Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 2.8PB/LPG ] Problem z odpaleniem  
Autor Wiadomość
damiandg 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-03-23, 22:50   [D2 96 2.8PB/LPG ] Problem z odpaleniem

Witam wszystkich,
mam problem ze swoją A8 z '96 2.8 mianowicie nie chce odpalić. Dźwięk rozrusznika podczas kręcenia jest taki jakby tłoków nie było. Doszły mnie słuchy że skrzynia tiptronic ma czujnik poziomu oleju i gdy spadnie poniżej skali to przestaje działać skrzynia ma to niby zapobiec poważniejszym usterkom i teraz takie pytanie pewnie dla większości forumowiczów głupie ale proszę o wyrozumiałość bo ja z mechaniki to zielony jestem ;) silnik ma taki czujnik? jest to możliwe że wiadomość którą dostałem nt czujnika skrzyni jest prawdziwa? Co ciekawe dzisiaj o 7.00 był u mnie rzeczoznawca z PZU (młoda pani wjechała mi w tył na parkingu, kilka rys) i podczas oględzin musiałem trochę wyjechać z parkingu a później zaparkowałem normalnie a po godz 13 gdy wyruszałem do pracy samochód odmówił posłuszeństwa. Nie świeci się żadna kontrolka czy też błąd. Z góry dziękuje za pomoc i jeżeli już taki lub podobny temat się pojawił to przepraszam. Pozdrawiam
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-03-24, 06:44   

albo ci koło ukręciło zamachowe
albo rozrusznik stracił trybik koło które współpracuje z zamachowym
 
 
damiandg 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-03-24, 11:08   

Dzięki za odpowiedź. Kumpel na dniach weźmie Audi na warsztat. Pozdrawiam
 
 
damiandg 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-03-24, 22:38   

Finał usterki był taki że było za mało oleju w silniku i popychacze przepuszczały kompresje. Pozdrawiam
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-03-25, 06:11   

co ? :)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-03-25, 06:21   

damiandg napisał/a:
Doszły mnie słuchy że skrzynia tiptronic ma czujnik poziomu oleju i gdy spadnie poniżej skali to przestaje działać skrzynia ma to niby zapobiec poważniejszym usterkom


Tak działa on na takiej zasadzie że wydajesz potem 5 tyś zł

damiandg napisał/a:
Finał usterki był taki że było za mało oleju w silniku i popychacze przepuszczały kompresje.


Nie rozumie. Możesz kolegę poprosić by wytłumaczył tą diagnozę.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
damiandg 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-03-25, 10:24   

Kumpel wytłumaczył mi to w ten sposób że przez popychacze przepływa olej a że okazało się że mam wyciek to oleju było za mało i tam do popychaczy nie docierał przez co w jakiś sposób przepuszczały kompresje i faktycznie podczas kręcenia rozrusznikiem było słychać jakby nie było żadnego oporu ze strony tłoków. Dolał oleju i samochód odpala na "tyk". Napomniał że popychacz otwiera się dzięki krzywce na wałku rozrządu a brak oleju opóźniał zamknięcie dlatego kompresja uciekała.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-03-25, 11:20   

matko wam to się wszystko da wmówić
jeszcze zmień powietrze z zimowego na letnie :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-25, 11:21   

Żeby tak było silnik musial by mieć stan oleju na granicy zatarcia.
 
 
damiandg 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-03-25, 12:11   

Apophis napisał/a:
Żeby tak było silnik musial by mieć stan oleju na granicy zatarcia.


Tak właśnie było.

DODANO:
pepi napisał/a:
matko wam to się wszystko da wmówić
jeszcze zmień powietrze z zimowego na letnie :)


Tak się składa kolego złoty że kumpel wykonał czynności zgodnie ze swoją diagnozą i samochód jeździ. Powiem więcej, ziomek miał na warsztacie wszystkie silniki ze stajni A8 i mówił że to jest problem silników 2.8 i 4.2. To nie jest "Heniek" z garażu który ma przedział na wierzchu tylko to jest facet który siedzi pod maską od dziecka i jak mam być szczery to wierzę w jego zdolności i w to co mówi zwłaszcza że znamy się od bardzo dawna. Pozdrawiam
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-03-25, 14:25   

jedno mogę stwierdzić że auta nawet bez oleju zapalają i jakiś czas pracują
hydraulika działa na zasadzie kasowania luzu
czyli jak jest ciśnienie oleju to kasuje się luz a bez ciśnienia tylko będzie klepało
-głośna praca i tyle .
Sprawdzone nie raz ;)
Więc ....
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2015-03-25, 14:33   

https://www.youtube.com/watch?v=NFQCYpIHLNQ
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-03-25, 14:53   

Ponieważ te silniki mają są luźno dopasowane i brak oleju zmniejsza kompresję i auto nie odpala. Szczeliny między tulejami i pierścieniami są tak duże że próba odpalenia jest niemożliwa bez oleju. Jeśli jest olej uszczelnia wszystko i wtedy auto odpala.
Kolega z forum miał taki przypadek luźnego dopasowania

Po zalaniu oleju te elementy wracają na miejsce
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

Ostatnio zmieniony przez ernesto 2015-03-25, 16:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-25, 14:54   

pepi napisał/a:
edno mogę stwierdzić że auta nawet bez oleju zapalają i jakiś czas pracują


No przecie że tak. Nigdy nie słyszałem żeby brak oleju blokował odpalenia silnika. No chyba że czujnik zablokuje elektronicznie co by sie nie zatarł ale to inna bajka.


Erni mowisz o silniku typu złom co ma już dośc zycia.
 
 
oliwier30 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 11 Gru 2014
Posty: 148
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2015-03-25, 16:38   

damiandg napisał/a:
mówił że to jest problem silników 2.8 i 4.2.


uff dobrze że ja mam 3.7 :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.