jazdy,
Pojawiają się również po rozgrzaniu auto,zatrzymaniu włączeniu D lub R i delikatnym kreceniu kierownicą trzymajac hamulec.
Szał czlowieka bierze z takimi rzeczami...
Przegob? Troche mi ten dźwięk nie pasuje bo przegob chyba z reguły tyrkocze, a tu mam dźwięk uderzania czegoś o coś...
Może ma ktoś jakieś pomysły...
[ Dodano: 2017-09-06, 10:51 ]
W skrzyni założony nowy kosz i regeneracja sprzęgła plus pare tarczek...
[ Dodano: 2017-09-07, 09:55 ]
Luz na przegubie wewnetrznym, pytanie czy ma ktos informacje gdzie kupic nowy? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-07, 12:58
|
|
|
Na allegro ale jakies podróbki. Gdzies tu bylo o firmie ktora regeneruje półosie..
Ewentualnie szukaj używki wiadomego pochodzenia |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
PAlllUCH
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 Long
Wiek: 36 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 97 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2017-09-07, 14:29
|
|
|
Sprawa wyglada na dzien dzisiejszy tak. Wszystkie hurtownie obdzwonione, przegubu brak.
Możliwość z serwisu ale trzeba miec worek kasy 💰 2200 😄😄😄
Zamowilem u pana z alegro...jutro ma byc... |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-07, 17:07
|
|
|
PAlllUCH napisał/a: | Zamowilem u pana z alegro...jutro ma byc... |
tp daj znać co to warte jest. Bo ja swego czasu sie zastanawiałem nad tymi z allegro ale zwątpiłem i kupiłem używkę, która jeżdzi do dziś |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
PAlllUCH
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 Long
Wiek: 36 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 97 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2017-09-11, 12:08
|
|
|
No i zonkkk. Przegub wewnetrzny wymieniony i nic nie pomoglo. Dalej dziwny chalas, drganie. Stawiam na kolejny element czyli jakieś lozysko w skrzyni.
Jedna pol oska nie ma luzu wcale a druga ma dalej taki sam jak miala.
Z tego co wyczytalem nie wyleci mi zaden olej ze skrzyni... |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-09-11, 12:12
|
|
|
Czyli czeka Cie w najbliższym czasie - przegląd mechanizmu różnicowego z prawej strony - 3 łożyska 1 uszczelniacz , coraz bardziej popularna usterka |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-09-11, 22:17
|
|
|
Ja już się w części zaopatrzyłem
zf.jpg
|
|
Plik ściągnięto 48 raz(y) 213,89 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-11, 22:56
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Czyli czeka Cie w najbliższym czasie - przegląd mechanizmu różnicowego z prawej strony - 3 łożyska 1 uszczelniacz , coraz bardziej popularna usterka |
mnie też to czeka chyba w niedługim czasie... danishow napisał/a: | Ja już się w części zaopatrzyłem |
danishow napisał/a: | Ja już się w części zaopatrzyłem |
Dani weź no mi też taki pakiecik .... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-09-12, 04:55
|
|
|
Prosta robota. Ja jeszcze wymieniłem flansze no nówkę. Powiem że minimalny luzik został,myślę że tak musi być chociaż spodziewałem się że całkowicie uda się go zniwelować |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
PAlllUCH
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 Long
Wiek: 36 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 97 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2017-09-12, 07:49
|
|
|
Chyba nie jest to taka prosta sprawa jak sie wydawalo. Brak dojścia. Po zdjeciu gornych wachaczy, odkreceniu pol oski od flanszy i jej calkowitym wyciagnieciu. Mamy dostep do obudowy mechanizmu roznicowego. Nie które śruby da się jakoś odkręcić, ale na nie które nie mam pomyslu. Chyba trzeba by bylo silnik podnieść z 2 cm... 😞 |
|
|
|
|
|