Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 2.8PB/LPG ] Problem z odpaleniem  
Autor Wiadomość
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-03-25, 17:23   

Nad tą zagadką zapewne cała rodzina musiała główkować bo jedna osoba takich głupot nie mogła wymyśleć..

damiandg, interesuje mnie zapis z ELSY albo AESIS na poparcie tezy Twojego mechanika.

oliwier30 napisał/a:
damiandg napisał/a:
mówił że to jest problem silników 2.8 i 4.2.

uff dobrze że ja mam 3.7 :-D

Przecie to ten sam silnik co 4.2 ale słabszy o 50KM..
Masakra, ciemnogród z ludu robić <tjaa>

pepi, dobrze pisze, jeszcze trochę a powietrze na letnie będą zmieniać.
_________________
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-25, 17:35   

A ja myśle że Modyfikator plus trzeba dac bo to udowodnione że bez oleju odpali silnik i nawet bedzie pracował :D
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-03-25, 18:23   

Nie chcę krakać kolego, ale to że auto odpaliło to albo naprawa tego mechanika, traw losu albo szczęście że nagle odpalił.
Jeśli nie zrobił czynności zapobiegających tej usterki to najprawdopodobniej ona powróci.
Olej nie ma tu nic do gadania. No może i ma ale jak by nie było oleju to silnik by się zatarł i nie odpalił by w ogóle.

Z Twoich pierwszych diagnoz można wnioskować że problem jest z rozrusznikiem. Nie wybija go i nie kręci kołem zamachowym by odpalić auto. Mogło nie być sterowania.

Ale nie słuchaj w takie bajki o zabezpieczaniu auta przed niskim stanem oleju. Nie jeden kolega pewnie na forum miał taką sytuację że nawet stalka się nie maczała a auta odpalały. Gdyby tak faktycznie było że auto kręci a nie odpala to na pewno była by wzmianka na forum o tym nie raz. Puki co jesteś pierwszy co taką tezę wyciągnął że niby po dolani oleju auto odpaliło.

Ciekawi mnie co ten gość tak na prawdę zrobił. A skoro jest takim ważnym mechanikiem od A8 to na pewno jest zarejestrowany. Niech się wypowie. Oleju to może i dolewał ale ropy do diesla jak nie chciał odpalić.

Nie słuchaj bredni. Bo w tym silniku jest to nierealne. to nie technologia z XXI wieku gdzie pojazd jest naszpikowany czujnikami, światłowodami, alkomatem, czy mikrofalówką.

Jest jedyna kontrolka od oleju ale jak ona się zapala to wnioskuje tylko jedno = wydatek
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
oliwier30 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 11 Gru 2014
Posty: 148
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2015-03-25, 18:29   

ernesto, to samo sobie pomyślałem że rozrusznik sie zwiesił i pewnie przy przepychaniu/holowaniu puściło i tyle,niski stan oleju to raczej zbieg okoliczności.
 
 
tomek808 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 176
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2015-03-25, 19:04   

moj kolega w volvo miał uszkodzone koło zamachowe i jak rozrusznik trafił na uszkodzony kawałek kto też tak kręcił lekko a tu niby tez krecił i nie odpalał ..przecież na początku napisał że kręci lekko jakby tłoków nie było to jak rozrusznik miał by się zawiesić??
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-03-25, 19:48   

tomek808 napisał/a:
to jak rozrusznik miał by się zawiesić??


Zawiesza się bo nie chodzi prawidłowo.
To proste. U mnie w robocie w wózku widłowym jest to samo. Zasada jest następująca. Kiedy dajemy na rozruch to wyłącznik elektromagnetyczny wybija koło zębate napędowe które nasuwa się na koło zamachowe silnika. Następnie koło zębate napędza koło zamachowe które jest napędzane wirnikiem i co robi ? Kręci silnikiem. Czujnik położenia wału i wałka zbiera impulsy i następuje rozruch ECU przepustnica, przepływka, pompa paliwa, wtryski itd aż do Bul Bul Bul Bul Wrrrrroooom :D Po rozruchu i cofnięciu kluczyka w pozycję kontrolek zębatka cofa się by nie spaliło rozrusznika. Rozrusznik jest rozłączony.



U kolegi najprawdopodobniej zębatka nie została wybita i rozrusznik skręcił się sam w sobie nie kręcąc silnikiem.
Po prostu wiesza się elektromagnes, uszkodzona sprężyna, coś jest w każdym bądź razie nie tak. Wyjąc, rozebrać, zdiagnozować na stole, sprawdzić. No chyba że tylko się odkręciła śrubka lub urwał kabelek zasilający go.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

Ostatnio zmieniony przez ernesto 2015-03-25, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-25, 20:36   

Koledze ten super mechanior wcisnął że bez oleju nie zapali bo nie ma ciśnienia które uruchomi hydraulike w głowicy co steruje zaworami. Ja tak to zrozumiałem i mnie zatkało bo przecie ciśnienia oleju przy odpaleniu nie ma prawie nigdy pojawia sie tuż po,a w głowice idzie sekunde później więc wg tej bzdury silnik nie powinien nigdy odpalić chyba że po długim kręceniu rozrusznikiem :D :D :D
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2015-03-26, 10:23   

Mój mechanik tez twierdził ze naprawiał V8 i inne z serii BMW 7 , a nie posiadał nawet VAG-a i nie miał pojęcia gdzie się kabelek podłącza .Fakt ze głowice zestawił jak trzeba są ciche , oleju nie łyka już 7 -dmy rok bez napraw tylko standard rozrząd i olej . Auto mi tylko zdezelował i już do niego nie wróciłem .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.