|
Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-03-25, 17:23
|
|
|
Nad tą zagadką zapewne cała rodzina musiała główkować bo jedna osoba takich głupot nie mogła wymyśleć..
damiandg, interesuje mnie zapis z ELSY albo AESIS na poparcie tezy Twojego mechanika.
oliwier30 napisał/a: | damiandg napisał/a: | mówił że to jest problem silników 2.8 i 4.2. |
uff dobrze że ja mam 3.7 :-D |
Przecie to ten sam silnik co 4.2 ale słabszy o 50KM..
Masakra, ciemnogród z ludu robić <tjaa>
pepi, dobrze pisze, jeszcze trochę a powietrze na letnie będą zmieniać. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-25, 17:35
|
|
|
A ja myśle że Modyfikator plus trzeba dac bo to udowodnione że bez oleju odpali silnik i nawet bedzie pracował |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-03-25, 18:23
|
|
|
Nie chcę krakać kolego, ale to że auto odpaliło to albo naprawa tego mechanika, traw losu albo szczęście że nagle odpalił.
Jeśli nie zrobił czynności zapobiegających tej usterki to najprawdopodobniej ona powróci.
Olej nie ma tu nic do gadania. No może i ma ale jak by nie było oleju to silnik by się zatarł i nie odpalił by w ogóle.
Z Twoich pierwszych diagnoz można wnioskować że problem jest z rozrusznikiem. Nie wybija go i nie kręci kołem zamachowym by odpalić auto. Mogło nie być sterowania.
Ale nie słuchaj w takie bajki o zabezpieczaniu auta przed niskim stanem oleju. Nie jeden kolega pewnie na forum miał taką sytuację że nawet stalka się nie maczała a auta odpalały. Gdyby tak faktycznie było że auto kręci a nie odpala to na pewno była by wzmianka na forum o tym nie raz. Puki co jesteś pierwszy co taką tezę wyciągnął że niby po dolani oleju auto odpaliło.
Ciekawi mnie co ten gość tak na prawdę zrobił. A skoro jest takim ważnym mechanikiem od A8 to na pewno jest zarejestrowany. Niech się wypowie. Oleju to może i dolewał ale ropy do diesla jak nie chciał odpalić.
Nie słuchaj bredni. Bo w tym silniku jest to nierealne. to nie technologia z XXI wieku gdzie pojazd jest naszpikowany czujnikami, światłowodami, alkomatem, czy mikrofalówką.
Jest jedyna kontrolka od oleju ale jak ona się zapala to wnioskuje tylko jedno = wydatek |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-03-25, 18:29
|
|
|
ernesto, to samo sobie pomyślałem że rozrusznik sie zwiesił i pewnie przy przepychaniu/holowaniu puściło i tyle,niski stan oleju to raczej zbieg okoliczności. |
|
|
|
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2015-03-25, 19:04
|
|
|
moj kolega w volvo miał uszkodzone koło zamachowe i jak rozrusznik trafił na uszkodzony kawałek kto też tak kręcił lekko a tu niby tez krecił i nie odpalał ..przecież na początku napisał że kręci lekko jakby tłoków nie było to jak rozrusznik miał by się zawiesić?? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-03-25, 19:48
|
|
|
tomek808 napisał/a: | to jak rozrusznik miał by się zawiesić?? |
Zawiesza się bo nie chodzi prawidłowo.
To proste. U mnie w robocie w wózku widłowym jest to samo. Zasada jest następująca. Kiedy dajemy na rozruch to wyłącznik elektromagnetyczny wybija koło zębate napędowe które nasuwa się na koło zamachowe silnika. Następnie koło zębate napędza koło zamachowe które jest napędzane wirnikiem i co robi ? Kręci silnikiem. Czujnik położenia wału i wałka zbiera impulsy i następuje rozruch ECU przepustnica, przepływka, pompa paliwa, wtryski itd aż do Bul Bul Bul Bul Wrrrrroooom Po rozruchu i cofnięciu kluczyka w pozycję kontrolek zębatka cofa się by nie spaliło rozrusznika. Rozrusznik jest rozłączony.
U kolegi najprawdopodobniej zębatka nie została wybita i rozrusznik skręcił się sam w sobie nie kręcąc silnikiem.
Po prostu wiesza się elektromagnes, uszkodzona sprężyna, coś jest w każdym bądź razie nie tak. Wyjąc, rozebrać, zdiagnozować na stole, sprawdzić. No chyba że tylko się odkręciła śrubka lub urwał kabelek zasilający go. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
Ostatnio zmieniony przez ernesto 2015-03-25, 20:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-25, 20:36
|
|
|
Koledze ten super mechanior wcisnął że bez oleju nie zapali bo nie ma ciśnienia które uruchomi hydraulike w głowicy co steruje zaworami. Ja tak to zrozumiałem i mnie zatkało bo przecie ciśnienia oleju przy odpaleniu nie ma prawie nigdy pojawia sie tuż po,a w głowice idzie sekunde później więc wg tej bzdury silnik nie powinien nigdy odpalić chyba że po długim kręceniu rozrusznikiem |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|