Autor |
Wiadomość |
damiandg
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-03-23, 22:50 [D2 96 2.8PB/LPG
] Problem z odpaleniem
|
|
|
Witam wszystkich,
mam problem ze swoją A8 z '96 2.8 mianowicie nie chce odpalić. Dźwięk rozrusznika podczas kręcenia jest taki jakby tłoków nie było. Doszły mnie słuchy że skrzynia tiptronic ma czujnik poziomu oleju i gdy spadnie poniżej skali to przestaje działać skrzynia ma to niby zapobiec poważniejszym usterkom i teraz takie pytanie pewnie dla większości forumowiczów głupie ale proszę o wyrozumiałość bo ja z mechaniki to zielony jestem silnik ma taki czujnik? jest to możliwe że wiadomość którą dostałem nt czujnika skrzyni jest prawdziwa? Co ciekawe dzisiaj o 7.00 był u mnie rzeczoznawca z PZU (młoda pani wjechała mi w tył na parkingu, kilka rys) i podczas oględzin musiałem trochę wyjechać z parkingu a później zaparkowałem normalnie a po godz 13 gdy wyruszałem do pracy samochód odmówił posłuszeństwa. Nie świeci się żadna kontrolka czy też błąd. Z góry dziękuje za pomoc i jeżeli już taki lub podobny temat się pojawił to przepraszam. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-24, 06:44
|
|
|
albo ci koło ukręciło zamachowe
albo rozrusznik stracił trybik koło które współpracuje z zamachowym |
|
|
|
|
|
|
|
damiandg
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-03-24, 11:08
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Kumpel na dniach weźmie Audi na warsztat. Pozdrawiam |
|
|
|
|
damiandg
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-03-24, 22:38
|
|
|
Finał usterki był taki że było za mało oleju w silniku i popychacze przepuszczały kompresje. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-25, 06:11
|
|
|
co ? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-03-25, 06:21
|
|
|
damiandg napisał/a: | Doszły mnie słuchy że skrzynia tiptronic ma czujnik poziomu oleju i gdy spadnie poniżej skali to przestaje działać skrzynia ma to niby zapobiec poważniejszym usterkom |
Tak działa on na takiej zasadzie że wydajesz potem 5 tyś zł
damiandg napisał/a: | Finał usterki był taki że było za mało oleju w silniku i popychacze przepuszczały kompresje. |
Nie rozumie. Możesz kolegę poprosić by wytłumaczył tą diagnozę. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
damiandg
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-03-25, 10:24
|
|
|
Kumpel wytłumaczył mi to w ten sposób że przez popychacze przepływa olej a że okazało się że mam wyciek to oleju było za mało i tam do popychaczy nie docierał przez co w jakiś sposób przepuszczały kompresje i faktycznie podczas kręcenia rozrusznikiem było słychać jakby nie było żadnego oporu ze strony tłoków. Dolał oleju i samochód odpala na "tyk". Napomniał że popychacz otwiera się dzięki krzywce na wałku rozrządu a brak oleju opóźniał zamknięcie dlatego kompresja uciekała. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-25, 11:20
|
|
|
matko wam to się wszystko da wmówić
jeszcze zmień powietrze z zimowego na letnie |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-25, 11:21
|
|
|
Żeby tak było silnik musial by mieć stan oleju na granicy zatarcia. |
|
|
|
|
damiandg
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-03-25, 12:11
|
|
|
Apophis napisał/a: | Żeby tak było silnik musial by mieć stan oleju na granicy zatarcia. |
Tak właśnie było.
DODANO:
pepi napisał/a: | matko wam to się wszystko da wmówić
jeszcze zmień powietrze z zimowego na letnie |
Tak się składa kolego złoty że kumpel wykonał czynności zgodnie ze swoją diagnozą i samochód jeździ. Powiem więcej, ziomek miał na warsztacie wszystkie silniki ze stajni A8 i mówił że to jest problem silników 2.8 i 4.2. To nie jest "Heniek" z garażu który ma przedział na wierzchu tylko to jest facet który siedzi pod maską od dziecka i jak mam być szczery to wierzę w jego zdolności i w to co mówi zwłaszcza że znamy się od bardzo dawna. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-25, 14:25
|
|
|
jedno mogę stwierdzić że auta nawet bez oleju zapalają i jakiś czas pracują
hydraulika działa na zasadzie kasowania luzu
czyli jak jest ciśnienie oleju to kasuje się luz a bez ciśnienia tylko będzie klepało
-głośna praca i tyle .
Sprawdzone nie raz
Więc .... |
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-03-25, 14:53
|
|
|
Ponieważ te silniki mają są luźno dopasowane i brak oleju zmniejsza kompresję i auto nie odpala. Szczeliny między tulejami i pierścieniami są tak duże że próba odpalenia jest niemożliwa bez oleju. Jeśli jest olej uszczelnia wszystko i wtedy auto odpala.
Kolega z forum miał taki przypadek luźnego dopasowania
Po zalaniu oleju te elementy wracają na miejsce |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
Ostatnio zmieniony przez ernesto 2015-03-25, 16:41, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-25, 14:54
|
|
|
pepi napisał/a: | edno mogę stwierdzić że auta nawet bez oleju zapalają i jakiś czas pracują |
No przecie że tak. Nigdy nie słyszałem żeby brak oleju blokował odpalenia silnika. No chyba że czujnik zablokuje elektronicznie co by sie nie zatarł ale to inna bajka.
Erni mowisz o silniku typu złom co ma już dośc zycia. |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-03-25, 16:38
|
|
|
damiandg napisał/a: | mówił że to jest problem silników 2.8 i 4.2. |
uff dobrze że ja mam 3.7 :-D |
|
|
|
|
|